skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

رفع بوی بد ماشین لباسشویی | اگر شما تا به حال از خود سوال کرده باشید که چرا ماشین لباسشویی بوی بد می دهد؟شما تنها نفری نیستید که این سوال برایتان پیش آمده است. خبر خوب این است که این مشکل رایج را می توان به راحتی و با اجرای چند مرحله ساده از بین برد و نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی نیست.

علت اصلی بوی بد لباسشویی

یکی از پرتکرارترین سوالات مشتریان ما در رابطه با ماشین لباسشویی این است که چرا واشر لباسشویی من خیس است؟ این بوی ناخوشایند معمولا به دلیل رشد میکروارگانیسم ها در درون دیگ یا قسمت واشر در جلوی دستگاه شما می باشد .محیط گرم و مرطوب ایجاد شده در دیگ شست و شو همراه با مواد شوینده و یا نرم کننده های باقی مانده در درون آن ، محیط ایده آلی برای رشد کپک، قارچ و باکتری ها می باشد.

اگر شما این مکان را بعد از شست و شو خشک نکنید باعث بوجود آمدن بوی بد و مکانی برای رشد باکتری ها در دستگاه ماشین لباسشویی شما شده و باعث می شود که به راحتی در لباس هایتان نفوذ کرده و در موارد شدید حتی ممکن است در محیط منزل شما نیز پخش شود .

بیش تر بخوانید: سوالات متداول در مورد ماشین لباسشویی

نکات و ترفندهای رفع بوی بد ماشین لباسشویی

گرمای-مناسب-برای-رفع-بوی-بد-ماشین-لباسشویی
گرمای-مناسب-برای-رفع-بوی-بد-ماشین-لباسشویی

•استفاده از آب گرم

شاید شما برای صرفه جویی در مصرف انرژی و کم شدن هزینه تان دچار وسوسه استفاده از آب سرد برای شست و شوی همه لباس هایتان شوید. اما مهم این است که حتما آخرین استفاده شما از ماشین لباسشویی به این صورت باشد که لباس هایتان را با آب گرم بشویید تا هر پسماند و میکروب را بشوید و از بین ببرد و این کار باعث رفع بوی بد ماشین لباسشویی می شود.

از-مواد-شوینده-مناسب-استفاده-کنید
از-مواد-شوینده-مناسب-استفاده-کنید

•از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.

اگر شما ماشین لباسشویی که درب آن از جلو باز می شود دارید، باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. مواد شوینده مناسب موجب رفع بوی بد ماشین لباسشویی شده و  شما را کم تر نیازمند تعمیر لباسشویی می کند.

چرخش-هوا-برای-رفع-بوی-بد-ماشین-لباسشویی
چرخش-هوا-برای-رفع-بوی-بد-ماشین-لباسشویی

•چرخش مناسب هوا در داخل لباسشویی

برای رفع بوی بد ماشین لباسشوی لازم است داخل لباسشویی سریع تر خشک شود. برای چرخش هوای مناسب در داخل لباسشویی و کمک به اجزای داخلی آن بلافاصله بعد از اتمام شستشو لباس های خود را بیرون آورده و درب آن را باز بگذارید تا رطوبت باقیمانده در آن از بین برود. برای حفاظت بیشتر می توانید یک فن خروجی و یا رطوبت گیر را در اتاقی که ماشین لباسشوییتان در آن قرار دارد نصب کنید تا سرعت خشک شدن افزایش پیدا کند.

تمیز-کردن-مرتب-برای-رفع-بوی-بد-ماشین-لباسشویی
تمیز-کردن-مرتب-برای-رفع-بوی-بد-ماشین-لباسشویی

بیش تر بخوانید: علت نچرخیدن ماشین لباسشویی 

•پاک کردن ماشین لباسشویی

اینکه آیا شما تمیزکردن ماشین لباسشوییتان رابه صورت حرفه ای خودتان انجام می دهید و یا آن را به کسی می سپارید مهم نیست، مهم این است که دستگاه لباسشویی شما به طور منظم تمیز شده و بعد از اتمام کار واشر آن خشک شود. یکی از راه کارهای دیگر برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی تمیز کردن مرتب آن است.

تعدادی از تمیز کننده های خانگی و تجاری موجود در بازار وجود دارند که به کمک آنها می توانید جهت از بین بردن بوی نامطبوع و نابودی باکتری ها استفاده کنید.

♦جوش شیرین

یک چهارم فنجان جوش شیرین را در یک چهارم فنجان آب مخلوط کرده و آن را درکف دستگاه بریزید.

♦سرکه

۲ فنجان سرکه سفید ساده را به ماشین لباسشویی خود اضافه کرده و یک چرخه شستشو با آب داغ و بدون هیچ لباسی را اجرا کنید. ترکیبی از سرکه و جوش شیرین در حل کردن چربی ها، دوده و سایر مواد باقیمانده که ممکن است باعث خراب شدن واشر و رفع بوی بد ماشین لباسشویی شود موثر است. با یک پارچه تمیز ، مرطوب و مواد شوینده خفیف و یا مخلوطی از آب و سرکه می توان واشر دور درب را تمیز و ضدعفونی نمود. مطمئن شوید که واشر را بعد از تمیز کردن با این مواد، با یک پارچه دیگری تمیز کرده و درب را برای ورود و خروج هوا باز بگذارید.

در صورتی که نیاز به عیب یابی ماشین لباسشویی و تعمیر لوازم خانگی خود دارید، می توانید از فرم زیر مشخصات دستگاه خود را ثبت کنید تا تکنسین های تعمیرات سایت سریعا با شما تماس گیرند.



    ارسال عکس دستگاه )اختیاری)

    پاسخ دهید:

     

    Rate this post

    This Post Has 0 Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Back To Top