skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

چگونگی تمیز کردن جاروبرقی | برخی اوقات کثیف ترین چیز ها در خانه وسایلی هستند که با آنها خانه را تمیز می کنیم. قرار گرفتن دائمی در معرض آشغال ها و گرد و خاک می تواند جاروبرقی را به محلی برای تولید انواع بیماری ها و بوی نامطبوع تبدیل سازد و هم شما را نیازمند تعمیر جاروبرقی کند. اگر چه تمیز کردن جاروبرقی کار دشواری به نظر می رسد اما تمیز کردن آن در عمل زیاد طول نمی کشد. قسمت های زیادی برای تمیز کردن وجود دارد، اما با هر بار تمیز کردن آن نیازی نیست تمام قطعات با دقت تمیز شوند.

پاکسازی جاروبرقی-

خواندن دستور العمل در تمیز کردن جاروبرقی 

دستورالعمل های جاروبرقی را بخوانید. جاروبرقی های مختلفی وجود دارد. قبل از تمیز کردن جاروبرقی ، دستورالعمل های آن را برای نحوه جداسازی قطعات آن و تمیز کردن جاروبرقی خود بخوانید.

۱ . کشیدن جاروبرقی از برق

جاروبرقی را از برق بکشید. وقتی جاروبرقی به برق است آب زدن به آن می تواند خطرناک باشد. وقتی جاروبرقی به برق است حتی اگر دستگاه خاموش باشد، نباید هیچ یک از این مراحل اجرا شود.

۲.جدا کردن قطعات از هم

قطعات جاروبرقی را از هم جدا کنید. برای تمیز کردن جاروبرقی، لازم است به تمام قطعات درونی آن دسترسی داشته باشید. کانیستر (محفظه ی تجمع گرد و غبار) را بیرون بیاورید و فیلتر را خارج کنید. تمام قطعاتی را که می توانید از هم مجزا کنید را جدا کرده و در بیاورید.

تمیز کردن محفظه گرد وغبار

 

۳. تخلیه محفظه گرد و غبار

کانیستر را تخلیه کنید. کانیستر را باز کنید و محتویات درون آن را داخل یک کیسه زباله خالی کنید. این کار را بیرون خانه یا در گاراژ انجام دهید تا از ریختن گرد و غبار و آشغال ها در خانه ی خود جلوگیری کنید. ممکن است نیاز باشد کانیستر را تکان دهید تا برخی از آشغال ها با ضربه از آن جدا شوند.

۴. استفاده از دستمال ماکروفیبر

دستمالی را مرطوب کنید. یک دستمال ماکروفیبر را نم کنید. آن را آغشته به کمی مایع تمیز کننده چند منظوره یا محلول سرکه کنید. دستمال را بفشارید تا همه ی آب آن گرفته شود و فقط نم باشد.

جاروبرقی را پاک کنید. با استفاده از دستمال مرطوب بیرون و داخل کانیستر را پاک کنید. تمام قطعات در دسترس جاروبرقی نظیر سیم و بیرون خرطوم را با دستمال تمیز کنید. دستمال مرطوب را به دو شاخه یا هر قطعه الکتریکی دیگری نزنید.

تعویض و تمیز کردن فیلتر

۵. تمیز کردن فیلتر

فیلتر را بشویید. فیلتر معمولا در بالای کانیستر قرار دارد و یکی از مهم ترین قطعات جاروبرقی می باشد. آن را از کانیستر در بیاورید و زیر آب سرد بگیرید. از صابون استفاده نکنید. اجازه دهید آب از همه جای آن عبور کند تا هیچ کثیفی و گرد و غباری بر روی آن نماند.

۶. خشک کردن قطعات

تمام قطعات را برای یک روز روی محلی گرم قرار داده تا خشک شوند. این خیلی مهم است که قطعات کانیستر را مثل فیلتر، تا زمانی که کاملا خشک نشده اند مجددا نصب نکنید. قرار دادن قطعات مرطوب را در فضایی کوچک می تواند باعث رشد بیشتر باکتری ها شود. در صورت امکان، جاروبرقی را بیرون زیر آفتاب قرار دهید.

بیش تر بخوانید: علت مکش نداشتن جاروبرقی

تمیز کردن برس چرخشی جاروبرقی

خارج کردن موهای گیر کرده در برس-

۱.خارج کردن موهای گیر کرده در برس

موهای پیچیده شده به برس چرخشی را در بیاورید. برس چرخشی جاروبرقی، قسمت پایینی جاروبرقی جایی که آشغال ها به درون جارو کشیده می شود، معمولا کثیفی ها و مو را به خود می گیرد. با استفاده از یک قیچی تمام مو های گیر کرده در برس را بریده و از آن در بیاورید.

– این بخش می تواند غیر بهداشتی باشد. توصیه می شود برای تمیز کردن آن از دستکش یکبار مصرف استفاده شود.

ضد غفونی کردن برس با الکل-

۲.ضد غفونی کردن برس

برس چرخشی جارو را ضد عفونی کنید. تکه ای پنبه را به الکل آغشته کنید. سپس با پنبه ی الکلی آن را به خوبی تمیز کنید تا ضد عفونی شود. پنبه الکلی را به قسمت هایی از جاروبرقی که با زمین تماس دارند، بکشید.

– این مناطق به شدت مستعد گرفتن کثیفی ها و بیماری ها به خود هستند چرا که به طور مداوم با کثیف ترین قسمت های خانه ی شما در تماس است.

– سعی کنید از زدن الکل بر روی قطعات پلاستیکی جاروبرقی خودداری کنید.

برس چرخش جارو را بچرخانید و به ضدعفونی کردن تمام نواحی برس ادامه دهید. در بیشتر مدل ها، برای چرخش برس نیاز است از دستان خود کمک بگیرید تا بتوانید تمام قسمت های آن را ضد عفونی کنید. برخی مدل ها این امکان را به شما می دهد تا قسمت برس را کاملا جدا کنید تا راحت تر به تمام قسمت های آن دسترسی داشته باشید.

– دستورالعمل ها را بخوانید تا ببینید می توانید برس را کاملا جدا کنید یا خیر. اگر کاملا جدا شود فرایند تمیزکاری را برای شما راحت تر می سازد.

تمیز کردن خرطوم جاروبرقی

۱.تمیز کردن داخل خرطومی

 یک چوب لباسی مفتولی را صاف کنید به طوری که تنها منحنی ای در انتهای آن باقی بماند. آن را داخل خرطوم کنید و به کمک منحنی آخر آن توده های آشغال که راه خرطومی جارو را مسدود ساخته است را خارج کنید. مراقب باشید هنگام فرو کردن سیم بدنه ی خرطومی را زخمی نکنید، قرار نیست سوراخ یا پارگی ای روی آن ایجاد کنید.

شستشوی خرطومی-

۲.گرفتن گرد و غبار داخل خرطومی

یک ورقه دستمال خشک کن را به دور دسته ی یک جاروی دسته بلند یا طی بپیچید. برای محکم چسباندن ورقه خشک کن به دسته جارو از نوار چسب مخصوص استفاده کنید. دسته جارو را داخل خرطومی کنید و به آرامی آن را به دیواره ی درون خرطومی بکشید تا ورقه خشک کن تمام گرد و غبار های درون خرطومی را به خود گیرد.

– این کار را به آرامی انجام دهید، به طوری که خرطومی جاروبرقی پاره یا سوراخ نشود.

تمیز کردن داخل خرطومی-

۳. شستشوی خرطومی

خرطومی جاروبرقی را با محلول سرکه بشویید. یک دستمال حوله ای نازک را به انتهای دسته ی یک جارو یا طی بچسبانید. دستمال حوله ای را مرطوب کنید و آن را در محلول سرکه بزنید. این دستمال حوله ای آغشته به محلول سرکه را به درون خرطومی بکشید تا تمام جرم ها را از بین ببرد و بوی نامطبوع آن را کاهش دهد.

– برای درست کردن محلول سرکه، ۱ لیوان سرکه را به دو لیوان آب اضافه کنید.

 

۴. خشک کردن خرطومی جارو برقی

اجازه دهید خرطومی یک روز کامل در جایی گرم بماند تا خشک شود. مجددا، نماندن هیچ نوع رطوبتی درون کانیستر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر خرطومی را تمیز می کنید، آن را برای ۲۴ ساعت در محلی گرم قرار دهید تا خشک شود.

 

بیش تر بخوانید: دلایل بوی سوختگی از جاروبرقی

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top