skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تخلیه نشدن آب لباسشویی می تواند شما را دچار دردسر کند. ما در این مقاله از تعمیرات سایت به علت هایی که موجب به وجود آمدن این  مشکل می شود اشاره میکنیم.ماشین لباسشویی از پمپ تخلیه اب برای خالی کردن آب درون مخزن استفاده می کند.با توجه به مدل های ماشین لباسشویی پمپ ممکن است به صورت مستقیم با موتور اصلی ارتباط برقرار کند (با یک تسمه  به موتور اصلی مرتبط شود) یا به صورت مجزا یک پمپ الکتریکی باشد.

این پمپ توسط یک پره آب را به چرخش در می آورد.زمانیکه پمپ به صورت ناقص و غیر معمول فعالیت کند باعث ایجاد مشکل میشود.این پمپ میتواند به وسیله یک شی کوچک پوشانده شود و باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی شود.

در تخلیه نشدن آب لباسشویی شما اول باید بررسی کنید که لوله های تخلیه مسدود نده باشند. سپس داخل پمپ را چک کنید تا ببینید جسم خارجی یا آشغال در محل عبور آب قرار گرفته است یا نه.نکته بعدی که باید بررسی شود این است که آیا به موتور برق رسانی میشود یا خیر؟ سپس میزان ولتاژ باید تست گردد که تنها توسط تکنسین متخصص در تعمیر ماشین لباسشویی باید انجام گیرد.

پمپ تخلیه لباسشویی-

بررسی علل تخلیه نشدن آب لباسشویی در تعمیر لباسشویی

•خرابی تسمه پمپ در تخلیه نشدن آب لباسشویی

بعضی از مدل های ماشین لباسشویی از تسمه متحرک برای حرکت پمپ استفاده میکند.این تسمه پمپ را به موتور وصل میکند تا پمپ آب را تخلیه کند.اگر تسمه پاره شود یا از حالت عادی و استاندارد خارج گردد نمیتواند محرک کارامدی برای پمپ باشد.

تسمه را ازلحاظ پاره نبودن و صحت عملکرد چک کنید و ببینید حالت کشسانی لازم را دارد.مطمئن شوید قرقره مربوط به پمپ و موتور درست کار میکند و چیزی مانع حرکت آن نیست.تسمه را با مشخصات دقیق کارخانه ای چک نمایید.

تمسه لباسشویی-

•تعویض پمپ متحرک مستقیم در تخلیه نشدن آب لباسشویی

بعضی از مدل های لباسشویی درب از بالا از یک پمپ تخلیه استفاده میکنند که با موتور متحرک چفت میشود.اگر ماشین شما از این نوع خاص از پمپ استفاده میکند باید کابینت را جهت دسترسی بهتر و تعمیر لباسشویی جابه جا کنید.

شیلنگ های ورودی و خروجی را بردارید و بررسی کنید جسم خارجی وارد پروانه نشده باشد.در صورتی که پروانه مجدد به راحتی نمیچرخد شما باید پمپ را تعویض نمایید و قبل از اقدام به تعمیرات ماشین لباسشویی، برق دستگاه را قطع نمایید.

•بررسی در عملکرد سوئیچ درب در تعمیر لباسشویی

یک ویژگی ایمن در ماشین های لباسشویی درب از بالا، سوئیچ درب میباشد .سوئیچ درب معمولا پایین تر از قسمت اصلی و در مدار سری قرار داردو باعث به کار انداختن موتور میشود.هنگامی که درب بسته میشود پین در برابر اهرم سوئیچ درب قرار میگیرد و سوئیچ را میبندد.

اگر آب ماشین لباسشویی شما تخلیه نمی شود و موتور قدرتی ندارد باید سوئیچ درب را چک نمایید . در عیب یابی لباسشویی، ابتدا برق را قطع می کنند و سپس با مولتی متر اتصال سوئیچ را چک می کنند.اگر اتصال سوئیچ درب برقرار باشد شما نیاز به نگاه کردن و چک کردن محل گردش موتور همراه با تایمر و سوئیچ انتخاب کننده دارید.

برد کنترل الکتزیکی-

•اختلال در برد کنترل الکترونیکی:

وظیفه برد کنترل الکتریکی این است که قدرت صحیح را برای چرخاندن موتور را برای چرخش و تخلیه فراهم کند.اگر موتور در ماشین لباسشویی شما برق را جهت طول چرخش و تخلیه اب دریافت نمیکند ممکن است برد الکتریکی دچار مشکل شده باشد.

مدار سیم کشی را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که سیم کشی قبل از جابه کردن برد دارای مشکل میباشد یا خیر ؟ اتصال برق را قبل از قطع برق با مولتی متر چک کنید .چک کردن ولتاژ باید تعمیرکاران لباسشویی انجام گیرد.

 

مطالب آموزشی :

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چکار کنیم؟

سوالات متداول در مورد ماشین لباسشویی

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top