skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

شوفاژ برقی یکی از وسایلی است که در فصل سرما برای گرمایش محل کار یا زندگی مورد استفاده قرار می گیرد. برای عیب یابی شوفاژ برقی باید نخست مشخص کرد که دستگاه با چه اشکالی مواجه شده است.

عمده اشکالاتی که مشتریان در عیب یابی شوفاژ برقی سراغ آن را می گیرند، مواردی چون روشن نشدن شوفاژ برقی، عمل نکردن پره‌های دستگاه و گرم نشدن شوفاژ برقی را شامل می شود.

نحوه عملکرد شوفاژ برقی

پیش از پرداختن به عیب یابی شوفاژ برقی بد نیست نگاهی به چگونگی کارکرد این وسیله داشته باشیم. شوفاژ های برقی در ظرفیت های مختلف تولید می شوند، کاملا بی صدا هستند و ایمنی بالایی دارند و استفاده از آن ها نیز آسان است.

شوفاژهای برقی ظاهری شبیه به شوفاژ رادیاتور دارند با این تفاوت که به جای چرخش آب در رادیاتور، روغن در آن به گردش در می آید. در واقع المنت ها گرمای تولید شده را به روغن درون دستگاه منتقل می کنند.

دلیل روشن نشدن شوفاژ برقی

دلیل روشن نشدن شوفاژ برقی

برای عیب یابی شوفاژ برقی ای که روشن نمی شود باید به سراغ دلایل مختلفی همچون اشکال در سیم کشی، خرابی کنترل کننده و ترموستات شوفاژ یا همچنین عیب در قطعات داخلی شوفاژ برقی بگردید.

شما در ابتدا باید بررسی کنید که آیا برق به شوفاژ وارد می شود یا خیر. برای این منظور پریز شوفاژ را با یک فازمتر چک کنید، اگر برق داشت وضعیت کابل را بررسی کنید و اگر دارای قطعی یا لهیدگی نبود اما همچنان برق به دستگاه نمی رسید با خدمات تعمیر شوفاژ برقی تماس بگیرید.

در این شرایط احتمال دارد که مشکلی در اتصالات درون دستگاه به وجود آمده یا قطعاتی همچون ترموستات خراب شده باشند که این موارد و هزینه تعمیرات آن پس از بررسی دستگاه اعلام خواهد شد.

عمل نکردن پره‌ های شوفاژ برقی

دیگر مورد مطرح برای عیب یابی شوفاژ برقی در مورد عمل نکردن پره ها است. پره‌ های شوفاژ برقی ساختار و عملکردی شبیه به شوفاژهای معمولی دارند و با تحریک گرمای هوا آن را در محیط اطراف به گردش در می آورند. اگر پره ها به درستی عمل نکنند و گرما انتشار نیابد باید پیش از هرچیز جریان برق را چک کرد. سپس ترموستات دستگاه باید بررسی شود.

علاوه بر این ها، این احتمال وجود دارد که سیم های مرتبط با پره ها به درستی اتصال داشته باشند و صدمه و قطعی در آن ها به وجود نیامده باشد. اگر پره خراب شده باشد باید آن را با پره ای نو یا سالم جایگزین کرد.

نحوه باز کردن شوفاژ برقی

نحوه باز کردن شوفاژ برقی

همانطور که اشاره شد برای عیب یابی شوفاژ برقی و باز کردن آن باید به تعمیرکاران و تکنسین های متخصص رجوع کنید زیرا این وسیله دارای سیم های بسیاری است و اتصال اشتباه یک سیم می تواند دستگاه را بلااستفاده کند.

در ابتدا تعمیر کار باید جریان برق را قطع کرده و سپس پیچ های موجود در لبه رادیاتور برقی را باز کند. اولین چیزی که پس از باز کردن رادیاتور به چشم می خورد، کابل سیم ها است. سپس باید برای خارج کردن ترموستات و تعمیر رادیاتور برقی اقدام کرد.

خارج کردن ترموستات شوفاژ برقی

ترموستات یکی از مواردی است که در عیب یابی شوفاژ برقی مورد بررسی قرار می گیرد، این قطعه در زیر فن قرار دارد پس، فن باید پیش از ترموستات خارج شود.

تکنسین ها به واسطه تجربه مداوم خود محل قرارگیری موتور برقی و سیم کشی های آن را حفظ هستند و در نتیجه می‌دانند چه قطعه ای برای کجاست. افراد مبتدی اگر هم دستگاه را باز کنند باید با چسب محل را علامت گذاری کنند تا به هنگام بستن، خطایی رخ ندهد.

هزینه تعمیرات شوفاژ برقی

تعمیر سوئیچ برق رادیاتور

از جمله دیگر قطعاتی که مورد عیب یابی شوفاژ برقی قرار می گیرد، سوئیچ آن است. سوئیچ ها نیز از جمله قطعاتی هستند که جایگذاری آن ها باید با دقت انجام شود زیرا اتصال نادرست سوئیچ ها، برق را در دستگاه جاری نمی کند.

توجه داشته باشید که برخی سوئیچ ها توسط کلیپس هایی در بالا و پایین محافظت و نگهداری می شوند و برخی دیگر با پیچ سفت و محکم می شوند.

هزینه تعمیرات شوفاژ برقی

هزینه عیب یابی شوفاژ برقی و تعمیرات آن به دلایلی بسیار ممکن است متفاوت باشد بنابراین تا پیش از بررسی دستگاه نمی توان برآوردی ارائه داد.

در تعمیرات سایت شما می توانید با خیال راحت از خدمات تعمیرات شوفاژ برقی بهره‌مند شوید زیرا ما از قطعاتی معتبر و وارداتی برای تعمیر دستگاه شما استفاده می کنیم.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد عیب یابی شوفاژ برقی صحبت شود. همانطور که گفته شد در عیب یابی مشکل روشن نشدن، گرم نکردن و حتی سر و صدا دادن دستگاه مورد بررسی قرار می گیرد و بر طرف می شود.

شما می توانید برای تعمیر شوفاژ برقی خود از خدمات تعمیرات سایت استفاده کنید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top