skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت کار نکردن دکمه مایکروفر | ماکروفر یکی از پرکاربرد ترین لوازم خانگی آشپزخانه می باشد و چندین بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد. از آن برای گرم کردن و پخت و پز غذا استفاده می شود. به همین خاطر نگهداری از این دستگاه در شرایط مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است تا هیچ مشکلی در آشپزخانه پیش نیاید. با این حال در مواردی به دلیل استفاده ی مداوم از این دستگاه ممکن است برای آن مشکل ایجاد شود و شما را نیازمند تعمیر مایکروفر کند.

 یکی از این مشکلات کار نکردن دکمه مایکروفر است. صفحه نمایش، جایی که بر روی آن درجه حرارت، زمان و موارد دیگر نشان داده می شود، ممکن است حین کار از کار بیافتد و برای شما مشکلاتی ایجاد کند. بدون صفحه نمایش و سایر جزيیات، ممکن است قادر به ارزیابی زمان صرف شده برای پخت و پز و غیره نباشید. دلایل محتمل زیادی برای مشکل کار نکردن دکمه مایکروفر وجود دارد. در ادامه دلایل ممکن و راه حل هایی برای کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر  آمده است.

کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر-

بررسی علل و راه حل های ممکن در کار نکردن دکمه مایکروفر

•معیوب بودن صفحه کنترل اصلی

اولین دلیل ممکن برای کار نکردن دکمه مایکروفر می تواند یک صفحه کنترل معیوب باشد. اگر صفحه کنترل اصلی یا صفحه گردش ماکروفر معیوب باشد، سپس ممکن است با عدم نمایش اعداد و خطوط بر روی صفحه نمایش مواجه شوید. این مشکل معمولا به دلیل از بین رفتن لحیم یا یک خازن معیوب ایجاد می شود.

برد اصلی مایکروفر-

 •قطع مدار اصلی

احتمال دوم که در عیب یابی مایکروفر در نظر گرفته می شود قطع شدن مدار است و راه حل این مشکل لحیم کاری آن با لحیم می باشد. با این حال، اگر شما تجربه ای در این کار ندارید و در کار مدار سیم کشی مهارت لازم را ندارید، بهتر است به دنبال یک تعمیرکار ماکروفر حرفه ای بگردید.

•منبع تغذیه را چک کنید

یکی دیگر از دلایل ممکن برای کار نکردن صفحه نمایش ماکروفر، یک منبع تغذیه ی معیوب است. اگر منبع تغذیه ی ماکروفر شما معیوب باشد، این امر می تواند منجر به خاموش شدن صفحه نمایش دستگاه شود.

برای بررسی کارکرد مناسب یا نامناسب منبع تغذیه، چند دستگاه دیگر را به همان سوکت برق ماکروفر وصل کنید، و آن را روشن کنید. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا منبع تغذیه معیوب است یا مشکل دیگری با صفحه نمایش شما وجود دارد.

منبع تغذیه مایکروفر-

•دما و فیوز مانیتور را چک کنید

اگر صفحه نمایش ماکروفر کار نمی کند، شما باید دما و فیوز مانیتور آن را هم چک کنید. اطمینان یابید که هیچ یک از آنها داغ نشده باشد. هر نوع و هر مارکی از ماکروفر ها مجهز به فیوز هایی هستند که در بخش های مختلفی از دستگاه قرار گرفته اند.

با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه، فیوز های آن را شناسایی کنید. وقتی شناسایی کردید، فیوز را بیرون بیاورید و سیم نازک درون آن را چک کنید. اگر بی رنگ شده بود، سپس ممکن است سوخته باشد.

دما و فیوز مانیتور-

.

مطالب مرتبط: ۴ علت جرقه زدن ماکروفر

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top