skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

توزیع کننده مواد شوینده در ماشین ظرفشویی-

عملکرد نادرست بی متال 

محرک بی متال ( یا دو فلز، قطعه ای که از دو فلز ناهمجنس تشکیل شده است)، یک حلقه ی فلزی است که به عنوان چفت درب دستگاه توزیع کننده عمل می کند. از آنجایی که جریان الکتریسیته به بی متال می رسد، تغییر شکل می یابد و چفت را باز می کند و آن را آزاد می کند.

اگر بی متال بسوزد، چفت درب توزیع کننده را آزاد نمی کند. در تعمیر ماشین ظرفشویی برای تشخیص اینکه بی متال دستگاه سوخته است، با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را بررسی کنید. اگر بی متال تداوم عملکرد ندارد آن را تعویض کنید.

علاوه بر این، اطمینان یابید که ماشین ظرفشویی به اندازه کافی آب دریافت کرده است. اگر سطح آب دستگاه خیلی کم است، ممکن است موتور شستشو جریان کافی به بی متال نرساند، که این امر باعث می شود بی متال به اندازه کافی خم نشود تا به درستی عمل کند.

بی متال در ماشین ظرفشویی-

توزیع کننده ماده شوینده

اگر قطعه ای از توزیع کننده ی دستگاه شکسته شده باشد و شما قصد جدا کردن توزیع کننده ماده شوینده دستگاه را برای تعویض این قطعه نداشته باشید، می توانید کل توزیع کننده را تعویض کنید.

توزیع کننده مواد شوینده ظرفشویی-درپوش توزیع کننده ماده شوینده

درپوش توزیع کننده را برسی کنید که صدمه ندیده باشد. اگر درپوش توزیع کننده دستگاه شکسته شده است، آن را تعویض کنید.

درپوش توزیع کننده

 

محرک توزیع کننده

اگر محرک توزیع کننده ایراد داشته باشد، توزیع کننده ی دستگاه به درستی باز یا بسته نمی شود. محرک توزیع کننده را برای هر نوع ایرادی بررسی کنید. اگر محرک توزیع کننده صدمه دیده است، آن را تعویض کنید.

محرک توزیع کننده

پین درب توزیع کننده

اگر پین درب توزیع کننده صدمه دیده است، توزیع کننده به درستی باز یا بسته نمی شود. پین درب توزیع کننده را برای هر نوع ایرادی بررسی کنید. اگر پین صدمه دیده است، آن را تعویض کنید.

فنر درب توزیع کننده

اگر فنر درب توزیع کننده صدمه دیده باشد، ممکن است توزیع کننده در حین چرخه ی شستشو باز نشود. فنر درب توزیع کننده را برای وجود هر نوع ایرادی چک کنید. اگر آن خم یا شکسته شده یا هر نوع ایرادی پیدا کرده است، آن را تعویض کنید.

فنر درب توزیع کننده 

چفت قفل توزیع کننده

اگر چفت قفل توزیع کننده صدمه دیده است، توزیع کننده به درستی باز یا بسته نمی شود. چفت درب توزیع کننده را برای هر نوع ایرادی بررسی کنید. اگر چفت قفل آن صدمه دیده است، آن را تعویض کنید.

چفت قفل توزیع کننده

اهرم توزیع کننده

اگر اهرم توزیع کننده ی ماشین ظرفشویی شکسته شده باشد، باعث می شود توزیع کننده به درستی باز یا بسته نشود. اهرم توزیع کننده را برای هر نوع ایرادی بررسی کنید. اگر اهرم شکسته شده است، آن را تعویض کنید.

اهرم توزیع کننده-

دریچه توزیع کننده

دریچه توزیع کننده را برای هر نوع ایرادی بررسی کنید. اگر دریچه ی آن شکسته یا صدمه دیده است، آن را تعویض کنید.

دریچه توزیع کننده

کیت تعمیرات توزیع کننده

اگر مطمئن نیستید کدام قطعه ایراد دارد و نمی خواهید کل توزیع کننده را تعویض کنید، می توانید کیت تعمیرات توزیع کننده را تعویض کنید.

 

کیت توزیع کننده مواد شویندهاسلاید توزیع کننده

اگر اسلاید توزیع کننده صدمه دیده باشد، توزیع کننده به درستی باز یا بسته نمی شود. اگر اسلاید آن شکسته یا صدمه دیده است، آن را تعویض کنید.

صفحه کنترل اصلی

صفحه کنترل اصلی دستگاه جریان برق را تقریبا برای تمام قطعات ماشین ظرفشویی فراهم می کند. اگر صفحه کنترل اصلی ایرادی داشته باشد، ممکن است ولتاژی به توزیع کننده ماده شوینده دستگاه نفرستد، در این صورت مانع باز شدن توزیع کننده می شود.

با این حال، این مشکلی است که به ندرت پیش می اید. تشخیص ایراد صفحه کنترل ها معمولا کار سختی است، قبل از تعویض صفحه کنترل اصلی دستگاه ابتدا قطعات دیگر که بیشتر احتمال خرابی آنها می رود را چک کنید.

مطالب مرتبط:

علت نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی

مشکل سرریز شدن آب از ماشین ظرفشویی

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top