skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در این مقاله قصد داریم، چرا یخساز یخچال ساید یخ نمی سازد؟ با هم بررسی کنیم.

به هوای برداشتن چند تکه یخ به سراغ یخ‌ساز یخچال می‌روید اما هر کاری که می‌کنید، هیچ یخی از یخ‌ساز خارج نمی‌شود.

شاید کمی عصبانی یا حتی نگران ‌شوید اما يخ نساختن يخچال سايد بای ساید خیلی هم وحشتناک نیست و با تعمیر ساید بای ساید قابل حل می‌باشد.

مشکل یخ ندادن یا به این دلیل است که یخ‌ساز یخچال از کار افتاده است و هیچ یخی نمی‌سازد یا اینکه یخ‌ساز، یخ می‌ساز اما یخ از آن خارج نمی‌شود.

سادگی کار با دستگاه‌های یخساز از مزایای آن است. همین طور باید بدانیم که یخساز یخچال یک مکانیستم تقریبا مکانیکی است و بنابراین مستعد خرابی می‌باشد.

اگر یخ‌ساز کار نمی‌کند اولین کاری که می‌کنید این است که سراغ مخزن یخ آن بروید و اگر یخی آنجا بود فعلا از آن استفاده کنید.

هنگامی که آب در قالب یخ می زند، یخ ساز یخ های درست شده را به درون مخزن یا سطل یخ ها می اندازد و مجددا سیکل یخ سازی از نو آغاز می گردد. هنگامی که مخزن یخ ها به اندازه کافی پر می شود، عملیات یخ سازی متوقف می گرد.

چرا یخساز یخچال ساید یخ نمی سازد؟

نحوه تولید یخ در ساید بای ساید

نحوه کار یخساز یخچال ساید بای ساید بدین صورت است: آب از طریق لوله یا شلنگ کوچکی از شیر آب خانه به پشت یخچال فریزر منتقل می شود که در آنجا به شیر ورودی آب یخچال متصل می گردد.

زمانی که دمای مناسب برای یخسازی توسط یخچال فراهم می شود، شیر ورودی آب جریان را از یخ ساز دریافت می کند و با فعال شدن سلنوید شیر، آب به داخل یخچال وارد می شود و از طریق لوله های کوچک آب به سینی یا قالب یخ ساز می رسد.

هنگامی که آب در قالب یخ می زند، یخ ساز یخ های درست شده را به درون مخزن یا سطل یخ ها می اندازد و مجددا سیکل یخ سازی از نو آغاز می گردد.

هنگامی که مخزن یخ ها به اندازه کافی پر می شود، عملیات یخ سازی متوقف می گرد. زمانی که نوع یخ (قالبی، خرد شده و…) را در یخچال انتخاب می کنید و سپس اهرم دیسپنسر را فشار می دهید، سوئیچ یخساز فعال شده و اجازه عبور جریان به موتور و سلنوید را می دهد.

این موتور به یک تیغه پیچشی متصل است که با چرخش خود سبب خارج شدن یخ های ساخته شده از مخزن یا سطل یخ ها می شود که درنهایت از دیسپنسر یخچال به داخل لیوان شما می ریزند.

رسیدن جریان به سلنوید نیز سبب حرکت یک میله شده که موجب باز شدن بخشی از قسمت جلویی مخزن یخ ها جهت خروج یخ می شود.

زمانی که یخ خرد شده را انتخاب می کنید، بخش جلویی مخزن یخ بسته می ماند و یخ ها از مسیر دیگری عبور می کنند که توسط یک تیغه خرد کننده خرد می شوند.

بیشتر بدانید:  ۶ نکته برای تعمیر و نگهداری یخچال و فریزر ساید بای ساید

علت يخ نساختن يخچال سايد بای ساید

یخچال ساید

فریزری که یخساز آن از کار افتاده است، می تواند به دو حالت تقسیم شود. ممکن است یخساز به طور کلی از کار افتاده باشد و یخی ساخته نشود.

حالت دوم این است که یخ خارج نمی شود. اگر یخ ساز یخ نمی سازد، اولین کار، بررسی روشن و خاموش بودن دستگاه است.

در بسیاری از مدل ها کلید پاور یا بر روی خود یخ ساز تعبیه شده و یا بر روی بدنه فریزر قرار گرفته است.

بعضی مدلها نیز به جای کلید، اهرم یخساز دارند که در این صورت اگر اهرم یخساز در موقعیت پایین، قرار داشته باشد، دستگاه روشن خواهد بود.

پس از اینکه مطمئن شدید یخساز روشن است، موارد زیر را بررسی نمایید:

  •   مطمئن شوید که آب به داخل یخ ساز منتقل شده و هیچ مانعی برای انتقال آب وجود ندارد.
  •   بررسی کنید که لوله انتقال آب به یخساز، یخ نزده باشد.
  •  اگر فقط یک فیلتر آب دارید و مسدود شده و یا از تعویض آن زمان زیادی گذشته است، آن را تعویض کنید.
  •   چک کنید که دمای فریزر چقدر است. دما باید کمتر از ۱۲- درجه سانتیگراد باشد.

علت يخ نساختن يخچال سايد بای ساید: نرسیدن آب به یخساز

مسدود بودن خط انتقال آب : اگر به مسدود بودن خط انتقال آب مشکوک هستید، یخچال خود را از برق کشیده و آن را از دیوار دور کنید تا فضای آزاد داشته باشید.

لازم است که خط انتقال آب را ببندید. برای این کار از شیری که در پایین یخچال قرار دارد، استفاده کنید.

در این مرحله لوله انتقال آب را از شیر برقی دستگاه جدا نمایید. سپس به دنبال پیچ خوردگی، انسداد با تکه های یخ و درواقع، هر عاملی که می تواند موجب انسداد جریان آب شده باشد، بگردید.

لوله را صاف کنید و یا اجازه دهید یخ های درون آن ذوب شوند. سپس آن را دوباره به یخچال خود متصل گردانید.

لوله را پس از جدا کردن از شیر ورودی آب دستگاه، بر روی یک سطل گرفته و دوباره شیر کنترل کننده خط انتقال آب را باز کنید.

اگر فشار آب کم است و یا آبی از لوله به داخل سطل نمی ریزد، مشکل گرفتگی لوله و یا فشار کم آب، باعث نرسیدن آب به یخساز می شود.

مسلما در صورت عدم وجود آب، یخی هم ساخته نمی شود.

خرابی شیر برقی یا شیر ورودی آب : در صورت گرفتگی و یا خرابی شیر ورودی آب، هیچ گونه آبی به یخساز نخواهد رسید و درنتیجه یخی هم ساخته نخواهد شد در این حالت، تعویض شیر برقی می تواند چاره کار باشد.

یخ زدن لوله انتقال آب : لوله انتقال آب از داخل فریزر عبور می‌کند به همین دلیل احتمال یخ زدن آن وجود دارد. درصورتی که لوله انتقال آب یخ بزند، مشکل یخ ندادن یخ‌ساز به وجود می‌آید.

بنابراین بهتر است لوله انتقال آب را بررسی کنید تا اگر یخ زده است با استفاده از سشوار یخ‌های آن را ذوب کنید.

گرفتگی فیلتر : ممکن است مشکل بخاطر گرفتگی فیلتر یخچال باشد. دفترچه راهنمای سازنده یخچال خود را به دقت مطالعه نمایید، تا نوع فیلتری که مناسب با دستگاه شما می باشد را انتخاب نمایید. سپس طبق دستورالعمل آن را تعویض نمایید.

اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، جای نگرانی نیست.

علت يخ نساختن يخچال سايد بای ساید: خرابی سیستم یخساز

یخچال ساید

خرابی مدول یخساز: مدول یخساز دارای موتوری است که بازوی یخساز را به حرکت درمی آورد و قطعات یخ را از قالب یخساز به داخل سطل یا محفظه یخ ها می ریزد.

زمانی که ترموستات یا سنسور یخساز به ۹- درجه می رسد، موتور می چرخد. پس از این مرحله، مدول یخساز با ارسال سیگنالی به شیر ورودی آب، برای تولید مجدد یخ دست به کار می شود.

در صورت خرابی مدول، قالب یخساز از آب پر نشده و یخ جدید ساخته نمی شود. همچنین ممکن است موتور مدول معیوب بوده و در این حالت، یخ ها از یخ ساز خارج نشوند.

خرابی ترموستات قالب یخساز: ترموستات قالب یخساز بر روی دمای فرآیند درست کردن یخ کنترل دارد.

با رسیدن دمای قالب به مقدار مشخص، دستور تخلیه قطعات به داخل سطل و بارگیری مجدد قالب از آب، که از سمت شیر ورودی تامین خواهد شد، صادر می شود.

بنابراین، در صورت ایراد در ترموستات، قطعات یخ جدید ساخته نخواهند شد. به وسیله یک مولتیمتر ساده می توان از سالم بودن ترموستات یخساز مطمئن شد.

فریزری که یخساز آن از کار افتاده است، می تواند به دو حالت تقسیم شود. ممکن است یخساز به طور کلی از کار افتاده باشد و یخی ساخته نشود. حالت دوم این است که یخ خارج نمی شود.

بیشتر بدانید: تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ – SAMSUNG

کلام آخر

وجود یخ داخل یخساز یخچال و آماده بودن آن در هر لحظه که بخواهید ویژگی بسیار سودمندی برای یخچال محسوب می شود. مخصوصا در فصول گرم که یخ بیشتر از همیشه مورد استفاده افراد است.

ساید بای سایدی که یخساز آن از کار افتاده است، می تواند به دو حالت تقسیم شود. ممکن است یخساز به طور کلی از کار افتاده باشد و یخی ساخته نشود. حالت دوم این است که یخ خارج نمی شود. اگر یخ ساز یخ نمی سازد، اولین کار، بررسی روشن و خاموش بودن دستگاه است. در بسیاری از مدل ها کلید پاور یا بر روی خود یخ ساز تعبیه شده و یا بر روی بدنه فریزر قرار گرفته است. از دلایل نساختن یخ توسط یخ ساز می توان به نرسیدن آب به یخساز و یا بدلیل خرابی سیستم یخ ساز باشد.

یخچال یک دستگاه بسیار مهم در منزل می باشد که سرویس به موقع آن یکی از ویژگی های مهم در فرایند نگهداری از آن است.

بنابراین تعمیر و سرویس آن به دست افراد با تجربه و متخصص از اهمیت بالایی برخوردار است تعمیرات سایت متخصص در تعمیر یخساز ساید بای ساید در انواع برند های موجود در بازار است.

کلیه خدمات با کیفیت تعمیرات یخساز توسط تعمیرکار یخساز متخصص به سرعت و با بهینه ترین قیمت و با استفاده از قطعات فابریک و اصل شرکتی و با ضمانت ۹۰ روزه انجام می شود.

همچنین مشتریان تعمیرات سایت با دریافت کد اشتراک می توانند از تخفیف های ویژه تعمیر یخساز بهرمند شوندما به شما تعمیرات سایت را پیشنهاد می کنیم.

3/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top