skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

یخچال دستگاهی است که گرما را از مواد غذایی داخل می گیرد و به فضای بیرون انتقال می دهد. یخچال مواد غذایی فاسد شدنی، دارو ها و یا هر ماده ای که در محیط بیرون فاسد می شودرا نگهداری می کند.در این مقاله آموزشی به نکاتی برای نگهداری و تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید اشاره می گردد تا نیاز شما را به تعمیر یخچال کم تر کند.

تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید
تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید

نکاتی برای نگهداری و تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید :

۱- سیستم خنک کنندگی:

سیستم خنک کننده در مدل های بسیار قدیمی به کار می رفته است که به موتور یخچال فشار بسیار زیادی وارد می کرده است و در نتیجه بازدهی کمی هم داشتند، اما از چند سال پیش، مدل هایی با دو سیستم خنک کنندگی جداگانه با قابلیت تنظیم دما به بازار وارد شد. این مدل مصرف برق را تا حدودی بالا می برد اما کاملا مصرف بهینه دارند و باعث طول عمر بیشتر موتور می شود.

۲- فضای داخلی:

طبقات داخلی یخچال باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند تا بتوان راحت تر برحسب نیاز از آنها استفاده کرد. عرض طبقه های مدل های سه در یک معمولا بیشتر سایر مدل ها می باشد و به شما امکان این را می دهد تا ظروف مختلف را در آن جای دهید، محفظه درون شیشه هم به استفاده بهینه از فضای داخل کمک می کند.

۳- فریزر:

انتخاب گنجایش فریزر به مصرف خانواده بستگی دارد، اما فریزر هایی که در بالا و پایین بدنه قرار می گیرند جای بزرگتری دارند. بهتر است گفته شود فریزرهای بالای بدنه دسترسی سختی دارند و چون ۲ طبقه بیشتر ندارند، دسته بندی مواد غذایی در آنها سخت تر است اما فریزرهایی که در پایین بدنه قرار می گیرند گنجایش بیشتری دارند و مواد غذایی بیشتری در آنها جای می گیرد.

تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید
تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید

۴- بدنه:

قراردادن چند درب بر روی یخچال فریزر ساید بای ساید برای راحت تر شدن استفاده از آنها است و نمی توان جنبه زیبایی آن را هم ندیده گرفت. اگر تعداد جمعیت خانواده زیاد است و یا مصرف شما بیش از اندازه از یخچال می باشد بهتر است مدل هایی انتخاب شوند که بار خانگی داشته باشند تا هم از نظر هزینه ای به صرفه باشد و هم در زمان تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید هزینه و نیاز کمتری احساس شود.

  • وقتی درب یخپال را باز و بسته می کنید دقت کنید که لاستیک درب کیفیت و چسبندگی خودش را از دست نداده باشد
  • دسته هایی که روی درب یخچال یکنواخت متصل است باعث راحتی باز و بسته شدن درب است.

۵- فن:

فن نقش مهمی در نگهداری یخچال فریزر ساید بای ساید برای خنک نگه داشتن بدنه ایفا می کند و هوای یخچال و فریزر را خنک نگه می دارد و نمی گذارد که مواد غذایی خراب بشود

۶- مصرف انرژی:

  • در این چند ساله بر چسب انرژی مرجع قابل اعتمادی برای کسب اطلاعات در مورد میزان مصرف انرژی محسوب می شود و به آن باید توجه کرد.
  • تولیدکننده ها می گویند هر نسل از یخچال ها نسبت به مدل های قبلی خود چند درصد کمتر برق مصرف می کنند ولی صحت این ادعا برای خریداران چندان مشخص نمی باشد.
  • بهتر است بدانید که دیگر یخچالی پیدا نمی کنید که روی آن برچسب انرژی کمتر از Aخورده باشد و مصرف انرژی در یخچال ها بهینه شده است.
  • به این ترتیب موتور دستگاه فشار کمتری را تحمل می کند و تنها زمانی که نیاز دارد به حداکثر قدرت خود می رسد و همین مورد باعث می شود نیاز کمتری به تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید داشته باشید.

 

تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید
تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید

برای مطالعه و دریافت مقالاتی مفید در رابطه با نگهداری و تعمیر یخچال فریزر ساید بای ساید می توانید از لینک های زیر استفاده کنید. این مطالب توسط کارشناسان تعمیرات سایت تهیه شده است.

۱ – ۸ مورد برای نگهداری و تعمیر یخچال فریزر

۲ – عیب‌یابی و تعمیر یخچال فریزر

۳ – نکاتی درباره‌ی نگهداری و تعمیر یخچال فریزر

۴ – ۱۵ نکته برای افزایش طول عمر و نگهداری یخچال فریزر

۵ – نکات مهم برای استفاده از یخچال

Rate this post

This Post Has 5 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top