skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که در تعمیر ماشین ظرفشویی مورد بررسی قرار می گیرد و بر طرف می شود. در اینجا رایج ترین دلایل بسته یا چفت نشدن درب ماشین ظرفشویی شما آورده شده است. موارد ذکر شده در زیر، قسمت هایی از دستگاه هستند که باید برای هر گونه آسیب دیدگی بررسی شوند. اگر هر قسمتی از درب ماشین ظرفشویی خمیده یا شکسته شده، یا مشکلی پیدا کرده باشد، درب ماشین ظرفشویی شما به درستی بسته یا چفت نخواهد شد. بخش های زیر بخش هایی از دستگاه هستند که در کمک به درست بسته شدن درب بیشتر ماشین های ظرفشویی نقش دارند.

 دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

تذکر ۱: قبل از چک کردن هر قسمتی بر روی درب ماشین ظرفشویی، مطمئن شوید که ظروف درون قفسه ها از قفسه به سمت جلو بیرون نزده باشد. اگر ظروف به یک دیگر چسبیده و انبوه باشند، درب ماشین ظرفشویی بسته نخواهد شد. ظروف درون آن را دوباره مرتب کنید تا مانع بسته شدن درب آن نشوند.

بیش تر بخوانید : نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

تذکر۲:یکی دیگر از راه حل های ساده می تواند این باشد که درب ماشین ظرفشویی به کابینت های آشپزخانه گیر دارد یا پیچ های آن درب را نیمه باز نگه می دارد. چک کنید تا مطمئن شوید که درب ماشین به کابینت ها گیر ندارد یا پیچ ها درست بسته شده باشند. برخی اوقات ممکن است یک پیچ شل شود و در راه بسته شدن درب ماشین ظرفشویی قرار گیرد. اگر چنین باشد درب ماشین ظرفشویی بسته نمی شود. به سادگی پیچ را در محل خود سفت کنید و چک کنید تا اطمینان یابید که درب دستگاه به درستی بسته می شود.

معیوب شدن قفل درب

یکی از دلایل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی خرابی قفل درب می باشد.کلیه قفل های ماشین ظرفشویی را به نحوه های مختلف چک نمایید. در صورتی که قفل درب ظرفشویی مشکل داشت آن را تعویض نمایید.لازم به ذکر است بدانید قفل درب قابل تعمیر نمی باشد. پس بهتر است وقت خود را صرف تعمیر آن نکنیم.

خرابی چفت درب ظرفشویی

چفت درب ماشین ظرفشویی دو کارایی دارد. چفت قفل، درب را محکم می کشد و  آن را بسته نگه می دارد بنابراین هیچ آبی از آن نشت نمی کند. چفت قفل همچنین کلید را به سمت قفل ایمن می کشد تا ماشین ظرفشویی از بسته شدن درب خود اطمینان یابد. اگر چفت قفل ماشین هماهنگ نباشد، چفت را جابه جا کنید و سعی کنید درب را ببندید. چفت درب ماشین ممکن است مشکلات الکتریکی یا مکانیکی داشته باشد، چفت را عیب یابی کنید تا اطمینان یابید. اگر چفت درب شکسته یا ایرادی دارد، آن را با یک چفت نو تعویض کنید.

درب ضربه گیر درب ماشین ظرفشویی-

لولای درب ماشین ظرفشویی

لولا های درب ماشین ظرفشویی بر روی چهارچوب پایینی ماشین می چرخد. این لولا ها درب ماشین ظرفشویی را باز نگه می دارند و اجازه می دهند تا درب آن باز و بسته شود. اگر لولا های ماشین ظرفشویی خمیده یا شل شده باشند درب ماشین ظرفشویی بسته نخواهد شد. اگر خمیدگی یا ایرادی در لولا ها مشاهده کرده اید، لولا های درب ماشین را تعویض کنید.

لولا درب ماشین ظرفشویی

بست درب ظرفشویی

بست درب ماشین ظرفشویی بر روی چهارچوب دستگاه قرار دارد. این قسمتی است که وقتی درب ماشین ظرفشویی بسته می شود چفت قفل درب دستگاه در آن چفت می شود. بررسی کنید تا مطمئن شوید که بست درب هماهنگی لازم را داشته باشد. اگر هماهنگ نیست، چفت درب ماشین ظرفشویی نمی تواند در آن چفت شود و موجب قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی می شود. اگر بست درب صدمه دیده یا شکسته شده باشد، آن را تعویض کنید

بست درب ظرفشویی-

لاستیک دور درب 

درزگیر درب ماشین ظرفشویی، لاستیکی است که دور درب ماشین ظرفشویی کشیده شده است. این درزگیر بر روی درب ماشین ظرفشویی می باشد تا هنگام کار کردن ماشین، آبی از آن نشت نکند. اگر این لاستیک پاره، فرسوده، جابه جا یا صدمه دیده باشد، باید تعویض شود چرا که درزگیر می تواند باعث درست بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی شود.

لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی-

فنر درب ماشین ظرفشویی

فنر های درب ماشین ظرفشویی برای کمک به بسته شدن درب آن به کار رفته است. اگر فنر درب ماشین معیوب باشد، ممکن است یکی از علت های قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی باشد. چک کنید که فنر های درب ماشین سالم هستند، مشکلی ندارند و به درستی عمل می کنند. فنر درب ماشین ممکن است شل شده باشد. در این صورت، آن را در جای خود برگردانید. اگر فنر ماشین ظرفشویی شکسته شده است، آن را با فنری نو تعویض کنید.

فنر درب ظرفشویی

تذکر: مدل های مختلفی از ماشین های ظرفشویی با طراحی های متفاوتی از درب های آن در بازار موجود می باشد. برخی از درب های ماشین های ظرفشویی از فنر، قرقره، سیم کششی، چفت ها، قفل ها، کابل ها، حلقه زنجیر و دیگر قطعات کمک کننده به بسته یا چفت شدن درب ماشین ظرفشویی استفاده می کنند. (اگر ماشین ظرفشویی شما هر یک از این قطعات را دارا می باشد، آنها را برای هر نوع آسیبی دقیق چک کنید و در صورت نیاز تعویض کنید)

بیش تر بخوانید : دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top