skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی که در تعمیر ماشین ظرفشویی توسط تکنسین های متخصص مورد بررسی قرار می گیرد. از مهم ترین دلایل در چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی می توان به ۴ مورد زیر اشاره کرد. در صورت نیاز به خدمات تخصصی عیب یابی ماشین ظرفشویی می توانید با تعمیرات سایت تماس حاصل فرمایید تا تکنسین های متخصص ظرفشویی شما را راهنمایی کنند.

عیب یابی ماشین ظرفشویی که چراغهایش چشمک میزند-

رایج ترین علل چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی

علت شماره ۱: عنصر حرارتی دستگاه

المنت، ترموستات و سیم های رابط، دمای آب را تا رسیدن به دمایی موثر بالا می برند.به مشکل خوردن هر کدام از قطعات گرمایشی موجب می شود تا آب گرم نشود.اگر آب بعد از مقدار زمانی مشخص به دمایی مناسب نرسد، چراغ کنترل پنل ممکن است شروع به چشمک زدن کند. برای تعیین اینکه عنصر حرارتی کار می کند، با استفاده از یک مولتی متر تداوم کارکرد آن را بررسی کنید. اگر عنصر حرارتی تداوم عملکرد ندارد آن را تعویض کنید.

در صورتی که مدار کنترل دچار مشکل شده باشد مقدار گرمای آب با مشکل مواجه شده و برد اصلی نمی تواند میزان دمای آب را به درستی تشخیص دهد. برای اینکه متوجه شوید یک عنصر نمایشی سوخته است، از یک مولتی متر استفاده کنید. اگر عنصر نمایشی پیوستگی ندارد نشانه آن است که باید تعویض گردد و قابل تعمیر نیز نمی باشد.

عنصر حرارتی ظرفشویی-

علت شماره ۲: بررسی کد های خطا ظرفشویی

چشمک زدن چراغ های ماشین ظرفشویی و نمایش کد خطایی بر روی صفحه نمایش نشان از اخطار در یکی قسمت های ماشین ظرفشویی دارد، برای اطلاعات بیشتر در مورد این خطا ها با یک سیم کش و تکنسین متخصص ماشین ظرفشویی مشورت کنید.

علت شماره ۳: پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه با استفاده از یک پروانه آب را از طریق شلنگ تخلیه خارج می کند. اگر پمپ تخلیه کار نمی کند، چراغ روی کنترل پنل ممکن است شروع به چشمک زدن کند. برای تعیین اینکه پمپ تخلیه ایرادی دارد یا خیر، با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را بررسی کنید. اگر موتور آن به طور منظم کار نمی کند پمپ تخلیه را تعویض کنید. پمپ های تخلیه قابل تعمیر نمی باشند؛ اگر پمپ تخلیه معیوب است شما باید آن را تعویض کنید.

پمپ تخلیه ظرفشویی

علت شماره ۴: صفحه کلید لمسی و کنترل پنل

ابتدا، مطمئن شوید که صفحه نمایش کار می کند. اگر صفحه نمایش کار می کند، سعی کنید دکمه های صفحه کلید لمسی را فشار دهید. اگر برخی از دکمه ها درست کار نمی کنند، ممکن است کل صفحه کلید لمسی و کنترل پنل ایراد داشته باشد. (برخی از تولیدکنندگان صفحه کلید لمسی را جدا از کنترل پنل می فروشند. تولیدکنندگان دیگر نیازمند خرید صفحه کلید لمسی و کنترل پنل با هم می باشند. اگر نمی توانید صفحه کلید لمسی را به طور جداگانه تعویض کنید، صفحه کلید لمسی و کنترل پنل را هر دو با هم تعویض کنید.)

صفحه کلید لمسی و کنترل پنل-

بیشتر بخوانید : دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

3/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top