skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی را از روی کم و زیاد شدن صدای موتور می توان تشخیص داد. این اتفاق می تواند مشکلاتی رابرای دستگاه ایجاد کند.

علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی عمدتاً به انسداد لوله و پر شدن پاکت مربوط می شود با این حال در برخی موارد ممکن است اشکال در موتور و همچنین برد دستگاه نیز مطرح باشد و باید از خدمات تعمیر جاروبرقی کمک بگیرید.

علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی؛ انسداد لوله ها

در صورتی که متوجه کم و زیاد شدن صدای موتور جاروبرقی شدید، اول از هرچیز لوله را چک کنید. تاب خوردگی لوله یا گیر کردن نخاله در مسیر آن سبب وارد آمدن فشار به موتور و بالا رفتن صدای دستگاه خواهد شد.

برای تمیز کردن لوله باید از میله ای که تیز نباشد استفاده کنید زیرا اشیاء نوک تیز خرطومی دستگاه را پاره خواهند کرد. همچنین لوله را از لحاظ اتصال و پارگی چک کنید. گاهی شل شدن اتصال لوله یا پارگی آن علت کم و زیاد شدن دور موتور جاروبرقی است.

بیشتر بدانید: علت کار نکردن جاروبرقی

علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی؛ انسداد لوله ها

پر شدن کیسه جاروبرقی و کم و زیاد شدن دور موتور

دیگر کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی مربوط به کیسه این دستگاه است. معمولاً پر شدن کیسه جاروبرقی سبب وارد آمدن فشار به موتور در هنگام مکش شده و در نتیجه صدای آن کم و زیاد می شود.

علاوه بر این مورد، سوراخ شدن یا پارگی پاکت جاروبرقی نیز بر قدرت مکش و دور موتور جاروبرقی تاثیر می گذارد و حتی ورود خاک می تواند سبب از کار افتادن موتور بشود. توصیه می شود کیسه را مرتب چک کرده و از سالم و خالی بودن آن مطمئن شوید.

کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی به علت اشکال در ولوم

دیگر علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی می تواند به خراب شدن ولوم آن مرتبط باشد به ویژه اینکه اگر ناگهان دور موتور جارو زیاد یا کم شود.

در این صورت باید ولوم تعمیر شود زیرا تداوم این وضعیت، به مرور باعث ضعیف شدن و حتی از کار افتادن موتور می شود.

کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی به علت اشکال در ولوم

شکستگی بدنه جاروبرقی و تاثیر بر مکش موتور

شکستگی بدنه نیز می تواند علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی باشد. در صورت بروز هرگونه شکستگی یا سوراخ در بدنه هوا به داخل بدنه راه پیدا می‌کند.

در این حالت با نشت هوا به داخل، هوای مکیده‌شده توسط جارو، از حالت خلاء خارج می ‌شود که این وضعیت سبب وارد آمدن فشاری شدید به موتور وارد می شود.

نیم سوز شدن موتور و خرابی بلبرینگ ها

نیم ‌سوز شدن موتور نیز یک علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی است. این وضعیت باعث می شود که موتور جارو با حداکثر یا حداقل دور کار کند.

علاوه‌ بر بررسی نیم‌ سوز شدن موتور، باید بلبرینگ‌ها را نیز بررسی کرد زیرا با معیوب شدن بلبرینگ‌های موتور جاروبرقی، صدای ناهنجاری نیز از آن تولید می ‌شود. همچنین گاهی نیز کلکتور باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت لزوم با شوینده های مخصوص تمیز شود که بررسی و انجام تمام این موارد باید توسط متخصص انجام شود.

نیم سوز شدن موتور و خرابی بلبرینگ ها

کثیف بودن فیلترهای جاروبرقی

کثیف بودن فیلترها بیشتر خود را به صورت خاموش شدن ناگهانی دستگاه نشان می دهد اما می تواند یک زمینه و علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی باشد.

در حقیقت با کثیف شدن فیلترها زمینه برای فشار به موتور جاروبرقی فراهم می شود به ویژه برای جاروهایی که ترموستات ندارند و در صورت پر شدن فیلتر خاموش نخواهند شد. در این حالت به موتور فشاری مضاعف آمده که خود را به صورت تغییر دور نشان می دهد.

بیشتر بدانید: کم شدن مکش جاروبرقی سطلی

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره علت کم و زیاد شدن دور موتور جارو برقی صحبت شود. اگر برخی از راهکارها همچون تمیزکردن لوله، چک کردن چاکت و فیلتر و وضعیت بدنه جواب ندهد، دستگاه شما باید توسط نماینده سازنده یا تعمیرکارانی متخصص بررسی شود.

شما می توانید از خدمات تعمیر جاروبرقی تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top