skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

خرابی فنر در، مشکل در قفل، خرابی اهرم و مشکل در میکروسوئیچ درب از جمله اصلی ترین دلایل بسته نشدن در ماکروفر هستند. خرابی در ماکروفر و بسته نشدن آن یکی از ایرادات رایج در این وسیله برقی است که به آسانی قابل رفع بوده و معمولا جز ایرادهای پیچیده ماکروفر دسته بندی نمی شود.

بسته نشدن در ماکروفر به علت خرابی اهرم

اهرم یا دکمه فشار ماکروفر اصلی ترین کلید برای باز کردن درب ماکروفر است. خرابی اهرم می تواند اصلی ترین علت بسته نشدن در ماکروفر باشد.

تقریبا می توان گفت که همه ماکروفرها از اهرم برای باز و بسته کردن درب بهره می گیرند. بنابراین هنگامی که با مشکل بسته نشدن در ماکروفر روبرو شدید باید پیش از هرچیز اهرم یا دکمه ماکروفر را از نظر سلامت مورد بازبینی قرار دهید. البته از آنجایی که این سیستم پیچیده و تخصصی است تعمیر آن به عهده تعمیرکاران متخصص است.

بیشتر بدانید: تعمیر درب ماکروفر

بسته نشدن در ماکروفر به علت خرابی اهرم

بسته نشدن در ماکروفر به خاطر خرابی ضامن یا چفت در

دیگر دلیل برای خوب باز و بسته نشدن درب ماکروفر بروز اشکال در چفت آن است. این مشکل خود را بیشتر در قالب کیپ نشدن درب ماکروفر نشان می دهد.

در صورت بسته نشدن در ماکروفر به علت خرابی چفت آن، کافیست تا ضامن دستگاه تعویض شود. برای تعمیر ضامن درب دستگاه یا همان چفت آن باید از تعمیرکار یا نمایندگی خود دستگاه کمک گرفت. معمولا تعویض چفت درب ماکروفر زمان چندانی نبرده و هزینه بالایی نیز ندارد.

تعمیر فنر درب ماکروفر

تعمیر فنر درب به دلیل بسته نشدن در ماکروفر یکی از دیگر موارد مرتبط با سیستم درب این نوع لوازم خانگی است. فنر بخشی از قطعات سیستم درب ماکروفر است که به سهولت باز و بسته شدن آن کمک می کند.

در صورتی که فنر ماکروفر خراب شود، درب دستگاه به هنگام بسته شدن گیر کرده یا اصلا باز و بسته نمی شود زیرا در این حالت انتقال نیرویی به فنر صورت نمی گیرد. برای رفع مشکل بسته نشدن در ماکروفر به خاطر خرابی فنر کافیست تا فنر خراب با فنر سالم و جدید جایگزین شود.

خرابی قفل و بسته نشدن در ماکروفر

خرابی قفل و بسته نشدن در ماکروفر

علاوه بر چفت و اهرم سیستم درب ماکروفر از قفل نیز بهره می برد. فرسودگی قفل درب یا شکستن آن موجب می شود که درب ماکروفر به درستی باز و بسته نشود. این مورد نیز برای عیب یابی جهت بسته نشدن درب ماکروفر مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت اشکال در قفل درب ماکروفر این قطعه باید تعویض شود.

خرابی میکروسوئیچ و بسته نشدن در ماکروفر

خراب شدن میکروسوئیچ مایکروفر عموما خود را به صورت روشن نشدن و از کار افتادن دستگاه نشان می دهد با این حال اشکال در سیستم میکروسوئیچ می تواند روی باز شدن درب نیز تاثیر بگذارد. به طور کلی برق مایکروفر از طریق میکروسوئیچ به سایر قطعات دستگاه انتقال پیدا می کند.

میکروسوئیچ‌ها اغلب دارای حفره هایی ثابتی هستند تا زبانه های درب به راحتی در آن چفت شود. از آنجایی که معمولا عمر این قطعه طولانی بوده و به ندرت نیاز به تعویض پیدا می کند.

از دلایل خرابی میکروسوئیچ ماکروفر می‌توان به مواردی همچون استفاده بیش از حد، عدم کیفیت تولید یا قرار گرفتن در معرض حرارت شدید اشاره کرد.

خرابی میکروسوئیچ و بسته نشدن در ماکروفر

بسته نشدن در ماکروفر و خرابی دستگیره

در اغلب ماکروفرها یک دستگیره متحرک وجود دارد؛ این دستگیره میان ضامن درب و کلید ماکروفر قرار گرفته است. چنانچه به هر دلیلی کلید متحرک خراب شود، نمی توان درب ماکروفر به خوبی باز و بسته نخواهد شد. عموما کلیدهایی که برای باز و بسته شدن درب استفاده می شود از جنس پلاستیک بوده و بعد از مدتی نیاز به تعویض خواهند داشت.

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی

نکته پایانی

به طور کلی اشکال در سیستم درب ماکروفر رایج است و بسته نشدن در ماکروفر نیز یکی از این موارد بوده که به راحتی قابلیت تعمیر دارد. در صورت برخورد به این مشکل می توانید از تعمیرات سایت کمک بگیرید.

تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی به ویژه در حوزه ماکروفر و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top