skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی چیست؟ بسیاری از کاربران این وسیله ممکن است با خاموش شدن ناگهانی آن روبرو شوند، در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

سولاردام در حقیقت نوعی وسیله از نوع ماکروفر است که اندک تغییراتی نسبت به ماکروفر دارد. این وسیله نیز همچون ماکروفر با استفاده از فرایند تابشی به گرمایش غذا کمک می کند.

نظر شرکت سازنده در مورد علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی

بگذارید مورد خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی را در گام نخست از نظر خود شرکت ال جی بررسی کنیم؛  این شرکت چندین مورد را برای علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی بر شمرده است. این موارد از افت ولتاژ تا مشکل در ترموستات را شامل می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: چرا سینی ماکروفر نمی چرخد؟

خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی به علت داغ کردن ترموستات

ترموستات دستگاه گاهی طی کارکرد بیش از حد مجاز گرم شده و این موضوع سبب خواهد شد که دستگاه طبق روال طبیعی خاموش بشود.

این موضوع البته می تواند نشانه اشکال در سولاردارم باشد و اگر دستگاه مدتی کمتر از ۵ دقیقه کار کرد و خاموش شد، نیاز به بررسی آن از سوی کارشناس وجود دارد. البته در نظر داشته باشید که خاموشی به دلیل استفاده‌ی مداوم از دستگاه نباشد.

علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی؛ افت ولتاژ و اتصالات

علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی؛ افت ولتاژ و اتصالات

ولتاژ برق و افت آن، دیگر علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی است. اگر چند دستگاه پرمصرف روشن بوده یا در ساعات اوج مصرف برق از دستگاه استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که دستگاه دچار افت ولتاژ شده و یکباره خاموش شود.

همچنین در صورتی که دستگاه به سه‌راهی برق وصل باشد، این امکان وجود دارد که علت خاموش شدن ناگهانی سولاردارم ال جی مربوط به همین سه‌راهی برق باشد؛ بنابراین دستگاه را مستقیم به یک پریز سالم متصل کنید.

خاموش شدن دستگاه های توکار

برخی کاربران سولاردام ممکن است دستگاه را درون کابینت کار بگذارند؛ در این حالت اگر دستگاه داخل کابینت قرار گرفته ولی فاصله‌های استاندارد از اطراف رعایت نشده باشد این موضوع به علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی تبدیل خواهد شد.

شاید بپرسید این فاصله استاندارد برای نصب سولاردارم درون کابینت چقدر خواهد بود؟ مطابق اعلام سازنده فاصلۀ استاندارد از سقف ۳۰ سانتی‌متر، از پشت ۱۰ سانتی‌متر و از طرفین باید ۱۵ سانتی‌متر باشد.

پای چه اشکالات سخت افزاری ای در میان است؟

علاوه بر موارد فوق ممکن است اشکالاتی درون دستگاه به وجود آمده باشد که عمدتاً به منبع تغذیه، مدار، برد، ترانس و… مربوط می شود.

در ادامه مروری گذرا بر این ایرادها سخت افزاری خواهیم داشت با ذکر این توضیح که ورود به این موضوع کار افراد معمولی نبوده بلکه متخصصان شرکت گارانتی کننده یا تعمیرکاران متخصص باید این موضوع را بررسی کنند.

نظر سازنده در مورد علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی

اشکال در منبع تغذیه و برد

علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی می تواند مرتبط با منبع تغذیه باشد؛ منبع تغذیه شامل اتصالات و سیم ها نیز میشود. گاهی حتی وجود یک اتصال در سیم یا فرسودگی آن می تواند دلیلی بر خاموش شدن ناگهانی سولاردام باشد.

همچین برد دستگاه نیز از جمله قطعات حساسی است که خود انبوهی از قطعات ریز و درشت را در گرفته که اشکال در هرکدام از این قطعات می تواند باعث مواردی همچون خاموش شدن ناگهانی بشود.

احتمال وجود مشکل در ترانس دستگاه

در مورد علت خاموش شدن ناگهانی سولادردام ال جی این نکته را نیز در نظر بگیرید که ممکن است برای ترانسفورماتور دستگاه نیز مشکل به وجود داشته باشد. احتمالا ترانسفورماتور دستگاه دچار مشکل شده است.

ترانسفورماتور ولتاژ بالایی تولید می‌کند و به واسطه آن مگنترون شارژ شده و امواج را منتشر کرده که در نهایت برای گرم کردن یا پختن غذا، وارد محفظه دستگاه کند. هنگامی که مایکروویو برای مدتی کوتاه کار می‌کند و سپس متوقف می‌شود، این احتمال وجود دارد که اتصال ترانسفورماتور دچار مشکل شده باشد. البته این مشکل بیشتر به توقف گرمایش دستگاه بر می گردد.

بیشتر بدانید: علت خاموش نشدن فن مایکروویو

نکته پایانی

وسایلی همچون مایکروویو و سولاردام دارای قطعاتی حساس و خطرناک هستند و به همین علت افراد مبتدی و ناآشنا با امور فنی نباید به تعمیر این وسایل بپردازند.

در تعمیرگاه تخصصی تعمیرات سایت تیمی متشکل از سرویس کاران و فنی کاران متعهد و با سابقه مشغول به فعالیت هستند و می توانید برای عیب یابی علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی از ما کمک بخواهید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top
eter; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture"),this.parentNode.parentNode.replaceChild(e,this.parentNode)}document.addEventListener("DOMContentLoaded",function(){var e,t,p,a=document.getElementsByClassName("rll-youtube-player");for(t=0;t