skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

مثل هر وسیله ای که با آب سر و کار دارد، اتو پرس نیز دچار سوب می شود و از این رو باید رسوب زدایی را برای اتوپرس انجام داد. عملیات زدودن رسوب از اتو پرس سبب بهبود عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر آن می شود.

از آنجایی که اتو پرس در دسته لوازم برقی با نسبتاً گران حساب می شود، باید با سرویس های دوره ای از جمله رسوب زدایی اتو پرس از استهلاک زودرس این وسیله جلوگیری کرد.

دلیل رسوب گیری اتو پرس

رسوب به دلیل ته‌نشین شدن املاح و مواد معدنی محلول در آب ایجاد می شود؛ پس از تبخیر شدن آب در اثر حرارت، ناخالصی های موجود در آن به صورت رسوبات سخت بر روی نازل های بخار، لوله ها و پمپ بخاردهی شکل می گیرد.

انواع مدل های اتو پرس در دو دسته دارای بویلر و بدون بویلر طراحی می شوند اما هر دو نسبت به رسوب گرفتگی حساس هستند.

بیشتر بدانید: رایج ترین مشکلات اتو پرس چیست؟

رسوب زدایی از فیلتر اتوپرس

پیشگیری از رسوب گرفتن اتوپرس

پیش از آنکه به روشهای جرم گیری و رسوب زدایی اتو پرس بپردازیم، بایستی بگوییم که از ایجاد چنین رسوباتی در دستگاه خود جلوگیری کنید.

بهترین کار استفاده از آب مقطر، آب تصفیه یا آب جوشیده است. این آب ها دارای املاح بسیار کمتری نسبت به آب شهری هستند و رسوب گرفتگی اتوپرس شما را به تاخیر خواهند انداخت.

عواقب عدم رسوب زدایی

عدم رسوب زدایی اتو پرس، به مرور زمان می‌ تواند باعث تحمیل فشار مضاعف به دستگاه و صدمه دیدن قطعات مهمی چون برد الکترونیکی، ترموستات و المنت شود. در صورت مشاهده اختلال در عملکرد اتو پرس خود می توانید از خدمات تعمیر اتوپرس تعمیرات سایت کمک بگیرید.

همچنین تحمیل بار اضافه به معنای افزایش مصرف انرژی خواهد بود زیرا دستگاه برای بخار دهی نیروی بیشتری مصرف می کند و همچنین کیفیت نهایی اتوکشی لباس ها نیز افت پیدا می‌کند.

همه اینها در حالی است که با یک رسوب زدایی به موقع و اصولی می‌توانید طول عمر مفید دستگاه خود را افزایش داده و از مشکلاتی که اشاره شد جلوگیری کنید. در ادامه دو مورد اصلی از مشکلات حاصل از رسوب گرفتگی آمده است.

نحوه رسوب زدایی اتو پرس

ایجاد لکه های زرد روی لباس

یکی از مواردی که رسوب زدایی اتو پرس را اجتناب ناپذیر می کند، لکه دادن به لباس در صورت رسوب گرفتگی مخزن است. با متراکم شدن رسوب املاح درون مخزن، به مرور این رسوبات پس از برخورد با آب از دیواره مخزن جدا شده و در آب حل می‌شوند. بخار حاصل از این آب کثیف، لکه های زرد رنگ بر روی لباس ها برجای خواهد گذاشت.

عدم بخاردهی اتوپرس

دیگر مشکلی که با انجام ندادن رسوب زدایی اتو پرس رخ می دهد، بخار نکردن دستگاه است؛ رسوبات ایجاد شده حاصل از املاح آب شهری به مرور باعث گرفتگی نازل های اتوپرس خواهد شد.

استفاده از دستگاه با چنین شرایطی باعث تحمیل فشار به اتو پرس شده و حتی آن را از کار خواهد انداخت.

عدم بخاردهی اتوپرس

نحوه رسوب زدایی اتو پرس

برای رسوب زدایی اتو پرس روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از محلول آب و سرکه و همچنین قرصها و پودرهای مخصوص از جمله روش های جرم گیری اتوپرس است.

شما می توانید محلول آب و سرکه را با نسبت ۳ به ۱ درون مخزن اتو پرس بریزید. دقت داشته باشید که دستگاه خاموش و سرد باشد. سپس دستگاه را به برق زده و درجه حرارت را روی متوسط قرار دهید. همچنین حوله ای میان صفحات اتو گذاشته و درجه حرارت را افزایش دهید تا به طور مداوم شروع به بخاردهی کند. این عمل نیازمند چند بار تکرار است.

البته از آنجایی که پیاده‌سازی این روشها نیازمند مهارت است، باید از یک سرویسکار اتو پرس برای جرم گیری دستگاه خود کمک بگیرید؛ به خصوص در مورد مدل های خانگی اتو پرس که امکان آسیب دستگاه بسیار بالا است.

رسوب زدایی از فیلتر اتوپرس

دست آخر اینکه برای رسوب زدایی اتو پرس توجه به وضعیت فیلتر ضروری است؛ این قطعه به نام فیلتر رسوب گیر درون دستگاه تعبیه شده است و حاوی رزین است.

همانطور که از نامش پیداست وظیفه فیلتر رسوب گیر آن است که با گرفتن املاح معدنی آب، از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری کند. البته این فیلتر پس از مدتی از رسوبات اشباع شده و نیاز به تعویض دارد. به طور متوسط ماهی یکبار تعویض این فیلتر توصیه شده است.

بیشتر بدانید: چرا اتو پرس روشن نمی شود

نکته پایانی

در این مطلب به رسوب زدایی اتو پرس پرداختیم. همانطور که اشاره شد، رسوب می توانید آسیب های جبران ناپذیری بر عملکرد دستگاه داشته باشد. شما می توانید برای دریافت خدمات تعمیر اتوپرس با تعمیرات سایت تماس بگیرید.

تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها می‌باشد که تمام خرابی‌ها و مشکلات اتو بخار مخزن دار را به‌صورت کاملا تخصصی تعمیر می‌کند تا نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top