skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

فر بهتر است یا ماکروفر

فر بهتر است یا ماکروفر | زمانی آشپزخانه های ایرانی دستگاه های الکتریکی بسیار کمی داشت، در حال حاضر انواع مختلفی از این لوازم الکتریکی، آشپزخانه ها را پر کرده است. فر یا ماکروفر به طور فزاینده ای راهی آشپزخانه های ما ایرانی ها شده است و به گونه ای که وجود آن ها در آشپزخانه امری ضروری شده است. اما بار ها شده که مردم بین انتخاب این دو دچار سردر گمی شده و نمی دانند کدام یک را خریداری کنند. توجه به این نکته حایز اهمیت است که با هر دو آنها می توان کارهای بسیاری انجام داد. کار های کمی است که بتوان گفت تنها به وسیله ی یکی از آنها امکان پذیر است. همچنین انتخاب یک دستگاه موثر می تواند به صرفه جویی در مصرف برق نیز کمک کند.

 

فر بهتر است یا ماکروفر
فر بهتر است یا ماکروفر

فر برقی 

ویژگی اصلی فر برقی این است که به طور عمده برای پخت و پز استفاده می شود. وقتی می خواهید غذای شما گریل شود و یا بصورت کبابی و برشته شود، فر برقی باید اولین انتخاب شما باشد. این فر از هوای داغ و خشکی که توسط فن های ساخته شده در درون آن در جریان است برای پخت و پز استفاده می کند. به این ترتیب گرما را به طور یکنواخت پخش می کند، سرعت پروسه ی پخت غذا را نسبت به فر های اجاق گاز بالا می برد. فر های برقی خانگی معمولا کوچکتر از فرهای دیگر هستند، بنابراین فضای کمتری در آشپزخانه مورد علاقه ی شما می گیرند.

فرهای برقی به آن شکل که امروزه آنها را می شناسیم، اولین بار در سال ۱۹۶۷ به کار گرفته شد. این فر ها توسط کارخانه چدن مالیبل ساخته و روانه ی بازار شد. پس از آن به عنوان جزء اصلی هر خانه ی مدرنی قرار گرفت. همانطور که گفته شد، کاربرد اصلی این فر پخت و پز است (برای درست کردن مرغ تنوری، غذا های گریل شده مثل کباب ها، برانی، کیک ها، لازانیا، پیتزا کاربرد دارد)، اما از آن می توان برای درست کردن پاپ کورن، ماکارونی، گرم کردن و جوشاندن مایعات نیز استفاده کرد.

فر بهتر است یا ماکروفر
فر بهتر است یا ماکروفر

ماکروفر 

از سوی دیگر ماکروفر، از امواج رادیویی برای گرم کردن آب و چربی استفاده می کند. این امواج باعث جنبش مولکول ها می شود که این امر موجب بالا رفتن دما می شود. نام دقیق این دستگاه فر ماکروفر است، که نامی خنده دار برای آن می باشد چرا که اصلا فر نیست. بیشترین کاربرد آن برای گرم کردن مجدد غذا های از قبل آماده شده است.با توجه به وجود تایمر و المنت در فر برقی بیش تر احتیاج به تعمیر پیدا میکند ، در صورتی که تعمیر مایکروویو کم تر از فر برقی انجام می شود.

نکته مثبت این دستگاه این است که استفاده از آن بسیار آسان است، طوری که هر کسی می تواند کار با آن را یاد بگیرد، حتی کودکان. همچنین کار ها با ماکروفر بسیار سریع انجام می شود و مصرف برق آن نسبت به دیگر دستگاه های گرم کننده کمتر است. رواج یافتن ماکروفر از دهه ۱۹۳۰ آغاز شده است، اما برای اولین بار در سال ۱۹۴۷ به بازار عرضه شد. از آن به بعد، محبوبیت آن سال به سال بیش تر شد، اما همانطور که زندگی ها به سرعت برق می گذرد و مردم سال به سال وقت کم و کمتری برای خود داشتند، عادات غذایی خود را به طور چشمگیری تغییر دادند و در نتیجه، ماکروفر گزینه بسیار وسوسه بر انگیزی برای پخت و پز روزانه شد.

همانطور که اشاره شد، این دستگاه بهترین راه برای گرم کردن غذا های از قبل آماده است، اما همچنین می تواند برای پخت غذا های نیمه آماده، پاپ کورن، ماکارونی، پخت برنج، درست کردن قهوه و چای، گرم کردن شیر، جوشاندن آب و غیره هم مناسب باشد.

فر بهتر است یا ماکروفر
فر بهتر است یا ماکروفر

شایعاتی در رابطه با ماکروفر

بعضی از مردم معتقدند که استفاده از ماکروفر مواد غذایی را آلوده به عناصر رادیو اکتیو می کند. اما اف دی ای ( انجمن مواد غذایی و مواد مخدر آمریکا) این موضوع را رد کرده است. ماکروفر تنها باعث می شود که مولکول های آب موجود در غذاها به جنبش در بیایند و از این رو گرما تولید کنند تا غذا پخته شود، بنابراین غذا های حاوی آب زیاد، مثل سبزیجات، سریعتر پخته یا گرم می شوند. امواج تولید شده توسط ماکروفر به گرما تبدیل می شوند و بنابراین غذا ها را آلوده نمی کنند.

پخت و پز و مصرف انرژی

-ماکروفر نسبت به گاز به صرفه تر است.

-مثلا برای پخت یک سیب زمینی، ماکروفر نسبت به فر های برقی، ۷۵ درصد کم تر برق مصرف میکند.

 نتیجه گیری فر بهتر است یا ماکروفر

اگر لیستی از مزایا و معایب برای این دو دستگاه می خواهید و به دنبال این هستید که بدانید فر بهتر است یا ماکروفر ، متاسفانه چیزی برای گفتن نیست. این دو دستگاه برای اهداف مجزا ساخته شده اند، و به همین دلیل است که نمی شود گفت که کدام بهتر است.

اما به طور کلی می توان گفت که اگر به دنبال پخت و پز سنتی در آشپزخانه ی خود هستید، فر برقی گزینه ی مناسب تری است تا ماکروفر.

بهترین پیشنهادی که می شود داد این است که، هر یک از این دستگاه ها را که دوست دارید خریداری و از آن استفاده کنید، تنها با عشق آشپزی کنید و از غذایی که درست کردید، لذت ببرید!

تعمیرات سایت متخصص در تعمیر لوازم خانگی و تعمیر ماکروفر با سایقه درخشان در زمینه عیب یابی ماکروفر همراه رضایت مشتریان خود را بدست آورده است.چنانچه نیاز به تعمیر ماکروویو خود دارید همین الان با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را یاری کنند.

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top