skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

با مطالعه این مطلب می توانید اطلاعات مفیدی در مورد تمیز کردن ، نگهداری و سرویس بخورسرد کسب کنید که کمک شایانی به بهبود کیفیت و بازدهی بهتر دستگاه می کند.

چطور بخورسرد (مرطوب ساز) خود را تمیز کنید و سرویس بخورسرد چرا باید انجام گردد :

اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که زمستان هایش سرد و خشک است، سرمایه گذاری جهت خرید یک بخورسرد برای منزلتان به گونه ای مستدل یکی از هوشمندانه ترین تصمیماتی است که می توانید برای سلامتی و همین طور کیفیت هوای داخلی منزلتان اتخاذ نمایید. بخورسرد بهترین وسیله ای است که می توانید با کمک آن با هوای سرد و خشک بیرون و تمام بیماری های مزمن و ویروس ها مبازره کنید. همچنین با وجود بخورسرد ، پوست شما همیشه نرم و لطیف خواهد بود.
همانند تمامی دستگاه ها به خصوص آن دسته که با آب کار می کنند. این نوع وسیله نیز به مراقبت اولیه و ضدعفونی کردن مرتب نیاز دارد تا کارایی بهتری را از خود نشان دهد. خوشبختانه تمیز نمودن بخورسرد بسیار ساده و سریع بوده و با نگهداری مرتب آن دچار مشکلی نمیشوید. در زیر به نکاتی پیرامون تمیز کردن و مراقبت و نگهداری از بخورسرد اشاره می نماییم که می تواند برایتان مفید و کارساز باشند.

چرا از بخورسرد استفاده می کنید؟

نخست باید بدانیم که چرا بخورسرد در منزل و به خصوص در ماه های سرد زمستان لازم و ضروری می باشد. افرادی که در آب و هوای معتدل تری زندگی می کنند، نباید زیاد نگران فصل های خشک سال باشند، در غیر اینصورت با چالش های آب و هوایی بسیاری روبرو می شوید. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که الکتریسیته ی ساکن در زمان هایی که رطوبت هوا اندک است متداول تر بوده و می تواند در طول فصل برای افرادی که لباس می پوشند، دارای مو هستند و یا از هر وسیله ی فلزی یا الکترونیکی استفاده می کنند، مشکل ساز باشد. بهترین راه جهت جلوگیری از هر گونه چسبندگی و الکتریسیته، افزودن رطوبت به هوای منزلتان است. مراقبت و حفظ سطح سلامتی رطوبت نسبی در منزل شما به تفکیک و اغلال الکترون های پراکنده ای که پدیده ای با فشار ثابت و یا الکتریسیته ی ساکن را به وجود می آورد کمک می نماید.
البته محدود نمودن الکتریسیته ی ساکن تنها مزیت رطوبت ساز به شمار نمی رود. دلایل محبوبیت این دستگاه های کوچک در طول زمستان به خاطر فواید و مزایای شخصی و سلامتی در کل خانواده می باشد که عبارتند از:
۱- دستگاه ها می توانند خشکی پوست و صورت را برطرف سازند.
۲- بخورسردها، بهترین روش در بالا بردن و بهبود کیفیت منزل شما بوده و برای افرادی که تنگی تنفس یا آسم دارند، بسیار مناسب می باشند.
۳- وجود میزان بالای رطوبت در هوا می تواند فضای منزل را گرم تر نموده و نیاز به استفاده از بخاری را کاهش دهد و در عین حال راحتی و آرامش را در فضای منزل برقرار سازد (چرا که مصرف بخاری در منزل پر هزینه تر از بخورسرد می باشد).
شاید بیشترین مزیت بخورسردها، کیفیت و رطوب هوایی باشد که بر روی سلامتی شما تاثیر مثبت می گذارد.

بسیاری از بیماری های شایع در فصل زمستان، به واسطه ی خشکی هوا در منزل جا خوش می کنند و این موضوع باعث می گردد تا بدن در برابر سرماخوردگی، گلودرد و سایر بیماری های مزمن نتواند به خوبی از خود دفاع نماید. با گرم شدن هوا، خشکی بیشتر گشته و گاهی اوقات گرد و غبار و یا ذرات آلرژی زایی ناشی از سیستم تهویه ی شما، تنها این مسئله را حادتر می سازد. بنابراین وجود یک دستگاه بخورسرد در منزل می تواند شما را از این چالش های زمستانی در امان نگه دارد.

کاربردآنها آسان بوده و نسبت به سیستم حرارات یا گرمایش مرکزی به صرفه تر می باشد و جهت کارکرد خوب تنها به نگهداری و تعمیر اولیه نیاز دارد. اگر هنگام خرید پول بیشتری هزینه کنید و برند بهتری را از این دستگاه تهیه نمایید، کارایی بهتر و عمر بیشتری را در دستگاه خود مشاهده خواهید کرد.

چرا تمیز نگه داشتن بخورسرد حائز اهمیت است؟

تمیز نگه داشتن بخورسرد به دلایل زیر حائز اهمیت می باشد. نخست باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به خوبی کار می کند.

همانند هر دستگاه و یا وسیله ی دیگر، اگر از آن به خوبی مراقبت و نگهداری نکنید، نمی توانید از آن استفاده ی بهینه کرده و در نتیجه پول خود را به اصطلاح در جوی آب ریخته اید. با این حال، یکی از مهمترین دلایلی که باید دستگاه بخورسرد خود را تمیز نگه دارید، این است که با این کار می توانید جلوی انتشار و پراکنده سازی باکتری ها و قارچ های مضر در هوا را بگیرید. بدون ضد عفونی و پاکسازی درست، آب درون بخورسرد شما ته نشین شده و راکد می گردد.

اگربخورسرد را بدون تمیز کردن روشن نمایید، ذرات این آب در هوا آزاد می شوند و در نهایت در تنفس شما و خانواده تان اختلال وارد می سازند. این حالت نامطلوب نه تنها کیفیت هوای داخل منزل را پایین می آورد، بلکه تنفس در این هوای آلوده باعث بروز بیماری هایی نیز می گردد، که از جمله ی آنها می توان به حمله های آسمی، سرفه های شدید، تورم و التهاب ریه، تب هایی با درجه بالا، کمبود اشتها، اضطراب و تشویش و تند تند نفس کشیدن اشاره کرد.

لازم به یادآوری است که قرارگیری طولانی مدت در این نوع هوا می تواند منجر به عفونت و بیماری های ریوی گردد. بدین ترتیب اگر چند دقیقه را برای ضدعفونی و پاکسازی دستگاه اختصاص دهید، می توانید از تمامی موارد مذکور جلوگیری به عمل آورید.

سرویس بخورسرد
سرویس بخورسرد

مواردی که جهت ضدعفونی و تمیز کردن و سرویس بخورسرد  به آنها نیاز دارید:

تمیز نگه داشتن بخورسردها، کلید کارایی درست و جلوگیری از ایجاد هر گونه قارچ و باکتری در آن می باشد. در این زمینه به وسایل زیادی نیاز ندارید و با صرف اندک زمان و مقدار کمی وسایل می توانید این کار را انجام دهید.
• سرکه ی سفید
• سفیدکننده و یا پراکسید هیدروژن
• مقداری آب
• حوله و دستمال های تمیز
• برس و یا فرچه با موهای نرم
• دستکش و عینک محافظ

سرویس بخورسرد
سرویس بخورسرد

مدل های بخورسرد از اختلاف های چندانی با یکدیگر برخوردارند اما همه ی آنها از یک مخزن آب و پایه ی اصلی برخوردارند. اگر دستگاه شما از وسایل جانبی دیگری نیز تشکیل یافته، نگران نباشید، چرا که تمام این وسایل پلاستیکی و قابل شستشو می باشند. دستگاه را از برق بکشید و ایمنی صفحات کلید را کنترل نمایید. به تمام دستورالعمل ها و هشدارهایی که در دفترچه ی راهنمای دستگاه ذکر شده اند توجه کنید و جهت انجام هر عملکرد غیر جزئی در رابطه با دستگاه ، با نماینده و یا مشاور تعمیر بخورسرد مشورت کنید. همین طور به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از سفیدکننده و یا سایر مواد شیمیایی از دستکش و عینک محافظ استفاده نمایید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top