skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

امروزه سولاردام به یکی از وسایل کاربردی در آشپزخانه ها بدل شده است؛ این وسایل که کارکردی همچون مایکروفر دارد ممکن است دچار خرابی شده و از این رو به عیب یابی سولاردام ال جی نیاز است.

در برخی از موارد عیب یابی سولاردام ال جی در خانه و توسط خود فرد انجام مب شود و در برخی موارد دیگر نیاز به دریافت خدمات تعمیر مایکروفر و سولاردام دارید. در ادامه بیشتر به خرابی های سولاردام پرداخته ایم.

جرقه زدن سولاردام ال جی

یکی از رایج ترین مشکلات سولاردام ال جی، جرقه زدن است. این مشکل به دلایل مختلفی روی می دهد و معمولاً در برخی موارد عیب یابی سولاردام ال جی برای مشکل جرقه زدن کار راحتی است، البته به شرطی که مشکل آن فنی نباشد.

اگر ظرف فلزی و آلومینیومی درون سولاردام قرار دهید، سبب جرقه زدن دستگاه خواهد شد. بنابراین باید غذا را درون ظروف شیشه‌ای داخل سولاردام گرم کنید تا دستگاه جرقه نزند. همچنین اگر داخل محفظه دستگاه کثیف باشد نیز سبب جرقه زدن دستگاه خواهد شد.

بیشتر بدانید: تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر

جرقه زدن سولاردام ال جی

دلایل فنی جرقه زدن سولاردام

در برخی موارد برای عیب یابی سولادرام ال جی به هنگام جرقه زدم باید موارد فنی را در نظر گرفت؛ این موارد شامل دلایل زیر است.

  • خرابی ورقه میکا: این ورقه مستطیلی کوچک جلوی مگنترون قرار گرفته است و جلوی آسیب دیدن بدنه از امواج را می گیرد. یکی از دلایل اصلی جرقه زدن خرابی ورقه میکا است و در این صورت ورقه باید عوض شود.
  • خرابی دیود: این نکته را هم در عیب یابی سولاردام ال جی در نظر بگیرید که این وسیله همچون سولاردام با بهره‌گیری از دیود، خازن و ترانس، ولتاژی برای عملکرد مگنترون فراهم می کند. سوختن یا اتصالی کردن دیود، می‌تواند دیگر دلیل ایجاد جرقه در داخل مایکروفر باشد.

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی

نچرخیدن سینی دیگر ایراد مطرح در عیب یابی سولاردام ال جی است؛ در این صورت غذا می‌سوزد یا به درستی گرم نخواهد شد. کلیدی ترین دلایل نچرخیدن سینی شامل خرابی موتور گردان، شکستگی غلتک زیر سینی و خرابی شفت است که خوشبختانه این موارد با خدمات تعمیر سولاردام رفع می شود.

موتور گردان سولاردام

کف هر ماکروفر و سولاردام یک عدد موتور کوچک وجود دارد که به وسیله شفت و کوپلینگ به سینی متصل است. خرابی این موتور اصلی ترین دلیل نچرخیدن سینی سولاردام است.

برای عیب یابی سولاردام ال جی در صورتی که سینی نمی چرخد، توجه داشته باشید که اگر سر و صدای بسیار غیر عادی از کف دستگاه می شنوید به خاطر نیم سوز شدن موتور است. اگر موتور گردان سولاردام سوخته یا نیم سوز شود باید به کلی تعویض گردد.

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی

خرابی غلتک های زیر سینی

زیر سینی سولاردام یک ریل دایره ای وجود دارد و سینی به واسطه غلتک روی آن حرکت می کند. اگر در عیب بابی سولاردام ال جی، شکستگی یا له شدگی غلتک های سینی مشخص شود، می توان غلتک را تعویض و ریل را تعمیر کرد. به منظور جلویگری از آسیب به غلتک های زیر سینی توصیه می شود که بیش از حد مجاز سینی را سنگین نکنید.

علت روشن نشدن سولاردام ال جی

علت روشن نشدن سولاردام ال جی

دست آخر اینکه برای عیب یابی سولاردام ال جی به دلیل روشن نشدن دستگاه احتمالاتی چون خرابی میکروسوئیچ، فیوز حراراتی، خرابی پنل و مگنترون مطرح می شود که در ادامه بیشتر به آن ها پرداخته ایم:

  • خرابی میکروسوئیچ: بدون چفت شدن درب سولاردام، اشعه نمی تابد. چفت کردن در کار میکروسوئیچ است بنابراین اگر در عیب یابی سولاردام ال جی، خرابی میکروسوئیچ محرز شود، این قطعه تعویض خواهد شد.
  • خرابی فیوز حرارتی: به جهت جلوگیری از گرم شدن بیش از حد سولاردام فیوزهای حرارتی تعبیه شده است. بنابراین زمانیکه فیوز دچار مشکل شود، از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند.
  • خرابی مگنترون: اما کلیدی ترین علت روشن نشدن سولاردام می‌تواند، خرابی مگنترون باشد که در صورتی اشکال، این قطعه تعویض خواهد شد.
  • خرابی پنل سولاردام: اگر برق در دستگاه می آید و فرمان نمی گیرد احتمالاً پنل و دکمه‌‌های آن خراب شده است. این مشکل قابل تعمیر است و پنل دستگاه باید بررسی شود.

بیشتر بدانید: موتور گردان مایکروفر چیست؟

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد موارد عیب یابی سولاردام ال جی بررسی شود. در نظر داشته باشید که سولاردام دارای قطعاتی پیچیده و البته خطرناک هستند و این قطعات حتی در صورت خاموشی دستگاه نیز ولتاژ بالایی درون خود دارند و در صورت نداشتن تجربه به هیچ عنوان نباید به سراغ تعمیر آن ها بروید.

شما می توانید برای تعمیر سولاردام خود از خدمات تعمیرات سایت بهره بگیرید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است.

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top