skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

برد الکترونیکی یکی از اجزای مهم و بسیار کاربردی در ماکروفر است که در صورت ایراد عملکرد ماکروفر را با اختلال و اشکالات زیادی روبرو خواهد کرد. از همین رو تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر بسیار اهمیت دارد.

تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر یکی از کارهای تخصصی است که به شناخت اجزای آن و همچنین نحوه تمیز کردن برد و تعویض قطعات معیوب نیاز دارد.

دلیل نیاز به تعمیرات برد الکترونیک ماکروفر

عوامل متعددی منجر به خرابی قطعات یک وسیله الکترونیکی می شوند و نیاز به تعمیرات برد الکترونیک ماکروفر نیز به همین دلیل اتفاق می افتد.

به عبارتی دیگر مواردی همچون قرار گرفتن برد الکترونیکی مایکروفر در معرض آب، ورود بیش از حد جریان برق به برد الکترونیکی، اتصال کوتاه در برد الکترونیکی، نوسانات شدید جریان برق و عدم استفاده از محافظ در هنگام استفاده از دستگاه می تواند باعث سوختن برد یا قطعات آن شود.

بیشتر بدانید: علت گرم نکردن ماکروفر ال جی

تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر چگونه است؟

علایم سوختن برد الکترونیکی ماکروفر

پیش از نیاز به تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر باید با نشانه های سوختن برد الکترونیکی آن آشنایی داشته باشید. به طور کلی خرابی برد الکترونیکی ماکروفر با نشانه ها و علائم خاصی همراه است.

برخی از این نشانه ها شامل خاموش شدن ناگهانی ماکروفر، روشن نشدن دستگاه، کارنکردن قطعاتی مانند مگنترون، ترانس، فن و…، ریست شدن ماکروفر و همچنین از کار افتادن دکمه های ماکروفر می شود.

تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر چگونه است؟

به طور کلی تعمیر برد الکترونیکی مایکروفر نیازمند دانش و مهارت بالایی است. در صورت نداشتن آشنایی با تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر ممکن است باعث آسیب به دستگاه یا خودتان بشوید.

پیشنهاد می شود که اگر توانایی تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر را ندارید، حتماً از افراد کاربلد و تعمیراتی های حرفه ای کمک بگیرید. تعمیراتی های معتبری همچون تعمیرات سایت خدمات تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر را به طور تخصصی ارائه می دهند.

نکاتی برای پیش از تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر

نکاتی برای پیش از تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر

پیش از انجام انجام تعمیرات برد الکترونیکی مایکروفر باید دستگاه را از برق جدا کرده و چند دقیقه اجازه داد تا جریان برق از دستگاه خارج شود. برد الکترونیکی زیر بدنه فلزی ماکروفر قرار دارد بنابراین با برداشتن بدنه باید اقدام به جدا سازی خازن از دستگاه کرد. این قطعه بسیار خطرناک بوده زیر حجم شدید از برق درون خود دارد.

سپس با استفاده از مولتی موتور باید اقدام به سنجش صحت کارکرد برد الکترونیکی کرد.

فرآیند تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر

برای تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر باید اقدامات خاصی انجام داد. نخستین اقدام تمیز کردن برد با استفاده از اسپری مخصوص غیرروغنی است در این فرآیند مدارهای برد ماکروفر نیز تمیز می شوند.

پس از تمیز کردن برد ماکروفر نوبت به عیب یابی آن می رسد که برای این منظور باید از مولتی متر استفاده کرد. در این مرحله تمام بخش های صفحه کلید و تاچ مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که هر کدام از بخش ها مشکوک به اشکال بوده یا اتصال کوتاه در آن مشاهده شود، قطعات آن مورد تعمیر یا تعویض قرار می گیرد.

فرآیند تعمیر برد الکترونیکی ماکروفر

در برخی از موارد همچون روشن نشدن صفحه نمایش دستگاه ممکن است ایراد گسترده تر بوده و ترانس ماکروفر نیز دچار مشکل شده باشد.

نکات ایمنی در تعمیرات برد الکترونیکی

تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر یکی از تخصصی ترین کارها است و باید جهت پیشگیری از حادثه حتماً به برخی از نکات توجه کرد. از جکله اینکه پیش از باز کردن دستگاه حتماً باید آن را از برق جدا کرد.

در هنگام کار با برد الکترونیکی باید حتما از دستکش مخصوص کارهای برقی استفاده کرد و به هیچ عنوان نباید برد دستگاه را لمس کرد زیرا قطعاً جریان برق در برخی از قسمت های دستگاه وجود دارد که می تواند بسیار قوی بوده و حتی با وجود جدا بودن دستگاه از برق، سبب برق گرفتگی شود.

بیشتر بدانید: راه های از بین بردن بوی بد ماکروفر 

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد که تا حدی با تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر آشنا شوید. برای دریافت خدمات مربوط به برد ماکروفر می توانید از تعمیرات سایت کمک بگیرید.

همکاران ما در تعمیرات سایت به طور تخصصی تعمیر ماکروفر و بسیاری دیگر از لوازم خانگی را تعمیر می کنند. شما می توانید برای عیب یابی و رفع اشکال ماکروفر با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top