skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

برای از بین بردن بوی بد ماکروویو می توان از روش هایی استفاده کرد که پیش پا افتاده به نظر می رسند. آب لیمو، جوش شیرین و سرکه از جمله راه حال های از بین بردن بوی بد ماکروفر و غذاهایی هستند که دفعات قبل داغ کرده یا حتی سوزانده اید 

انجام این روش ها چندان سخت نیست و فقط اندکی حوصله می طلبد. اگر ماکرویو شما در محل تجاری همچون شرکت قرار دارد یا در خانه افراد زیادی از ماکروفر استفاده می کنند، حتما به این روش ها برای پاک سازی بوی ماکروفر نیاز خواهید داشت. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماکروفر با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این مشکل بپردازیم.

علت بوی بد ماکروفر چیست؟ 

پیش از آنکه به روش های از بین بردن بوی بد ماکروفر بپردازیم، بهتر است ببینیم که چرا اصلا ماکروفر بو می گیرد؟ دلایل متفاوتی برای این مشکل وجود دارد. به عنوان مثال اگر بوی سوختگی شبیه پلاستیک می آید ممکن است ظرف غذای قبلی در ماکروفر زیاد داغ کرده یا حتی اجزایی از ماکروفر سوخته که در این صورت باید تعمیرکار بررسی کند.  

علت دیگر که البته بسیار رایج است به این باز می گردد که دستگاه مدت زیادی تمیز نشده باشد. ماکروفر به دلیل سر و کار داشتن فراوان با مواد خوراکی مستعد این است که بوی خوراکی‌های مختلف را گرفته و همچنین چرب و کثیف شود 

بیشتر بدانید: عیب یابی ماکروفر

 استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی بد ماکروفر 

 استفاده از سرکه برای از بین بردن بوی بد ماکروفر 

سرکه یکی از محلول های معجزه آسا است که علاوه بر خاصیت جرمگیری می تواند به رفع بوی بد نیز کمک کند. نخست ۴ قاشق چای خوری سرکه سفید را در ظرف مخصوص ماکروفر بریزید و بقیه ظرف را هم با آب پر کنید و در دستگاه بگذارید. 

ظرف را به مدت ۶ دقیقه درون دستگاه تحت حرارت بالا قرار بدهید. سپس دستگاه را خاموش کرده اما اجازه بدهید ظرف یک ساعت درون دستگاه بماند. پس از یک ساعت داخل دستگاه را با دستما، آب و صابون تمیز کنید و البته هنگام این کار دستگاه را از برق بکشید.  

استفاده از سرکه با دستگاه خاموش  

دیگر روش از بین بردن بوی بد ماکروفر با استفاده از سرکه این است که یک کاسه مملو از سرکه سفید داخل ماکروفر قرار بدهید اما دستگاه را روشن نکنید. اجازه بدهید تا زمانی که بوی بد دستگاه از بین نرفته ظرف درون دستگاه باقی بماند. سپس آن را با آب و صابون بشویید.
یک راه جایگزین دیگر این اسن که داخل ماکروویو را با آب و صابون تمیز کرده و سپس با یک دستمال آغشته به محلول آب و سرکه سفید، داخل محفظه ماکروفر را تمیز کنید 

استفاده از آب لیمو برای از بین بردن بوی بد ماکروفر 

استفاده از آب لیمو برای از بین بردن بوی بد ماکروفر 

شما می توانید علاوه بر سرکه از آب لیمو نیز برای رفع بوی بد ماکروویو استفاده کنید. راه کار در این روش آن است که ۵ قاشق چای خوری آب لیمو را با آب قاطی کرده و درون کاسه مخصوص ماکروفر بریزید.  

سپس مدت زمان ۶ دقیقع آن را تحت درجه زیاد قرار بدهید. پس از آن دستگاه را خاموش کرده اما اجازه دهید کاسه یک ساعتی در ماکروویو بماند. پس از آن با دستمالی دیواره ها را از آب لیمو پاک کرده و با آب و صابون بشویید. البته دستگاه را برای این کار از برق بکشید.  

استفاده از میوه لیموترش به جای آب لیمو 

برای از بین بردن بوی بد ماکروفر با استفاده از لیمو ترش می توانید از خود میوه نیز استفاده کنید. برای این کار چند برش لیموی قاچ داده شده را درون یک فنجان آب قرار داده و سپس ماکروفر را به مدت ۵ دقیقه روشن کنید. باقی فرایند شبیه مراحل قبل است.  

از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد ماکروفر استفاده کنید 

محلول جوش شیرین نیز در مقام یک پاک کننده قوی ظاهر می شود. می توانید ۵ قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک کاسه آب حل کرده و آن را مدت ۶ دقیقه بجوشانید سپس اجازه بدهید یک ساعت در دستگاه باقی بماند. 

همچنین می توانید یک پارچه را در محلول آب وجوش شیرین فرو کرده و با استفاده از آن در و دیوار درون دستگاه را پاک کنید.  

استفاده از وانیل برای از بین بردن بوی بد ماکروفر 

استفاده از وانیل برای از بین بردن بوی بد ماکروفر 

آخرین راهی که در این نوشته می توانیم به شما پیشنهاد بدهیم استفاده از وانیل است. وانیل به خودی خود اسانس بسیار خوش بویی است.  

برای ا استفاده از وانیل جهت از بین بردن بوی بد ماکروفر پیشنهاد می شود که یک قاشق چای خوری پودر وانیل را در یک کاسه آب ریخته و سپس مکروفر را روشن کنید تا محلول بجوشد. اجازه دهید بخار معطر ساطع شده از این محلول به مدت نیم ساعت در ماکروویو بماند و سپس داخل آن را با یک دستمال پاک کنید. 

بیشتر بدانید: ارور ماکروفر ال جی

نکته پایانی 

همانطور که اشاره شد گاهی بوی بد درون دستگاه ناشی از سوختگی قطعاتی درون دستگاه است. به ویژه اگر درون ماکروفر شما بوی سوختگی می دهد. در این شرایط باید از تعمیرکاران کمک بگیرید.  

چنانچه نیاز به خدمات تعمیر ماکروفر دارید، می توانید از تعمیرکاران ماهر تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی به ویژه در حوزه ماکروفر و سایر لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید. 

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top