skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی | شما برای لوازم برقی های خانه هزینه های زیادی می کنید، بنابراین وقتی ماشین لباسشویی شما در وسط چرخه شستشو متوقف می شود مثل این است که تنها نیمی از چیزی که برای آن هزینه کرده اید را دریافت کرده اید.

ابتدا این را قبول کنید که دستگاه شما خراب شده است و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی دارید.سپس به یاد داشته باشید که ما به شما کمک می کنیم تا علت متوقف شدن ماشین لباسشویی را متوجه شوید.

می تواند مشکل از سويیچ درپوش دار یا شیر ورودی آب یا چیز دیگری که در این مقاله آمده، باشد. ما شما را راهنمایی میکنیم تا بتوانید مشکل را برطرف کنید. نگران نباشید. تعمیرات سایت آماده ی خدمت رسانی به شماست.

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی در نیمه ی چرخه شستشو

خرابی سويیچ درپوش دار در متوقف شدن لباسشویی

مجموعه سويیچ درپوش دار وقتی درپوش یا کلاهک سويیچ باز است از چرخش ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. اگر سويیچ درپوش دار خراب شود، ممکن است ماشین لباسشویی در نیمه ی چرخه شستشو متوقف شود.

برای تشخیص اینکه کل سويیچ درپوش دار دستگاه خراب است، با استفاده از یک مولتی متر هر یک از سويیچ های درپوش دار را برای داشتن نداوم عملکرد تست کنید. اگر سويیچ درپوش دار به طور منظم کار نمی کند آن را تعویض کنید.

خرابی سويیچ درپوش دار در متوقف شدن لباسشویی-

موتور قفل درب و کل مجموعه سويیچ آن

قفل درب، درب ماشین لباسشویی را در طول چرخه ی شستشو بسته نگه می دارد. وقتی درب ماشین لباسشویی بسته است، ماشین لباسشویی می تواند کار خود را شروع کند. اگر درب ماشین لباسشویی چفت نشود، سويیچ درب مانع عملکرد ماشین لباسشویی می شود.

اگر قفل درب خراب شده است، ممکن است ماشین لباسشویی در وسط چرخه شستشو متوقف شود. قفل درب هم به صورت مکانیکی و هم الکتریکی امکان خراب شدن دارد.

قفل درب را برای وجود هر نوع آسیب دیدگی چک کنید. اگر قفل درب آسیب دیده یا به درستی چفت نمی شود، آن را تعویض کنید. برای تشخیص اینکه قفل درب مشکل الکتریکی دارد، مدار الکتریکی ماشین لباسشویی خود را چک کنید و با استفاده از یک مولتی متر هر یک از سويیچ های قفل درب را برای تداوم عملکردشان بررسی کنید. اگر یکی از سويیچ ها تداوم عملکرد ندارد، آن سويیچ را تعویض کنید.

موتور قفل درب لباسشویی-

شیر ورودی آب

طی چرخه شستشو ،شیر ورودی آب باز می شود تا اجازه دهد آب به درون مخزن شستشوی دستگاه وارد شود. اگر شیر ورودی آب خراب باشد، ماشین لباسشویی برای ورود آب به ماشین لباسشویی صبر خواهد کرد، که باعث توقف ناگهانی در وسط چرخه شستشو می شود. برای تشخیص اینکه شیر ورودی آب خراب است، با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را چک کنید. اگر شیر ورودی آب به طور منظم کار نمی کند آن را تعویض کنید.

برد کنترل اصلی-

 

برد کنترل اصلی

صفحه کنترل اصلی دستگاه ممکن است ایراد داشته باشد. با این حال، خیلی کم پیش می آید که صفحه کنترل اصلی برای این نشانه ایراد داشته باشد. قبل از تعویض صفحه کنترل اصلی دستگاه، ابتدا تمام قطعات مشکوک دیگر را چک کنید.

لباسشویی 1 1

تایمر لباسشویی

ممکن است ایراد از تایمر باشد. مشکل تایمر معمولا به سختی قابل تشخیص است. قبل از تعویض تایمر ابتدا تمام قطعات مشکوک دیگر را چک کنید. برای تشخیص اینکه تایمر ایراد دارد یا خیر، مدار سیم کشی ماشین لباسشویی خود را چک کنید و با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد تایمر را تست کنید.

مطالب مرتبط:

دلایل نشتی آب ماشین لباسشویی

بررسی علل تخلیه نشدن آب لباسشویی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top