skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

ماکروفر یکی از پرکاربردترین وسایل الکتریکی است که کار های متفاوتی را می توان با آن انجام داد. نه تنها می توانید غذا های خود را با آن گرم کنید بلکه برای پخت انواع غذا ها هم کاربرد دارد. اگر شما جزء کسانی هستید که به تازگی ماکروفر گرفته اید و نمی دانید دقیقا چگونه از آن استفاده کنید.این مقاله تعمیرات سایت به سوال چگونه از ماکروفر استفاده کنیم؟ پاسخ خواهد داد که برای شما بسیار مفید می باشد.

برای پیشگیری از تعمیر ماکروفر و استفاده و آشنایی با تمام کارآیی های آن، توصیه ها و دستورالعمل هایی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. در ادامه طرز استفاده از ماکروفر به صورت دقیق و گام به گام برای شما آورده شده است.

طرز استفاده از ماکروفر-
طرز استفاده از ماکروفر-

چگونه از ماکروفر استفاده کنیم؟

 

•دستور العمل را بخوانید

اولین کاری که برای استفاده درست از ماکروفر باید انجام دهید، خواندن راهنمای کاربر و دستورالعمل های مربوط به ایمنی آن می باشد. راهنمای کاربر چیز هایی را برای شما توضیح می دهد که امکان دارد برای شما سوال باشد، بنابراین این راهنما بسیار مفید است. در این کتابچه ی راهنما حالت های مختلف ممکن در دستگاه و همچنین نحوه عملکرد آنها توضیح داده می شود.

تنظیم تایم مایکروفر-
تنظیم تایم مایکروفر-

•دو شاخه دستگاه را به برق بزنید و تایم آن را تنظیم کنید

کار بعدی که باید انجام دهید این است که دو شاخه ماکروفر را به برق بزنید تا دستگاه روشن شود. دقت کنید که چندین دستگاه را با هم به برق نزنید چرا که این کار ممکن است کمی خطرناک باشد. حال بسته به آن چیزی که می خواهید آن را گرم کنید یا بپزید، زمان آن را در ماکروفر تنظیم کنید. انجام اینکار ساده است.

کاری که باید انجام دهید این است که اگر دکمه ی تنظیم زمان دستگاه چرخشی است، آن را چرخانده و اگر دکمه ای یا لمسی است بر روی صفحه کلید با فشار دادن دکمه ها زمان مورد نظر خود را تنظیم کنید.

ظروف مناسب برای ماکروفر-
ظروف مناسب برای ماکروفر-

•مواد غذایی را در ظروف مناسب ماکروفر قرار دهید

حال مواد غذایی یا مایعات را درون ظرفی مناسب ماکروفر بریزید و درون ماکروفر قرار دهید. به یاد داشته باشید برای این منظور ظروفی را خریداری کنید که ۱۰۰ درصد برای قرار دادن در ماکروفر ایمن باشد، چرا که استفاده از ظروفی که مناسب ماکروفر نیستند می تواند به دستگاه شما آسیب رساند. ظروف ماکروفر مختلفی وجود دارد و از جمله آنها ظروف پلاستیکی، ظروف شیشه ایی، به خصوص شیشه ی بوروسیلیکاتی (شیشه سیلیکاتی) و غیره می باشند.

غذاهایی که می شود با ماکروفر درست کرد-
غذاهایی که می شود با ماکروفر درست کرد-

 

•در مورد غذا های مختلفی که می توانید با ماکروفر آنها را درست کنید، یاد بگیرید

درسته که اکثر افراد از ماکروفر برای گرم کردن غذا و مایعات استفاده می کنند، اما شما می توانید از ماکروفر برای گریل کردن، پخت کیک و شیرینی و نان و همچنین پخت غذا هم استفاده کنید. ممکن است در مورد چیز های مختلفی که می توانید با ماکروفر انجام دهید، نیاز به یادگیری داشته باشید. یکسری از ماکروفر ها دارای ویژگی های بسیار کاربردی ای هستند.

تمیز کردن ماکروفر-
تمیز کردن ماکروفر-

•چگونگی تمیز کردن ماکروفر را یاد بگیرید

برای استفاده درست از ماکروفر، چربی زدایی ماکروفر  را به طور مرتب انجام دهید. برای این منظور شما نه تنها روی دستگاه بلکه داخل آن را هم باید تمیز کنید. بهترین راه برای انجام این کار تمیز کردن و شستن بشقاب گردون درون دستگاه با هر بار خارج کردن آن از دستگاه می باشد. روش دیگر این است که مقداری آب را درون ظرفی مناسب ماکروفر بریزید و درون ماکروفر قرار دهید تا برای مدت زمانی گرم شود. با این کار آب بخار می کند که به از بین بردن لکه ها و غذا های چسبیده شده ی درون ماکروفر کمک می کند.

 

حال که شما جواب سوال چگونه از ماکروفر استفاده کنیم ، می توانید به راحتی یک ماکروفر برای خود تهیه کنید و با تماس با متخصصان و نمایندگی های موجود برای نصب و راه اندازی آن اقدام کنید.

بیش تر بخوانید: سوالات متداول در مورد ماکروفر

 

Rate this post

This Post Has 4 Comments

  1. من از ماکروفر اصلا بلد نیستم استفاده کنم
    تازه عروس هستم و تازه خریدم تا ب حال ازش
    استفاده نکردم

  2. سلام ماکروفرما فیوز میسوزاند متاسفانه فیوز بعدازسوختن اصلا سر جاش نیست داخلش هم نبود احتمالا از سوراخهای کف مایکروویو بیرون افتاده اما جای فیوز نوشته ۹۴وات کنار نوشته ۳۲آمپر وقتی روشن میکنیم کلیدچرخان را که به داخل میفشاریم فیوز میسوزد امکان دارد بخاطر آرمیچر سینی گردان فیوز بسوزد لطفا راهنمایی بفرمائید اگر امکان داره برام مسج بدین و ادرس تعمیرگاه اراک را هم بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top