skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

مهم نیست منبع بوی نامطبوع یخچال از چیست، یخچال بد بو می تواند حتی ساده ترین غذا ها را هم بدبو کند. اگر از قسمت داخل یخچال شما بوی خوبی به مشام نمی رسد، تعمیرات سایت متخصص در تعمیر یخچال در این مقاله راه حل هایی برای بر طرف کردن بوی نامطبوع یخچال ارائه می دهد.

 

برای رفع بوی نامطبوع یخچال اقدامات زیر را انجام دهید

تمیز کردن یخچال به طور کامل
تمیز کردن یخچال به طور کامل

با درست و حسابی تمیز کردن شروع کنید

حتی اگر یخچال شما بدبو نیست، خوب تمیز کردن دوره ای آن باعث می شود تا یخچال همیشه تازه و با بوی مطبوع بماند. اول از هر کاری یخچال را از برق بکشید و تمام محتویات درون آن را بیرون بیاورید. مواد غذایی و نوشیدنی های قدیمی، استفاده نشده و یا انقضا گذشته را دور بریزید. اگر چیزی هست که درباره آن شک دارید، بهتر است آن را دور بریزید و مجددا خریداری کنید. سپس تمام قفسه ها، کشو ها، مخزن ها و دیگر قطعات جدا شدنی را بیرون بیاورید. سپس داخل یخچال را با محلول یک پیمانه جوش شیرین در یک گالن آب گرم تمیز کنید. حتما درز درب یخچال را کاملا تمیز کنید.

وقتی داخل یخچال را تمیز می کنید، اگر یخچال شما دارای یک فیلتر می باشد، مطمئن شوید که فیلتر هوا تعویض شده است.

تمیز کردن کویل های یخچال-
تمیز کردن کویل های یخچال-

 لوله های پشت یخچال را تمیز کنید

وقتی یخچال را از برق کشیده اید و مشغول تمیز کردن آن هستید، حال زمان خوبی برای تمیز کردن لوله های پشت آن نیز می باشد. ابتدا، یخچال را به آرامی از دیوار به سمت جلو بکشید، مراقب باشید آسیبی به لوله های کندانسور وارد نشود.

در یخچال های قدیمی تر، شبکه ای از لوله ها را در پشت یخچال می بینید که عمل خنک سازی دستگاه شما را انجام می دهد. یخچال های جدید تر دارای لوله های کندانسور واقع در قسمت زیرین دستگاه، یا پشت پنل در جلوی دستگاه یا از پنل قابل دسترس در پشت می باشند.

 برای تمیز کردن کویل یخچال لوله ها را با جارو برقی تمیز کنید تا گرد و غبار و کثیفی ها از بین برود، مراقب باشید به هیچ قسمتی صدمه نزنید. اگر یخچال دارای فن می باشد، آن را هم با جارو برقی تمیز کنید. برای قسمت های تنگ که به سختی تمیز می شوند، با استفاده از یک قلموی نقاشی باریک و نرم این قسمت ها را تمیز کنید.

 

قرار دادن خاکستر ذغال چوب در یخچال-
قرار دادن خاکستر ذغال چوب در یخچال-

همچنان یخچال بو می دهد؟

اگر تمام چیز های قابل دسترس داخل یخچالتان را تمیز کرده اید و هنوز بوی نامطبوع یخچال به مشامتان می رسد، یک ظرف خاکستر زغال چوب را در یخچال یا فریزر قرار دهید. برای یک هفته یا تا هر زمان که بوی نامطبوع یخچال یا فریزر شما از بین برود، هر روز خاکستر ظرف را عوض کنید.

اگر تمام این مراحل را امتحان کردید و هنوز با یخچال خود مشکل دارید، جای نگرانی نیست! با یک کارشناس لوازم خانگی تماس بگیرید تا در صورت نیاز یخچال شما را بازبینی و تعمیر کند.

 

بیشتر بخوانید: سوالات متداول در مورد یخچال

 

 

 

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top