skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

عیب یابی آبسردکن به وسیله ی خودتان یک انتخاب اقتصادی است و کار سختی هم نیست. از نشانه های رایجی که می توان به این مسئله پی برد که آیا دستگاه نیاز به تعمیر آبسردکن دارد، این است که آب داغ یا سرد دستگاه ولرم می شود و آب به دلیل انسداد یا گرفتگی با سرعت کافی از شیر های آن خارج نمی شود.

اکثر آبسردکن های مدرن دارای قطعات جایگزین هستند که به راحتی از طریق تعمیرگاه مجاز آبسردکن در دسترس می باشد و خیلی از این قطعات اصلی برای نصب حتی به ابزار دیگری مثل پیچ گوشتی مخصوص نیاز ندارند. این راهنمایی ها مربوط به تعمیرات به شما کمک خواهد کرد تا عمر مفید دستگاه خود را طولانی تر کنید.

مراحل عیب یابی آبسردکن-

مراحل نگهداری و عیب یابی آبسردکن

در مرحله اول عیب یابی آبسردکن دستگاه را از برق بکشید

همیشه قبل از هر نوع عیب یابی آبسردکن، دستگاه را از برق بکشید. سپس، مخزن آب را از بالا در بیاورید و دهانه ها (شیر آب) را درون آن قرار دهید. اگر دستگاه آبسردکن شما مجهز به داغ کردن آب هم باشد، بیش از یک شیر آب خواهید داشت. برخی مدل ها حتی مجهز به شیر آب با دمای اتاق می باشند که دارای سه دهانه برای آب ریختن می باشند.

لوله های آب را کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ گرفتگی ای درون آنها نباشد. توصیه می شود که از یک محلول تمیز کننده استفاده کنید که دارای مواد شیمیایی زیان بار نباشد و در آخر کار تمام قسمت های لوله ها را کاملا بشویید. همچنین، هر گونه گرفتگی باقی مانده از قسمت های داخلی دیگر آبسردکن خود را تمیز کنید.

تعویض قطعات در عیب یابی آبسردکن-

مرحله ۲: آبسردکن را دوباره تنظیم کنید

اگر آبی باقی مانده، آن را تخلیه کنید و کاملا خشک کنید. دوباره آبسردکن را به پریز برق دیوار بزنید، اما هنوز مخزن آن را جایگذاری نکنید. در عوض، سويیچ آن را در پشت دستگاه پیدا کنید؛ این کلید همچنین به عنوان سويیچ تنظیم مجدد (ریست) کار می کند. آن را خاموش کنید، یکبار دیگر آبسردکن خود را از برق بکشید و اجازه دهید یک شبانه روز در همین حالت بدون برق باشد.

هنگامی که آن را روز بعد مجددا به برق می زنید، قبل از قرار دادن مخزن جدید در جای خود،حداقل به مدت ۳ تا ۵ ساعت صبر کنید و مجددا از آبسردکن خود استفاده کنید. انجام این روند تنظیم مجدد دستگاه برای برطرف شدن بسیاری از مشکلات دمایی کار ساز است.

مخزن آبسردکن

در مرحله نهایی عیب یابی آبسردکن قطعات معیوب را تعویض کنید.

اگر هر یک از قطعات مثل لوله ها، یا شیر های آب نیاز به تعویض دارند، سعی کنید قطعه ای جدید برای مدل  دستگاه خود از تعمیرگاه های مجاز آبسرد کن تهیه کنید.

خوردگی، با گذشت زمان یکی از مشکلات رایج لوله های آبسردکن است. هنگام نصب قطعه ی جایگزین، مطمئن شوید که هر یک از لوله ها را به طور ایمن در موقعیت قبلی خود قرار داده باشید و پس از آن هر دو شیر آب را چک کنید تا ببینید که درست کار می کنند یا خیر.

همین فرآیند برای جایگذاری شیر آب جدید دستگاه هم انجام می شود. در این تعویض ها ممکن است جا افتادن قطعه در جای خود کمی بدقلق باشد، و ایده ی خوبی است که پس از اتمام کار، دور تا دور قطعه ی تعویض شده را برای هرگونه نشتی آب، کاهش جریان آب و مواردی مانند این ها را چک کنید.

در آخر، مخزن آب دستگاه خود را با یک مخزن جدید و کار نکرده تعویض کنید. اگر مخزن های آب اضافی خود را برای مدت زمان نسبتا طولانی ای نگه داشته اید، باید مرتبا آب را در هر دو مخزن و آبسردکن خود برای ناخالصی آن چک کنید.

اگر مخزن های آب را در زیرزمین یا گاراژ نگه می دارید و در آب و هوایی با رطوبت بیشتر زندگی می کنید، این موضوع بسیار مهمی می باشد. هرگز مخزن های آب یا آبسردکن خود را در مکانی زیر نور مستقیم آفتاب نگه ندارید، چرا که این کار به طور قابل توجهی باعث رشد باکتری ها می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top