skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

داغ شدن کمپرسور یخچال خطرناک است، نه تنها به دلیل اینکه ممکن باعث احتراق شود، بلکه به دلیل اینکه بالاخره در نهایت از کار می افتد و شما را با یک یخچال و فریزر پر از مواد غذایی فاسد شده تنها می گذارد.

اگر فکر می کنید کمپرسور ممکن است خیلی داغ شود، وقت آن است که سریعا کاری انجام دهید. وقتی با گرم شدن موتور یخچال مواجه شدید بهتر است زودتر به تعمیرات یخچال خود بپردازید تا هزینه های بیش تر را متحمل نشوید.

علت های داغ شدن کمپرسور یخچال

بررسی علت های داغ شدن کمپرسور یخچال

•کارد کردن مداوم در داغ شدن کمپرسور یخچال

به عبارت ساده داغ شدن کمپرسور یخچال به علت بیش از حد کار کردن و برای مدت طولانی از آن کار کشیدن است، که به طور کلی این بدین معناست که جایی در سیستم خنک کننده ایرادی وجود دارد.

شاید ترموستات یخچال روی درجه خیلی پایینی تنظیم شده است، یا به اندازه کافی ماده ی خنک ساز وجود ندارد؛ این دو، می تواند دلایل رایج گرم شدن موتور یخچال باشد. حتی اگر این دمای بیش از حد بالا باعث احتراق و آتش سوزی نشود، داغ شدن آن به مدت طولانی می تواند منجر به کاهش عمر مفید دستگاه به دلیل مشکل مکانیکی به وجود آمده شود.

شدن لوله های کندانسور

•کثیف شدن لوله های کندانسور

لوله های کندانسور برای از بین بردن گرمای استخراج شده از درون یخچال طراحی شده است. با گذشت زمان، این لوله ها ممکن است با گرد و غبار و ذرات دیگر پوشیده شود که عملکرد آن را برای از بین بردن گرما ضعیف می کند. سپس این گرما می تواند در قسمت های مختلف دیگری از سیستم خنک کننده، مثل کمپرسور ایجاد شود و باعث بالا رفتن درجه حرارت دستگاه شود. شما می توانید با گرد گیری و تمیز کردن مرتب این لوله ها از این مشکل جلوگیری کنید.

نقش فن خنک کننده در داغ شدن کمپرسور یخچال-min

•نقش فن خنک کننده در داغ شدن کمپرسور یخچال

کمپرسور یخچال شما دارای یک فن خنک کننده است که درون دستگاه نصب شده است تا گرمای تولید شده از تبدیل مایع به گاز و برعکس ماده ی خنک ساز را از بین ببرد. برای انجام این کار انرژی مکانیکی زیادی صرف می شود. خراب شدن فن خنک کننده می تواند مستقیما باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور شود.

بیش تر بخوانید: چگونگی تمیز کردن کویل یخچال

با گرم شدن موتور یخچال چکار کنیم؟

در حالیکه کمپرسور می تواند در شرایطی که بیش از حد داغ شده است هم برای مدتی به کار خود ادامه دهد، ولی در نهایت از کار می افتد و احتمالا قبل از عمر طبیعی قابل انتظار دستگاه این اتفاق می افتد.

از آنجایی که یخچال ها ارزان قیمت نیستند، بهتر است زودتر دست به کار شوید و مشکل را برطرف کنید تا زمان بگذرد و شما متوجه چنین مشکلی شوید. اگر شما زمان کافی در اختیار ندارید یا تمایلی به تشخیص و بررسی این مشکل خود شخصا ندارید، می توانید با تعمیرکار حرفه ای یخچال تعمیرات سایت تماس بگیرید.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top