skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

مشکل نشت آب از اتو پرس یکی از موارد رایج در این نوع اتوها است که معمولاً پس از گذشت ۴ یا ۵ سال از خرید دستگاه و حتی زودتر (بسته به عوامل متعدد) رخ می دهد.

در اکثر موارد نشت آب از اتو پرس یک مشکل فنی و ناشی از خرابی برخی قطعات است و از همین رو دستگاه شما نیاز به خدمات تعمیر اتوپرس و بازبینی را خواهد داشت. در ادامه برخی از دلایل نشت آب از اتوپرس را مورد بررسی قرار داده ایم.

سر ریز شدن مخزن

یکی از اصلی ترین دلایل نشت آب از اتو پرس به خاطر پر شدن بیش از حد مخزن آب است. از این رو اگر حین پر کردن مخزن یا کلاً حین استفاده از دستگاه، متوجه نشت آب شدید، آن را خاموش کنید تا از برق گرفتگی و اتصالی دستگاه جلوگیری شود.

پیشنهاد می شود در ابتدا آب اضافی مخزن را تخلیه کنید، سپس در آن را محکم کرده و بدنه دستگاه را به صورت کامل خشک کنید. پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه، دستگاه را دوباره به برق وصل کرده و اگر مشکل حل نشد با تعمیرات سایت تماس بگیرید.

سر ریز شدن مخزن انو پرس

سوراخ شدن بدنه اتوپرس

دیگر موردی که سبب نشت آب از اتو پرس می شود، سوراخ شدن یا شکستگی مخزن است. معمولا این مشکل ناشی از وارد شدن ضربه شدید و همچنین برخورد دستگاه با اشیاء تیز است.

همچنین مخزن دستگاه به مرور زمان و بر اثر رسوب گرفتگی دچار پوسیدگی خواهد شد و همین مورد سبب ایجاد سوراخ در بدنه و نشت آب می شود. در این حالت مخزن باید تعویض شود.

رسوب گرفتن اتو پرس

در بالا به رسوب گرفتن اتوپرس به عنوان یکی از دلایل پوسیدن بدنه آن اشاره شد؛ رسوب به خودی خود نیز می تواند دلیل نشت آب از اتو پرس باشد. رسوب ها سوراخ های خروج بخار را مسدود می کنند و در نتیجه بخار درون دستگاه محبوس خواهد شد.

محبوس شدن بخار درون دستگاه سبب چکه کردن قطرات آب از کف دستگاه می شود. برای جلوگیری از رسوب گرفتگی دستگاه از آب مقطر یا جوشیده استفاده کنید.

رسوب گرفتن اتو پرس 

خرابی ترموستات اتو

ترموستات نقشی مهم در کنترل دمای اتوپرس دارد. اگر به هر دلیلی ترموستات دچار خرابی شود، منجر به نشت آب از اتو پرس می شود زیرا در این حالت دیگر آب به بخار تبدیل نمی شود و از کف دستگاه ریزش می کند.

ترموستات امکان تعمیر ندارد و در صورت بروز اشکال برای این قطعه باید به کل عوض شود که انجام این کار نیازمند بهره‌گیری از تعمیرکاران متخصص است.

تنظیمات نادرست اتو پرس

یکی دیگر از دلایل نشت آب از اتو پرس، تنظیمات نادرست آن است. به عنوان مثال هنگامی که دمای اتو به کمترین میزان ممکن کاهش یابد، بخار با شدتی کم تولید می شود و در نتیجه منجر به تبدیل بخار به قطرات آب می شود.

برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می شود که دمای اتو پرس را برحسب جنس لباس انتخاب کنید، معمولاً این تنظیم بندی روی درجه دستگاه شما مشخص شده است. همچنین برای اطلاع بیشتر حتماً نگاهی به دفترچه راهنمای دستگاه خود داشته باشید.

عیب یابی نشتی اتوپرس

عیب یابی نشتی اتوپرس

همانطور که اشاره شد نشت آب از اتو پرس یکی از رایج ترین مشکلات اتو پرس است؛ در بالا به برخی از دلایل این نشتی اشاره شد. اما در بسیاری از موارد ممکن است شما نتوانید علت این مشکل را پیدا کرده یا آن را حل کنید.

در چنین شرایطی شما باید از تعمیرکاران معتبر کمک بگیرید، تا مشکل دستگاه بر طرف شود. از جمله ویژگی های یک تعمیرگاه تخصصی دارای می توان به اعلام هزینه تعمیرات برپایه نرخ نامه مصوب اتحادیه، استفاده از قطعات با کیفیت و تعمیر تخصصی قطعات معیوب اشاره کرد.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد به دلایل نشت آب از اتوپرس پرداخته شود. شما می توانید برای رفع این مشکل از تعمیرات سایت کمک بگیرید. تمام قطعات اتو بخار مخزن دار شما در شعب ما به‌صورت کاملا وارداتی موجود است.

تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها می‌باشد که تمام خرابی‌ها و مشکلات اتو بخار مخزن دار را به‌صورت کاملا تخصصی تعمیر می‌کند تا نیازی به تعویض قطعات نداشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top