skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

سرد نکردن یخچال سامسونگ

 در سری مقالات آموزش تعمیر لوازم خانگی به ۱۰ مورد از علائمی که بیش ترین ارتباط را به سرد نکردن یخچال سامسونگ دارند را مورد بررسی قرار می دهیم.آیتم های این لیست به ترتیب اولویت از بیش ترین احتمال تا کم ترین احتمال سرد نکردن یخچال سامسونگ آورده شده است.

تعمیرات سایت متخصص در زمینه تعمیر لوازم خانگی پیشنهاد میکند در صورتی که تجربه کافی نسبت به تعمیرات لوازم خانگی را ندارید هیچ اقدامی در خصوص تعمیر یخچال انجام ندهید و کار تعمیر یخچال خود را به متخصصان کار آزموده ما بسپارید.

۱- کثیفی کویل های کندانسور

حلقه های متراکمی معمولا زیر یخچال هستند که گرما را از طریق مبرد عبور میدهند. اگر کویل‌های گرمایشی کثیف باشن , حرارت را به طور موثر پخش نمی کنن. هرقدر کویل کثیف باشه به همون اندازه کارآیی یخچال و فریزر پایین می آید و این مشکل باعث میشود یخچال خیلی سخت کار کند ، اگر کویل خیلی کثیف باشد , یخچال دمای مناسب را حفظ نمی کند. کویل کندانسور را بررسی کنید تا بفهمید کثیف هست یا نه – در صورتی که کویل کندانسور کثیف بود ، آن را با قلمو تمیز کنید.

سرد نکردن یخچال سامسونگ
سرد نکردن یخچال سامسونگ

۲- فن کندانسور

مورد دیگر در تعمیر یخچال فریزر فن موتور کندانسور است، این وسیله هوا را به وسیله ی کویل کندانسور به سمت بالا می کشد و به کمپرسور می رساند. اگر موتور کندانسور درست کار نکند , یخچال خنک نمی شود . برای اینکه متوجه بشید که فن موتور خرابه یا نه ، اول تیغه فن را بررسی کنید. بعد، سعی کنید فن موتور را با دست بچرخانید. اگر تیغه آزاد نچرخد ، موتور فن کندانسور را تعویض کنید. اگر هیچ مانعی وجود نداشت و تیغه فن آزاد می چرخید از یک مولتیمتر دیجیتالی برای آزمایش فن موتور استفاده کنید. اگر موتور کندانسور سالم نبود , آن را تعویض کنید.

۳- فن موتور حرارتی

کار موتور حرارتی، پخش هوای روی حلقه های حرارتی (خنک کننده) در همه جای یخچال و فریزر است. بعضی از یخچال ها بیش از یک موتور فن حرارتی دارن . جای تبخیر کننده یا موتور حرارتی در یخچال هایی که فقط یک موتور حرارتی دارند در فریزر است .اگر موتور حرارتی درست کار نکند هوای سرد را در یخچال پخش نمی کند .این مشکل زمانی ممکنه که فریزر هنوز سرده, ولی یخچال سرد نیست . برای اینکه بفهمید فن موتور حرارتی خراب یا نه ، سعی کنید  تیغه  فن را با دست بچرخانید. اگر تیغ فن آزاد حرکت نکرد یا موتور صدای غیر معمولی داشت موتور فن را عوض کنید.  اگر موتور کلا کار نکرد از یک مولتیمتر دیجیتالی برای آزمایش سالم بودن سیم پیچ موتور استفاده کنید. اگر سیم پیچ خرابی داشت، موتور حرارتی را عوض کنید.

۴- رله استارت

برای روشن شدن کمپرسور از رله با سیم پیچ روشن کننده استفاده می کنیم. اگر رله آغازین خراب بود، ممکنه کمپرسور بعضی اوقات یا کلا کار نکند. برای همین، یخچال به اندازه کافی سرد نمیشود. برای اینکه بفهمید رله خرابه یا نه، از یک مولتیمتر دیجیتالی برای آزمایش ارتباط بین قسمت اجرایی و پریز دوشاخه استفاده کنید. اگر رله آغازین بین قسمت اجرایی و پریز دوشاخه اتصالی برقرار نکرد یا بوی سوختگی داشت آن را عوض کنید.

783775

۵- تعمیر ترموستات یخچال

کار ترموستات کنترل دما , فرستادن ولتاژ به قسمت های کمپرسور , موتور حرارتی و موتور پنکه دوار ( در صورت امکان ) است . اگر ترموستات کنترل دما درست کار نکند ،  مانع از اجرای سیستم خنک کننده میشود. برای اینکه متوجه بشید ترموستات سالمه یا نه, درجه را از پایین‌ترین تنظیمات به بالاترین بچرخانید و به صدای کلیک گوش دهید. اگر ترموستات صدای کلیک داد ، احتمالا خراب  نیست. اگر صدا نداد، برای آزمایش ترموستات ، از یک مولتیمتر دیجیتالی استفاده کنید. اگر ترموستات کنترل دما در هر شرایطی کار نکرد، آن را عوض کنید.

۶- پنل کنترل دما

یکی از علت های سرد نکردن یخچال سامسونگ میتواند خرابی پنل کنترل دما باشد. کار پنل کنترل دما فرستادن ولتاژ به موتور کمپرسور و فن است . اگر پنل کنترل دما خراب باشه , ارسال ولتاژ به سیستم خنک‌کننده را قطع می‌کند ،  اگرچه این اتفاق عادی نیست . اغلب پنل کنترل را اشتباه تشخیص می دهیم برای همین قبل از عوض کردن پنل کنترل , اول همه قسمت های دیگر را تست کنید. اگر هیچ کدام از اجزای دیگر خراب نبود , دستگاه کنترل دما را عوض کنید.

۷-خازن استارت

موقع روشن شدن ، خازن راه‌اندازی باعث افزایش قدرت در کمپرسور می‌شود . اگر خازن کار نکند , کمپرسور روشن نمیشود . در نتیجه موجب سرد نکردن یخچال سامسونگ شما خواهد شد برای تعیین اینکه آیا خازن خراب شده یا نه , آن را با مولتیمتر دیجیتالی آزمایش کنید . اگر خازن شروع خراب بود , آن را تعویض کنید.

۸- ترمیستور

ترمیستور دمای یخچال را کنترل می کند و اندازه دما را به صفحه کنترل می فرستد. پنل کنترل قدرت ، براساس خوانش ترمیستور ، کمپرسور و فن را تنظیم می‌کند. اگر ترمیستور خراب باشد، کمپرسور و فن ممکن اجرا نشود. در نتیجه، یخچال به اندازه کافی سرد نمی شود. برای تعیین اینکه آیا ترمیستور خراب است یا نه ، آن را با یک مولتیمتر دیجیتالی بررسی کنید. مقاومت ترمیستور باید به طور هماهنگ با دمای یخچال تغییر کند . اگر مقاومت ترمیستور تغییر نکند یا درست کار نکند , ترمیستور را تعویض کنید.

۹- کمپرسور

کمپرسور یک پمپ است که مبرد را فشرده می کند و آن را در یخچال به گردش در می آورد. اگر کمپرسور کار نمی کند، یخچال خنک نمی شود. با این حال، این مورد از تعمیر یخچال به ندرت پیش می آید. قبل از جایگزینی کمپرسور، ابتدا علت های دیگر سرد نکردن یخچال سامسونگ را تست کنید. اگر شما مشخص کرده اید که تمام اجزای دیگر به درستی کار می کنند، کمپرسور را بررسی کنید. برای تست پیوستگی بین پین های الکتریکی در کنار کمپرسور از یک مولتی متر استفاده کنید.

یخچال

۱۰- برد اصلی

یکی از دلایلی که به ندرت برای سرد نکردن یخچال سامسونگ وجود دارد خرابی صفحه کنترل اصلی است. پس قبل از عوض کردن پنل کنترل اصلی , تمام قطعات را چک کنید . اگر هیچکدام خراب نبودن , صفحه کنترل اصلی را عوض کن

چرا یخچال سامسونگ سرد نمی کند؟

عدم تنظیم درست درجه حرارت، وجود مانع گردش هوا، خرابی اواپراتور یخچال، برد الکترونیکی اصلی، قطعات دیفراست و سنسور از دلایل سرد نکردن یخچال است.

چرا یخساز یخچال سامسونگ کار نمی کند؟

نرسیدن آب به یخساز به دلیل مسدود بودن خط انتقال آب، خرابی شیر برقی، یخ زدن لوله کوچک انتقال آب، خرابی مدول و ترموستات قالب یخساز از دیگر دلایل عدم یخسازی است.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top