skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

ماکروفر این روزها تقریبا در هرخانه ای پیدا می شود و ماکروفر ال جی نیز یکی از برندهای این وسیله محبوب است؛ اما ارور ماکروفر ال جی گاهی سبب ایجاد این سوال برای مشتری می شود که چگونه آن را برطرف کند؟

در گام اول برای رفع ارور ماکروفر ال جی باید ببینیم که کد این خطا چیست و در اصل به چه چیز مربوط می شود. سپس بر اساس دستورالعمل های سازنده می توان نسبت به رفع این ارور اقدام کرد. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماکروفر با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این مشکل بپردازیم.

رفع ارور ماکروفر ال جی توسط مشتری

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که خودمان هم می توانیم به رفع ارور ماکروفر ال جی اقدام کنیم یا حتما باید یک تعمیرکار دستگاه را بازدید کند؟

این موضوع به نوع ارور بستگی دارد، اکثر خطاهای ماکروفر ال جی باید از سوی تعمیرکار متخصص بررسی شود؛ همچنین برخی از این خطاها در واقع هشداری مربوط به بخش فنی دستگاه است. اما این ارورها چیست؟

بیشتر بدانید: کد خطا یا ارور های لباسشویی ال جی

ارور ماکروفر ال جی در ارتباط با رطوبت سنج

خطای E-10، رایج ترین ارور ماکروفر ال جی

یکی از رایج ترین خطاهای مرتبط با ماکروفر ال جی با کد E-10 نشان داده می شود؛ این خطا به معنی آن است که یکی از کلیدهای ماکروفر گیر کرده است.

برای رفع این ارور ماکروفر ال جی کلیدها را نگاه کنید، اگر از لحاظ ظاهری همه چیز نرمال به نظر می رسد، برد صفحه کلید باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

بیشتر بدانید: تعمیر مایکروفر ال جی LG

ارور ماکروفر ال جی با کد F-1 و F-2

اگر ماکرفور ال جی خطایی را با کد F-1 و F-2 نشان بدهد، مشکلی در ترمیستور آن پیش آمده است. ترمیستور قعه ای شبیه مقاومت است که وظیفه دارد به دما حساسیت نشان دهد.

برای رفع ارور ماکرفور ال جی با کد F-1 باید دستگاه را به مدت ۱۰ ثانیه از برق کشیده و مجدداً راه اندازی کنید. در صورت تکرار خطا باید دستگاه مورد بازبینی سازنده قرار بگیرد. همچنین برای رفع کد F-2 نیز باید دستگاه را از برق کشیده و مجدد راه اندازی کنید.

ارور ماکروفر ال جی در ارتباط با رطوبت سنج

دیگر ارور ماکروفر ال جی مرتبط با ترمیستور

از دیگر خطاهای مرتبط با ترمیستور، خطای F-3 است؛ این ارور ماکروفر اب جی یعنی بعد از پایان فرایند پخت و پز، دمای مایکروفر کاهش نیافته است که اینجا نیز پای قطعه حساسی به نام ترمیستور در میان است. ارور E-01 را نیز باید در همین دسته قرار داد.

بررسی اتصالات قطعات داخلی، وضعیت برد و ترمیستور از جمله اقداماتی است که تعمیرکار متخصص باید برای دستگاه انجام دهد.

ارور ماکروفر ال جی در ارتباط با رطوبت سنج

اگر مشکل رطوبت سنج دچار اشکال شده باشد، دستگاه ارور F-4 را نشان می دهد. جهت رفع ارور ماکروفر ال جی با کد F-4 باید دستگاه را ریست کرد و اگر مشکل برطرف نشد، نیاز به بررسی سنسور و برد الکترونیکی است.

ارور ماکروفر ال جی مرتبط با برد و موتور اینورتر

برخی از خطاهای ماکروفر ال جی به اشکال میان برد و موتور اینورتر باز می گردد؛ اینوِرتِر (Inverter) یا وارون‌گر مبدل جریان مستقیم به متناوب است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند.

به طور کلی خطاهای مرتبط با موتور فن، اینورتر و مواردی از این دست با کدهای F-11، F-16، F-17، F-19 نشان داده می شود و برای تمام این موارد نیاز است دستگاه توسط تعمیرکار بررسی شود.

بیشتر بدانید: عیب یابی ماکروفر

ارور ماکروفر ال جی؛ وقتی پای دمای دستگاه در میان است

دیگر خطاهایی که حین کارکردن با ماکروفر ال جی ممکن است با آن روبرو شوید به دمای دستگاه باز می گردد؛ به عنوان مثال اگر در زمان مشخص دمای مایکروفر به سطح تنظیم شده نرسد، ارور E-02 روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

همچنین اگر دمای دستگاه از حد دستور بالاتر برود، خطای E-03 نشان داده می‌شود. بررسی ترمیستور، هیتر و سیستم حرارت یا حتی تعمیر و تعویض آن ممکن است به دنبال این ظهور این خطاها نیاز باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top