skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

چای ساز وسیله ای است که در دو دهه گذشته محبوبیت فراوانی بین مردم پیدا کرده است. اما این وسیله گاه گداری دچار اشکال می شود، در این مطلب می خواهیم به علت ارور e1 چای ساز بپردازیم.

چای سازها می توانند با مشکلات فراوانی روبرو شوند، از اشکالات مرتبط با المنت گرفته تا مشکل در ترموستات. برای اینکه بدانیم علت ارور e1 چای ساز چیست نخست باید به مرور قسمت های آن بپردازیم.

چای ساز از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

برای اینکه بهتر بدانیم علت ارور e1 چای ساز چیست، ابتدا ببینیم که چای ساز از چند قسمت تشکیل شده است؛ قسمت های آن شامل کف دستگاه، بدنه کتری و قوری. در برخی از چای سازها قوری و کتری جدا از هم و روی یک صفحه سوار شده است.

در اکثر چای سازها قوری به روی کتری سوار است و کف کتری نیز روی صفحه ای سوار است؛ دگمه خاموش و روشن نیز معمولا روی بدنه سوار است و در برخی مدل ها نیز کف دستگاه. چای سازهای جدید به صفحه نمایش نیز مجهز هستند که می تواند علاوه بر برنامه های دستگاه، خطاهای آن را نیز نمایش بدهد.

بیشتر بدانید: عیب یابی چای ساز و کتری برقی

علت ارور e1 چای ساز؛ خرابی سنسور

تصور کنید، یک روز دستگاه خود را روشن می کنید اما با ارور e1 مواجه می شود؛ علت ارور e1 چای ساز چیست؟ بسیار خب! احتمالا دستگاه شما با اشکال در سنسور دمای آب مواجه شده است. در حقیقت در دستگاه های قدیمی تر این ایراد خود را به صورت قطع نشدن جوش آمدن آب نشان می دهد اما در دستگاه جدید دستگاه خطا را نشان داده و عملکرد متوقف می شود.

این ایراد در حقیقت به کفِ دستگاه شما مرتبط است، جایی که سنجه های حرارتی دستگاه در آن قرار دارد. البته همانطور که اشاره شد اینکه دستگاه شما ارور می دهد چندان هم بد نیست زیرا از روشن شدن یا ادامه کار سیستم با وجود خطا جلوگیری می کند.

71DXOrV3PHL. AC SL1500 e1675968953613

سنسور چیست؟

حالا که دانستیم علت ارور e1 چای ساز با عملکرد سنسور و سیستم کف دستگاه مرتبط بوده و نشانه از اختلال این سیستم و عدم انجام وظیفه آن دارد، ببینیم که سنسور چیست؟

سنسور چای ساز، قطعه ای است که وظیفه تنظیم دمای آب را بر عهده دارد و پس از جوش آمدن آب دستور خاموش کردن را صادر می کند. در صورت عدم چنین کاری کل آب دستگاه بخار شده و آسیبی جدی به چای ساز می زند. دستگاه های جدید این قابلیت را دارند که در صورت شناسایی اشکال در ساختار سنسور، خطا بدهند که این همان علت ارور e1 چای ساز است.

چرا سنسور دمای چای ساز خراب می شود؟

علت ارور e1 چای ساز و خرابی سنسور به موارد متفاوتی باز می گردد؛ به مرور زمان قطعات دستگاه دچار استهلاک شده و حتی قطعاتی مثل ترموستات دچار زنگ زدگی می شوند که این موضوع در عملکرد آن اختلال ایجاد خواهد کرد.

المنت؛ دیگر علت ارور e1 چای ساز

المنت یکی از دیگر قطعات حیاتی در وسایل گرمایشی است؛ این وسیله مولد و هادی انرژی است، یعنی برق را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و آن را به آب موجود در کتری و قوری انتقال می دهد.

اگر اشکال الکتریکی در المنت به وجود بیاید خود را به صورت های مختلفی از پریدن فیوز تا روشن نشدن دستگاه و نمایش دادن ارور e1 نشان می دهد.

lbczlxq0ic33v53jemt2 e1675969002599

تعمیر سنسور و المنت چای ساز

باید این اطمینان حاصل شود که علت ارور e1 چای ساز از خرابی سنسور است؛ گاهی اوقات سنسور باید به کلی عوض شود اما گاهی نیز می توان آن را تعمیر کرد. بنابراین در ابتدا باید از خرابی آن اطمینان حاصل کنید. در مورد المنت البته معمولا این قطعه باید به طور کلی عوض شود.

در بسیاری از موارد احتمالا سنسور خراب نشده است و صرفا به دلایلی همچون تغییر در مکان قرارگیری خود، قادر به عملکرد درست. در این شرایط شما باید ابتدا به این قطعه حیاتی دسترسی پیدا کرده و عملکرد آن مورد بررسی قرار گیرد اما این کار شما نیست بلکه تعمیرکار متخصص باید آن را انجام بدهد.

بیشتر بدانید: بررسی ۶ علت صدای زیاد چای ساز

نکته پایانی

تعمیر چای ساز، یافتن علت ارور e1 چای ساز و رفع آن با هزینه های مناسب و استفاده از تجهیزات پیشرفته تعمیراتی در تعمیرگاه تخصصی تعمیرات سایت با ۳ ماه گارانتی خدمات انجام می شود.

فرقی نمی کند که برند چایساز شما چه باشد، در تعمیرات سایت تمامی دستگاه های چایساز از هر برند و با هر تکنولوژی قابل تعمیر هستند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top