skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

علت گرم نکردن ماکروفر ال جی چیست؟ ماکروفر به طور کلی وظیفه گرم کردن غذا و نوشیدنی را برعهده دارد اما گاهی این وظیفه با نقص مواجه شده و شما را به دنبال یافتن راه حل می کشاند.

برای یافتن علت گرم نکردن ماکروفر ال جی باید ببینیم که اصلاً چه مواردی در ایجاد گرمایش درون ماکروفر دخیل است؟ برای جواب به قطعاتی می رسیم که اصلی ترین مواردش شامل مگنترون و دیود است. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

علت گرم نکردن ماکروفر ال جی؛ خرابی مگنترون

معمولاً بیشترین علت گرم نکردن ماکروویو ال جی به خرابی مگنترون باز می گردد. می دانیم که ماکروفر با تابش اشعه کار می کند. این اشعه در میدان مغناطیسی مگنترون به وجود می‌ آید و سپس به صورت متمرکز به داخل محفظه مایکروویو تابیده می شود.

مگنترون قابلیت تعمیر ندارد و در صورت خرابی باید تعویض شود؛ این نکته را هم در نظر بگیرید که شما خودتان نمی توانید دست به کار شوید زیرا این قطعات خازن هایی دارد که باید دی شارژ شوند و به همین جهت خطرات بسیاری برای افراد غیرفنی دارد.

تمامی موارد بررسی و تعویض قطعات را باید به تعمیرکار خدمات پس از فروش یا تعمیرکاران مراکز معتبر بسپارید.

بیشتر بدانید: چرا سینی ماکروفر نمی چرخد؟

علت گرم نکردن ماکروفر ال جی؛ خرابی مگنترون

ولتاژ؛ دیگر علت گرم نکردن ماکروفر ال جی

مثل هر نوع وسیله برقی دیگری، ولتاژ در ماکروفر نیز نقشی اساسی بر عهده دارد. این وظیفه مهم از سوی دیود انجام می شود.

پس دیود در حقیقت یکی از قطعاتی است که اشکال در آن می تواند علت گرم نکردن مایکروفر ال جی باشد. به این نحو که با خراب شدن دیود، افزایش ولتاژ در ترانس دچار اختلال شده و عمل افزایش ولتاژی اتفاق نمی افتد.

بررسی و تعویض دیود کار افراد عادی نیست، بلکه تعمیرکار باید این قطعه حساس را با استفاده از ابزارهایی همچونمولتی متر بررسی کند.

اشکال در خازن و گرم نکردن ماکروفر

خازن در مایکروویو مسئول تبدیل جریان متناوبی است که از ترانس خارج می شود. این جریان مستقیم شده و به عملکرد بهتر دیود می انجامد. اگر به هر دلیلی خازن دستگاه دچار مشکل شود، این موضوع علت گرم نکردن ماکروویو ال جی و هر نوع ماکروویو دیگر خواهد شد.

به هیچ عنوان افراد غیرفنی نباید به خازن دست بزنند زیرا حتی با وجود متصل نبودن دستگاه به پریز، این وسیله می تواند  حدود ۲۰۰۰ ولت برق درون خودش داشته باشد که شوک شدیدی به بدن وارد می کند.

علت گرم نکردن ماکروفر ال جی و مشکل در ترانس

علت گرم نکردن ماکروفر ال جی و مشکل در ترانس

ترانس قطعه ای است که برق شهری ۲۲۰ ولت را به ۲۰۰۰ ولت تبدیل می کند تا به‌ این وسیله مگنترون بتواند وظیفه خود را انجام دهد.

چنانچه فرایند تنظیم ولتاژ درون دچار مشکل و افت و خیز شود، دیگر مگنترون قادر به کار نخواهد بود و درنتیجه یک علت گرم نکردن ماکروفر ال جی رخ می دهد.

معمولاً اگر ترانس دچار مشکلی شده باشد ظاهرش تغییر کرده و بوی سوختگی می دهد. البته گاهی نیز سیم پیچ ترانس دچار مشکل می شود.

علت گرم نکردن ماکروفر ال جی به دلیل اشکال در درب دستگاه

درون درب دستگاه میکرو سوئیچ‌هایی بکار رفته که خراب شدن آن علاوه بر اشکال در روشن شدن دستگاه، ممکن است علت گرم نکردن ماکروفر ال جی نیز باشد.

در حقیقت با فشرده شدن این میکرو سوئیچ در زمان بسته شدن درب دستگاه، برق به مدار وارد می شود. عدم عملکرد میکروسوئیچ سبب می شود تا دستگاه به جهت جلوگیری از نشت اشعه به بیرون از دستگاه، اجازه گرم شدن مواد داخل را ندهد.

علت گرم نکردن ماکروفر ال جی به دلیل اشکال در درب دستگاه

اشکال در برد ماکروفر 

گای نیز ممکن است علت گرم نکردن ماکروفر ال جی از برد دستگاه باشد. در این حالت باید برد الکترونیکی، میکروچیپ یا سایر قطعات نصب‌شده روی آن مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد.

بیشتر بدانید: چرا ماکروفر دود می کند؟

نکته پایانی

همانطور که اشاره شد، تعمیر ماکروفر کار افراد عادی نیست، در صورت اشکال در این وسیله و نیاز به یافتن علت گرم نکردن ماکروفر ال جی و هر برند دیگری باید با تعمیرکاران متخصص تماس بگیرید.

تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی است؛  برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top