skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

سولاردام ال جی اگر چه یکی از محصولات با کیفیت این تولیدکننده لوازم خانگی محسوب می شود اما ممکن است مثل هر وسیله دچار مشکلاتی شود. علت روشن نشدن سولاردام ال جی یکی از موارد مرتبط با اشکال در این وسیله است.

عواملی همچون خرابی مگنترون، خرابی پنل، اشکال درمیکروسوئیچ، ایراد در قطعات برد و سیستم برق رسانی از جمله موارد مرتبط با علت روشن نشدن سولاردام ال جی است.

خرابی میکروسوئیچ و روشن نشدن سولاردام ال جی

درون تمامی وسایل برقی دارای درب، یک میکروسوئیچ وجود دارد که وظیفه اش اطمینان از بسته شدن درب دستگاه است. هنگام بسته شدن درب دستگاه این قطعه باید پیغام شروع فرآیند را به برد بفرستد، در غیر این صورت دستگاه روشن نمی شود.

علت روشن نشدن سولاردام ال جی به خاطر خرابی میکروسوئیچ، معمولاً به خاطر وارد آمدن ضربه به این بخش رخ خواهد داد. اگر میکروسوئیچ خراب شود، باید آن را تعویض کنید زیرا امکان تعمیر این وسیله وجود ندارد.

بیشتر بدانید: علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی

خرابی میکروسوئیچ و روشن نشدن سولاردام ال جی

علت روشن نشدن سولاردام ال جی؛ خرابی برد

برد در لوازم الکترونیکی به مثابه شبکه عصبی مرکزی است؛ هرگونه اشکال در این بخش، اختلال در عملکرد کل دستگاه را به همراه خواهد داشت.

برد دستگاه از قطعات بسیاری تشکیل شده است که اشکال در هرکدام می تواند علت روشن نشدن سولاردام ال جی باشد. عیب یابی سولاردام باید توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات صورت بگیرد. در صورت تشخیص، برد تعمیر یا تعویض خواهد شد.

روشن نشدن سلاردام؛ اشکال در فیوزهای حرارتی و سرامیکی

دیگر علت روشن نشدن سولاردام ال جی ممکن است به خرابی فیوزهای حرارتی و سرامیکی مرتبط باشد. در ادامه به این دو مورد اشاره شده است.

  • فیوز حرارتی: فیوز حرارتی از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری کرده و دمای داخلی دستگاه را متعادل نگه می دارد. خرابی این قطعه سبب شناسایی اشباه دمای درون دستگاه شده و می تواند علت روشن نشدن سولاردام ال جی یا حتی خاموش شدن های آن باشد.
  • فیوز سرامیکی: این فیوز وظیفه کنترل جریان برق را برعهده دارد. ممکن است به دلیل استفاده مکرر و طولانی مدت یا وارد شدن نوسان شدید این قطعه خراب شده و در نتیجه سولاردام روشن نشود.

روشن نشدن سلاردام؛ اشکال در فیوزهای حرارتی و سرامیکی

علت روشن نشدن سولاردام؛ خرابی دیود و ترانس

از جمله قطعات حساس موجود در سولاردام، ترانس است. ترانس ولتاژ برق ورودی به دستگاه را بالا می برد که انجام نشدن این وظیفه دیگر علت روشن نشدن سولاردام ال جی خواهد بود.

دیود نیز از قطعات مرتبط با ترانس است و در راستای وظایف ترانس عمل می کند. خرابی این قطعه نیز می تواند منجر به عدم ارسال برق کافی به مگنترون و در نتیجه روشن نشدن دستگاه شود.

اشکال در مگنترون و روشن نشدن سولاردام ال جی

در بخش قبلی از مگنترون اسم برده شد. مگنترون انرژی برق را دریافت و امواج لازم برای ایجاد حرارت در غذا را ساطع می‌کند. خرابی مگنترون بیشتر خود را در گرم نکردن نشان می دهد اما اگر مراد شما از روشن نشدن دستگاه، گرم نکردن باشد، بله! مگنترون می تواند علت روشن نشدن سولاردام ال جی باشد.

مشکل در برق رسانی و روشن نشدن سولاردام

در نهایت اینکه علت روشن نشدن سولاردام ال جی می تواند اشکل در برق رسانی کابل به دستگاه باشد. اگر کابل دستگاه اتصالی یا قطعی دارد، حتماً آن را عوض کنید زیرا برد را می سوزاند. به علاوه این موارد، پریز برق نیز باید وضعیت مناسبی داشته باشد و برق را به خوبی منتقل کند.

معمولاً احتمال اشکال در برق رسانی در موارد آخر قرار می گیرد و اصلی ترین مواردی که علت روشن نشدن سولاردام ال جی اقلمداد می شود به میکروسوئیچ یا اختلال در عملکرد قطعات داخلی مربوط است.

بیشتر بدانید: تعمیرات برد الکترونیکی ماکروفر

مشکل در برق رسانی و روشن نشدن سولاردام

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد تا درباره علت روشن نشدن سولاردام ال جی صحبت شود. در نظر داشته باشید که خودتان نباید بدنه دستگاه را باز کنید زیرا لوازمی همچون سولاردام و ماکروفر دارای قطعاتی هستند که حتی در صورت به برق نبودن دستگاه نیز حجم بالایی از ولتاژ را درون خود دارند.

شما می توانید برای رفع خرابی روشن نشدن سولاردام ال جی از خدمات تعمیرات سایت استفاده کنید. تعمیرات سایت یکی از مراکز تعمیرات تخصصی لوازم خانگی است؛ برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top