skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

تعویض فیلتر جاروبرقی یکی از مهمترین کارها در نگهداری این وسایل برقی است. به عبارتی دیگر تعویض فیلتر انواع جاروبرقی به افزایش طول عمر دستگاه و بهبود مکش آن منجر می شود.

فیلترها از ورود گرد و غبار به داخل موتور جلوگیری می کنند و گردش هوا برای خنک سازی موتور را تسهیل می کنند، در نتیجه تمیز کردن یا تعویض فیلتر در زمان مناسب مانع از خرابی قطعات داخلی خواهد شد. در این بین نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی از این نظر بسیار مهمی این است که بین  فیلتر جاروبرقی سطلی با جاروبرقی های معمولی تفاوت وجود دارد.

انواع فیلتر جاروبرقی

پیش از بررسی نحوه تعویض فیتر جاروبرقی بد نیست نگاهی داشته باشیم به انواع فیلتر جاروبرقی. ورود گرد و غبار زیاد در حین جارو کشیدن به مرور باعث سوختن موتور جاروبرقی می شود و از این رو هزینه تعمیرات فراوانی را روی دست صاحب جاروبرقی خواهد گذاشت.

به منظور جلوگیری از ورود گرد و خاک به جاروبرقی دو نوع فیلتر با کاربردهای متفاوت درون آن وجود دارد. یک فیلتر وظیفه مهم جلوگیری از ورودی گرد و غبار به درون موتور را بر عهده دارد و پشت کیسه جاروبرقی قرار می گیرد.

دومین فیلتر مهم جاروبرقی که تاثیر خود را بر افقدرت مکش و جذب گرد و غبار نشان می دهد در بخش انتهایی دستگاه قرار می گیرد. این فیلتر حتی زباله های کوچک را نیز جذب می کند و عموما از نوع فیتر هپا بود و از لایه های پارچه ای تشکیل شده است.

بیشتر بدانید: آب رفتن داخل جاروبرقی

تعویض فیلتر جاروبرقی؛ چند نوع فیلتر داریم؟

تعویض فیلتر جاروبرقی؛ چند نوع فیلتر داریم؟

تا به اینجا به اهمیت فیلترهای جاروبرقی اشاره شد، اما چرا در خدمات تعمیرات جاروبرقی باید تعویض فیلترها را  جدی بگیریم؟ این امر به چند دلیل است.

در مورد فیلتر اول یا فیلتر پشت موتور، آلوده شدن سطح فیلتر باعث ورود گرد و غبار به داخل موتور خواهد شد که این امر در نهایت عملکرد موتور را با اختلال مواجه کرده و حتی موجب سوختگی آن خواهد شد.

از سویی دیگر اگر فیلتر بخش انتهایی جاروبرقی دچار آلودگی شود، مکش دستگاه به شدت کاهش می یابد یا حتی به دلیل گرم شدن دستگاه خاموش شدن های پی در پی آن را به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه پر شدن فیلتر جاروبرقی یکی از دلایل خاک دادن آن است و از این رو باید به تعویض فیلتر جاروبرقی اهمیت داد.

تعویض فیلتر جاروبرقی؛ فیلترهای جاروبرقی سطلی

همان طور که اشاره شد، در جاروبرقی های معمولی فیلتر در پشت کیسه و همچنین انتهای دستگاه قرار دارد. این ساختار در جاروبرقی های سطلی متفاوت است.

نوع فیلتر و محل قرار گرفتن آن در جاروبرقی سطلی عموما در بالای دستگاه و در محل اتصال به درب داخلی است. فیلتر جاروبرقی سطلی از نوع هپا بوده و دارای لایه های پارچه ای است که درون یک قاب فلزی محکم قرار گرفته اند.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی معمولی

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی معمولی

به طور کلی تعویض فیلتر جاروبرقی های معمولی کاری است با ذکر این نکته که برای تعویض فیلتر یا حتما زیر دستگاه پارچه پهن کنید یا آن را به فضای باز ببرید.

نخستین فیلتر در پشت کیسه جاروبرقی است؛ باید این فیلتر را به آرامی از محفظه خود خارج کرده و با فیلتری جدید جایگزین کنید. سپس به سمت محفظه انتهایی جاروبرقی رفته، آن را باز و فیلتر را از خارج کنید. می توانید فیلتر را تمیز کرده یا آن را با فیلتری جدید جایگزین کنید.

نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی سطلی و فیلتر دوار

فیلتر جاروبرقی سطلی عموما درون درب آن قرار دارد. برای تعویض این فیلتر باید درب دستگاه را باز کرده و پس از یافتن فیلتر آن را با فیلترهای تمیز جایگزین کنید.

همچنین برخی از مدل های جدید جدید جاروبرقی دارای فیلتری دوار در کنار لوله تلسکوپی هستند. این فیلترها را باید مرتب از محفظه استوانه ای خارج کرده و تمیز کرد.

چه زمانی باید فیلتر جاروبرقی را تعویض کرد

آنچه در تعویض فیلتر جاروبرقی اهمیت دارد دوره زمانی این کار است. هر زمان که مشاهده کردید گرد و غباری روی فیلترها نشسته باید آن را تعویض کنید. اگر فیلتر قابل شستشو باشد می توانید آن را شسته و اجازه دهید خشک شود.

فیلترهای هپا معمولا به گونه ای طراحی شده که هزار ساعت قابل استفاده باشد در نتیجه می توان آن را شستشو داده و مجدد استفاده کرد.

بیشتر بدانید: عیب یابی جاروبرقی 

چه زمانی باید فیلتر جاروبرقی را تعویض کرد

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد تا درباره نحوه تعویض فیلتر جاروبرقی و ضرورت آن صحبت شود. اگر جاروبرقی شما مدام خاموش می شود حتما تعویض یا تمیز کردن فیلترها را مدنظر قرار دهید.

چنانچه در تامین فیلتر یا استفاده از دستگاه خود دچار مشکل هستید می توانید به تعمیرات سایت مراجعه کنید یا با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top