skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

پخش نشدن مواد شوینده در ماشین ظرفشویی یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد هنگام شستشوی ظروف خود در ماشین ظرفشویی با آن روبرو می شوند اما علت این امر چه می تواند باشد؟ چنین مشکلی به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در ادامه قصد داریم به برخی از دلایل عدم پخش مواد شوینده در ماشین ظرفشویی اشاره ای داشته باشیم.

دلایل عدم پخش مواد شوینده در ماشین لباسشویی

• استفاده از آب سرد

فرمولاسیون اکثر شوینده ها برای آب گرم می باشد و غالباً با آب سرد به خوبی حل نمی شوند. بنابراین استفاده از آب سرد می تواند خود به نوعی باعث می شود که مواد شوینده به خوبی در آب حل نمی شود.

دلیل تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی

• انتخاب مواد شوینده مناسب- عدم پخش مواد شوینده

در هنگام خرید مواد شوینده  باید به مناسب و استاندارد بودن آن توجه شود. قطعاً مواد شوینده ای که از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، علاوه بر اینکه به خوبی هنگام شستشوی ظروف پخش نمی شود، آن نتیجه مطلوب و دلخواه شما را نخواهد داد. به عنوان مثال مواد شوینده تاریخ گذشته مانند قرص های ماشین ظرفشویی می توانند چنین مشکلی را در شستشو به وجود آورند.

حال می پرسید چگونه متوجه شویم که تاریخ استفاده از چنین شوینده ای گذشته؟ بسیار ساده است، تنها کافی است شما یکی از این انواع مواد شوینده را در یک لیوان آب گرم ترکیب کنید. اگر پس از ۱۰ دقیقه به طور کامل حل نشد، به این معنی است که مواد شوینده تاریخ مصرف گذشته است.

•انتخاب مواد شوینده مناسب- عدم پخش مواد شوینده• مسدود شدن مسیر مواد شوینده در ماشین ظرفشویی

در صورتی که مسیر ورود مواد شوینده پس از مدتی مسدود شود، مواد شوینده به راحتی وارد ماشین ظرفشویی نمی شوند و در نتیجه به خوبی حل نشده و ظرفها به خوبی شسته نمی شوند. یکی از دلایل این امر این است که مواد شوینده مرغوب نبوده و دارای برخی ناخالصی ها است.

نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

• گیر کردن بازوی شستشو

این مشکل عمدتاً به دلیل گیر کردن بازوی شستشو به ظروف رخ می دهد. چنین مشکلی می تواند منجر به این شود که مواد شوینده به خوبی پخش نشود و در نهایت ظرفها به خوبی شستشو نشوند. برای رفع این مشکل باید بازو را با دست بچرخانید و از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید و در صورت اطمینان از وجود چنین مشکلی باید از یک تعمیرکار درخواست کنید تا نسبت تعمیر ماشین ظرفشویی  اقدام کند.

گیر کردن بازوی شستشو- عدم پخش مواد شوینده-

• تنظیم برنامه شستشوی صحیح- عدم پخش مواد شوینده

برنامه هایی که مدت زمان کمتری دارند، از مواد شوینده در شستشوی خود استفاده نمی کنند. بنابراین هنگام انتخاب برنامه شستشو برای ظروف خود، برنامه هایی با مدت طولانی تر از ۵۰ دقیقه را انتخاب نمایید. در صورتی که برای شستشوی ظروف عجله دارید، بهتر است این کار را به زمانی دیگر موکول کنید تا نتیجه ای بهتری از شستشو دریافت کنید.

علت صدا دادن ماشین ظرفشویی

• خرابی در قطعه Dispenser

قطعه Dispenser یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی می شود که وظیفه آن رقیق کردن مواد شوینده و پخش آن می باشد. حال اگر این قطعه به درستی کار نکند، علاوه بر عدم پخش مواد شوینده در ماشین ظرفشویی می تواند بر باز و بسته شدن درب ماشین ظرفشویی تاثیر بگذارد. برای رفع مشکل این قطعه و یا تعویض آن نیاز دارید از یک کارشناس و متخصص در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

خرابی در قطعه Dispenser - عدم پخش مواد شوینده

• متوقف شدن برنامه شستشو

 در صورتی که برنامه شستشو متوقف شود، در این صورت مواد شوینده به درستی ترکیب نخواهد شد و برای شستشوی مطلوب در چرخه شستشو پخش نخواهد شد. چرخه یا برنامه شستشو باید مدت زمانی اجرا شود تا روند شستشو به ترتیب انجام شوند. به عنوان مثال قطعه Dispenser یکی از قطعاتی است که در زمان شستشو وارد کار شده و رقیق کردن مواد شوینده را آغاز می کند.

حال اگر برنامه شستشو به این مرحله نرسیده و خاموش شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ قطعا مواد شوینده در آب حل نخواهد شد و این یکی از دلایل عدم پخش مواد شوینده در ماشین ظرفشویی است. متوقف شدن چرخه شستشو نیز می تواند به دلایل مختلفی از جمله قطعی برق و یا دستکاری تنظیمات رخ دهد.

• چیدمان ظروف- عدم پخش مواد شوینده

چیدمان ظروف به صورت غلط و به شکلی که درب ورودی مواد شوینده را از داخل ببندد می تواند چنین مشکلی را به وجود آورد. در صورتی که شما ظروف را به گونه ای قرار دهید که مانع باز شدن درب ورودی مواد شوینده شوند، قطعاً باز شدن آن سخت خواهد بود و هیچ مواد شوینده ای وارد ماشین ظرفشویی نخواهد شد که بخواهد در آب حل شود و به شستشوی ظروف کمک کند.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top