skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

چروک شدن لباس در لباسشویی پس از شستشو یکی از دغدغه ی اکثر افراد است که زمان کافی برای انجام اتوکشی ندارند، به ویژه افراد شاغل که بیشتر زمان آنها صرف کار می شود و زمان کافی برای چنین کارهایی را ندارند. حتی اگر شما این زمان را داشته باشید و فکر می کنید همه کارها را به درستی انجام داده اید، چروک ها می توانند یک مشکل عمده در شستشوی لباس با لباسشویی باشند.

این یک مسئله مشترک میان اکثر ما است و می توان آن را به راحتی حل کرد. راهکارهای بسیاری برای رفع آن وجود دارد که یکی از آنها انجام برخی کارها قبل از شستشو می باشد که به عنوان اقدامات لازم برای پیشگیری از چروک شدن لباس های شما معرفی می گردند. همچنین این مورد را نیز در نظر داشته باشید که شما هر لباسی را خریداری می کنید، باید نسبت به جنس و نحوه مراقبت از آن اندک اطلاعاتی را داشته باشید.

هنگامی که مطمئن شدید چگونه به درستی از لباس خود مراقبت کنید، قبل از شستشو، بعد از شستشو و بعد از خشک کردن لباس، باید برخی اقدامات لازم را برای کاهش چروک شدن لباس انجام دهید.

تعمیرات سایت متخصص در تعمیر لباسشویی و  تعمیر انواع لوازم خانگی در بیش از ۸۶ برند مطرح می باشد. چنانچه نیاز به خدمات تعمیری دارید به شماره های شرکت در بخش تماس با ما مراجعه کنید.

چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی-

 

بررسی دلایل چروک شدن لباس در لباسشویی

۱. حجم لباس ها را کم کنید

لباس های شما برای حرکت در ماشین لباسشویی به فضای کافی نیاز دارند. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی از لباس به دلایل مختلفی برای لباس های شما اصلاً خوب نیست. اگر لباس شما هنگام شستشو جایی برای جابجایی نداشته باشد، احتمال دارد که چروک شود.

برای کاهش اندازه بار لباسشویی خود، لباس های همرنگ را از لباس های غیر همرنگ مانند سفید جدا کنید. این نه تنها از چروک شدن لباس ها جلوگیری می کند، بلکه باعث می شود لباس های بیش از حد مطلوب تمیز شوند.

۲. انتخاب چرخه بخار روی ماشین لباسشویی

این چرخه برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک شدن لباس شما بهترین گزینه است. چرخه بخار تمیز کردن عمیق تری را فراهم می کند و باعث رفع چین و چروک شدن لباس ها می شود. با این وجود همه ماشین های لباسشویی چرخه بخار ندارند.

در صورتی که این عملگر را در ماشین لباسشویی خود ندارید، می توانید در طی خشک کردن لباس ها چیزی مشابه چرخه بخار ایجاد کنید. در این چرخه لباس می تواند کوچک شود، حتماً پارچه ای را که احتمال کوچک شدن آن به کمک شستشوی بخار وجود دارد را با این چرخه شستشو ندهید.

چروک شدن لباس در لباسشویی-

۳. شستشوی لباس ها با آب گرم

در صورتی که می خواهید از چروک شدن لباس های خود جلوگیری کنید، بهتر است لباسهای خود را در آب هایی با دمای ۶۰ درجه فارنهایت و بالاتر بشویید. مواد شوینده لباسشویی معمولاً برای کار در آبی که دمای آن ۶۰ درجه یا بالاتر است، فرموله شده است. آب خنک تر از آن می تواند باعث از بین رفتن لکه ها و افزایش چین و چروک شود.

۴. ریختن یک فنجان سرکه داخل ماشین لباسشویی

برای کاهش چروک شدن لباس ها می توانید از یک فنجان سرکه سفید و مقطر یا سرکه سیب، داخل ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. قبل از فعال کردن چرخه شستشو، فنجان را مستقیماً درون لباسشویی بریزید. البته پیش از انجام این کار، باید دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید تا ببینید که آیا چیزی در مورد استفاده از سرکه گفته شده است.

۳ مشکل رایج در سرویس لباسشویی

ریختن سرکه برای جلوگیری از چروک شدن لباس-

۵-استفاده از نرم کننده در جلوگیری از چروک شدن لباس در لباسشویی

نرم کننده های لباس باعث می شوند لباس های شما نرم تر شوند، بوی بهتری داشته باشند و به کاهش چین و چروک لباس ها کمک می کنند. قبل از شروع کار شستشو، مقدار مشخص شده ای از نرم کننده لباس را به بار خود اضافه کنید.

نرم کننده های لباس را می توان از اکثر فروشگاه ها خریداری کرد. اگر نمی خواهید محصولات مختلفی را به لباسشویی خود اضافه کنید، می توانید یک ماده شوینده که نرم کننده لباس در آن است، خریداری کنید.

۶-از ملایم ترین حالت شستشو استفاده کنید

یک چرخه سنگین شستشو می تواند خیلی سخت باشد، مخصوصاً برای پارچه های نخی و ظریف. شستشوی لباس هایی با تعداد بالا و بیش از حد در ماشین لباسشویی، می توانند درصد چروک شدن لباس ها  را بالا ببرد. در عوض می توانید چرخه ملایمی را انتخاب کنید یا چرخه ای که مختص پنبه یا پارچه های ظریف می باشد را انتخاب کنید. همچنین به یاد داشته باشید که جین و پارچه های سنگین تر خود را از پارچه های سبک تر جدا کنید و پارچه های سبک تر خود را با یک چرخه ملایم بشویید.

علت متوقف شدن ماشین لباسشویی

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top