skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

به خوبی مراقبت کردن و تمیز کردن ماشین ظرفشویی مثل هر ابزار دیگری لازم است. در این صورت عملکرد ماشین ظرفشویی شما بهتر می شود و دیگر ظروف شما شکسته یا لکه دار نمی شود. هیچ یک از مراحل زیر کار سخت و پیچیده ای نیست و زمان زیادی نمی گیرد. فقط کمی زمان می برد تا به طور مرتب آنها را جزء برنامه ی خود قرار دهید. در شستشو های بلند مدت، رعایت این کار ها ماشین ظرفشویی را از مشکلات اساسی که ممکن است نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی داشته باشد، در امان نگه می دارد.

دریچه یا فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

۱-دریچه یا فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

تمیز کردن دریچه یا فیلتر ماشین ظرفشویی یکی از آن کار هایی است که شاید کمتر از یک دقیقه زمان بگیرد اما تفاوت زیادی در تمیز کردن ظروف به وجود می آورد. قبل از انجام این کار، توجه به این موضوع مهم است که بسته به اینکه ماشین ظرفشویی شما چند سال است کار می کند، چطور این کار را انجام دهید.

اگر ماشین ظرفشویی مدل جدید تری دارید، در این صورت یک صفحه ی متحرک درون مخزن ماشین ظرفشویی وجود خواهد داشت، که ذرات مواد غذایی بزرگتری را جذب می کند تا مانع گرفتگی لوله تخلیه ی دستگاه شود. اگر مدل قدیمی تر آن را دارید، احتمالا دستگاه شما مجهز به یک خرد کن مواد غذایی است که وجود این صفحه را ضروری نمی سازد چرا که تمام مواد غذایی خرد می شوند و به راه خود ادامه می دهند.

بگذارید اینطور فرض کنیم که مدل جدید تر آن را دارید. کاری که باید انجام دهید این است که صفحه ی مورد نظر را با چرخاندن نیمه در خلاف جهت عقربه های ساعت در بیاورید. صفحه را به بیرون بکشید و درون سینک ظرفشویی آشپزخانه آن را به خوبی بشویید، سپس آن را به ماشین ظرفشویی خود برگردانید. کار شما تمام شده است. به همین سادگی. تنها محض اطلاع، این بخش از ماشین ظرفشویی شما می تواند بسیار کثیف شود.

درز پلاستیکی و لوله های تخلیه ی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید-

۲-درز پلاستیکی و لوله های تخلیه ی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

درز پلاستیکی دور درب ماشین ظرفشویی چیزی است که از خروج آب در هنگام شستشو جلوگیری می کند. تمیز نگه داشتن آن امری مهم است چرا که یک درزگیر کثیف زودتر خراب می شود و کم کم متوجه نشتی آب از آن می شوید. تمیز کردن درز پلاستیکی کاری آسان است که با کشیدن یک دستمال نم به آرامی بر کل سطح آن عملی است. ازهیچ ماده ی شوینده ای استفاده نکنید چرا که ممکن است باعث خشکی پلاستیک شود و ترک بخورد.

لوله تخلیه یکی دیگر از قطعات ماشین ظرفشویی است که نیاز به کمی مراقبت دارد. تمیز نگه داشتن لوله تخلیه این اطمینان را می دهد که آب به درستی از ماشین ظرفشویی خارج می شود. ماندن آب می تواند باعث بوی نامطبوع در ماشین ظرفشویی شود و حتی ممکن است باعث ایجاد قارچ و کپک شود.

علت نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی

۳-تمیزکاری بیشتر، اما نگران نباشید این یکی کار ساده ای است

برخی مناطق چیزی به اسم “آب سخت” وجود دارد. آب سخت آبی با مواد معدنی فراوان می باشد. این مواد معدنی می توانند در هر چیزی که به طور مرتب با آب شما در تماس باشد، مثل آب سرد کن، لوله های سینک ظرفشویی و داخل ماشین ظرفشویی شما، گرفتگی ایجاد کند. گرفتگی ناشی از آب سخت می تواند عملکرد درست ماشین ظرفشویی شما را کاهش دهد و منجر به مشکلاتی از قبیل بوی نامطبوع و تمیز نشدن کامل ظروف شما شود.

راه حل این مشکل ساده است: سرکه. برای انجام این کار، یک فنجان سرکه ی سفید را درون ماشین ظرفشویی خالی ای بریزید و مثل همیشه آن را روشن کنید. وقتی تمام شد، متوجه می شوید که رسوبات ناشی از آب سخت از بین رفته است و ماشین ظرفشویی شما بوی خیلی بهتری می دهد. از ماندگاری بوی سرکه نگران نباشید. سرکه بهترین چیز برای رفع بوی بد می باشد.

علت کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی

۴- از بین بردن لکه های سخت

برای رفع لکه های سخت و رسوبات از جوش شیرین یا بوراکس (یکی از مواد معدنی و از نمک های اسید بوریک است. که معمولا به شکل پودر سفیدی متشکل از بلور های نرم بی رنگ است که به راحتی در آب حل می شوند) استفاده کنید.

برخی از لکه ها بسیار سخت تر از لکه های دیگر پاک می شوند. برای آن لکه های سخت که سرکه قادر به از بین بردن آنها نبوده است، شما می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را در تمام قسمت های پایین ماشین ظرفشویی بپاچید و اجازه دهید یک شبانه روز بر روی آن بماند.

صبح روز بعد ماشین ظرفشویی خود را یک دور خالی به کار بیاندازید. سپس می توانید به آرامی ذرات باقی مانده و رسوبات را با مسواک بتراشید. 

ماشین ظرفشویی را بیش از حد پر نکنید-

۵-ماشین ظرفشویی را بیش از حد پر نکنید و همیشه از چرخه شستشوی درست استفاده کنید

در آخر، یکی از بهترین روش ها برای عملکرد خوب ماشین ظرفشویی شما درست استفاده کردن از آن می باشد.

این بدین معناست که دستگاه خود را بیش از حد با ظروف پر نکنید. پر کردن بیش از اندازه ی ماشین ظرفشویی مانع تمیز کردن درست ظروف خواهد شد. همچنین، به خاطر روشی که آب درون ماشین ظرفشویی جریان دارد، پر کردن بیش از حد آن می تواند باعث نشتی آب از آن شود. بله، پر کردن ماشین ظرفشویی آدم را وسوسه می کند چرا که باعث کاهش تعداد دفعات به کار انداختن دستگاه می شود. اما چرخه شستشو ی طولانی مدت، صدمه ی بیشتری به دستگاه می زند.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top