skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی مشکی است که در بعضی مواقع برای دستگاه ظرفشویی پیش می آید. تکنسین ها در رفع این مشکل در تعمیر ماشین ظرفشویی علت های زیر را مورد بررسی قرار می دهند و اگر نیاز به تعویض باشد قطعه مورد نظر را جایگزین می کنند.

بررسی علل کار نکردن دکمه های ماشین ظرفشویی

علت شماره ۱:صفحه لمسی و کنترل پنل

ابتدا، اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش کار می کند. اگر صفحه نمایش ماشین ظرفشویی کار می کند اما برخی از دکمه های آن به درستی عمل نمی کنند، ممکن است صفحه کلید لمسی و کنترل پنل نیاز به تعویض داشته باشند. (برخی از تولیدکنندگان صفحه کلید لمسی را جدا از کنترل پنل می فروشند. تولیدکنندگان دیگر نیازمند خرید صفحه کلید لمسی و کنترل پنل با هم می باشند. اگر نمی توانید صفحه کلید لمسی را به طور جداگانه تعویض کنید، صفحه کلید لمسی و کنترل پنل را هر دو با هم تعویض کنید.)کنترل پنل ظرفشویی-

علت شماره ۲: کلید های صفحه لمسی

 ابتدا، اطمینان حاصل کنید که صفحه نمایش کار می کند. اگر صفحه نمایش هنوز کار می کند، سعی کنید برخی از دکمه های لمسی را فشار دهید. اگر برخی از دکمه ها درست عمل کردند اما دکمه های دیگر درست کار نمی کنند، احتمالا ایراد از صفحه کلید لمسی است.

کلید های صفحه لمسی-

علت شماره ۳ : صفحه کنترل اصلی

صفحه کنترل اصلی تقریبا تمام عملکرد های ماشین ظرفشویی را تنظیم می کند. اگر صفحه کنترل اصلی دستگاه ایرادی داشته باشد، ممکن است ولتاژی به صفحه کلید لمسی نرساند، و در نتیجه باعث کار نکردن دکمه های صفحه کلید لمسی شود. تشخیص مشکل صفحه کنترل های اصلی معمولا کار سختی است، قبل از تعویض صفحه کنترل اصلی دستگاه اطمینان یابید که بیشتر قطعات مورد نظر را چک کرده باشید.

ایراد در برد اصلی ظرفشویی-

مطالب مرتبط:

•علت نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی

•علل قفل نشدن درب ماشین ظرفشویی

چند نکته ی مراقبت از ماشین ظرفشویی

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top