skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

عملکرد ماشین ظرفشویی بدین صورت است که ابتدا با استفاده از آب سرد داخل شلنگ متصل به دستگاه، چرخه شستشوی خود را آغاز می کند. وقتی میزان مشخصی آب در پایین ماشین ظرفشویی پر شد، قطعه حرارتی دستگاه شروع به گرم کردن آب می کند. این قطعه حرارتی یک میله ی ضخیم فلزی است که هنگام عبور جریان الکتریکی از آن، گرم می شود، و  در طول اولین دوره از چرخه ی شستشو، به تدریج آب را گرم می کند.

پمپ الکتریکی آب گرم را می گیرد و به سمت لوله های قرار گرفته در طرفین دستگاه که به دو پره ی چرخان متصل می باشند، هدایت می کند. یک پره ی فلزی در زیر قفسه پایینی ظروف قرار دارد و پره ی دیگر، از جنس پلاستیک، در زیر قفسه بالایی قرار گرفته است. در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات تعمیر ماشین ظرفشویی با ما همراه باشید.

مزایای شستشو با ماشین ظرفشویی-

تفاوت شستشوی ماشین ظرفشویی با شستن ظروف با دست

هنگام شستشوی ظروف با دست، آب و صابون همچنان در سینک ظرفشویی باقی می ماند و شما همانطور که ظروف را با اسکاچ می شویید، آنها را به این طرف و آن طرف به حرکت در می آورید.

در ماشین ظرفشویی، خلاف این موضوع پیش می آید: ظروف و کارد و چنگال، در حالی که جریان آب گرم با شدت به اطراف آنها سرازیر می شود، در قفسه ی پلاستیکی خود باقی می مانند. این به این معناست که درب ماشین ظرفشویی در تمام مدت شستشو باید کاملا بسته باشد در غیر اینصورت آب در تمام جهات و روی کل کف آشپزخانه شما می پاچد.

نحوه عمکرد ماشین ظرفشویی-

مراحل عملکرد ماشین ظرفشویی

۱-آب سرد از طریق آب مصرفی خانه شما به دستگاه وارد می شود.

۲-قطعه گرمایشی در پایین دستگاه توسط جریان الکتریکی به کار می افتد و آب را تا دمای ۳۰ الی ۶۰ درجه ی سانتی گراد (۱۴۰-۸۶ درجه فارنهایت) گرم می کند. این درجه حرارت بسیار بالاتر از درجه حرارت آبی است که بیشتر افراد برای شستشو ظروف با دست استفاده می کنند، و این یکی از دلایلی است که چرا ماشین های ظرفشویی نسبت به شستشوی ظروف با دست بهداشتی تر هستند (یعنی باکتری های بیشتری را از بین می برند). دلیل دیگر این است که ظروف برای مدت طولانی تری شسته می شوند.

۳- پمپ الکتریکی در پایین دستگاه، آب را از طریق دیواره های جانبی به بالا هدایت می کند.همچنین در تعمیر ماشین ظرفشویی که ظروف را تمیز نمی کند پمپ مورد بررسی قرار میگیرد.

۴-آب از طریق سوراخ هایی در پایین دستگاه آب را به بالا می پاچد و پره ی فلزی آب را به اطراف پخش می کند. پره ی پایینی از جنس فلز می باشد، زیرا باید در برابر درجه حرارت بالاتر در پایین دستگاه مقاوم باشد.

۵-آب خنک تر به آرامی از طریق سوراخ هایی در قسمت بالاتر به بالا می پاچد و پره ی پلاستیکی آب را به اطراف پخش می کند. به یاد داشته باشید که بالای دستگاه کمی خنک تر از پایین است، بنابراین پره ی از جنس پلاستیک در اینجا قابل قبول است.

۶-پس از آنکه آب به ظروف شما برخورد کرد، به پایین دستگاه بر می گردد، جایی که گرم شده است و مجددا به اطراف مدار پاچیده می شود. (پس از خارج شدن از دستگاه توزیع کننده اتوماتیک بر روی درب ماشین ظرفشویی، قرص ماشین به پایین دستگاه می افتد و در آب داغ آن قسمت حل می شود. اگر دستگاه توزیع کننده شما از کار افتاده است، شما می توانید قرص را در عوض در پایین دستگاه قرار دهید.)

این مثال، ماشین هایی که به آب شهری سرد متصل می باشند و آب را برای شستشو گرم می کنند، را پوشش می دهد. برخی از ماشین های ظرفشویی در عوض به آب شهری گرم متصل می باشند (این ماشین های ظرفشویی سریعتر کار می کنند، چرا که نیازی به گرم کردن زیاد آب نمی باشد)، در حالیکه ماشین های دیگر به هر دو شیر آب سرد و گرم متصل میباشند.

مطالب مرتبط:

چند نکته ی مراقبت از ماشین ظرفشویی

•نحوه چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی

•چه نوع ماشین ظرفشویی بخریم؟

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top