skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در این مقاله که توسط کارشناسان تعمیرات سایت تهیه شده است ، با در نظر گرفتن نکاتی برای خرید ماشین ظرفشویی مجیک ، موارد استفاده ماشین ظرفشویی مجیک و یا مواردی برای سرویس، نگهداری و تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic سعی شده است کمک جامعی در این زمینه به شما گردد.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک Magic
تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک Magic

 

نکات قابل توجه برای خرید ، نگهداری سرویس و تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic که باید به آن توجه کرد :

 

  • درابتدا توجه داشته باشید که قبل از خرید دستگاه میزان ظرفیت ماشین ظرفشویی را در نظر داشته باشید با درنظر گرفتن تعداد افراد خانواده و میزان نیاز مصرفی ماشین ظرفشویی اقدام به خریدن کنید .
  • درهنگام خرید ماشین ظرفشویی به جنس و نوع مخزن وقفسه های داشته باشید به دلیل آنکه معمولا ماشین ظرفشویی های ارزان قیمت دارای مخزن و قفسه از جنس پلاستیک میباشد ولی مدل های خوب و گران قیمت دارای مخزنی از جنس فولاد و زذ زنگ میباشند.
  • در مدل های جدید ماشین ظرفشویی برخی از آنها دارای آسیابی مخصوص هستند که دیگر نیاز به تمیز کردن ظروف و برداشتن خرده های غذا قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی نیست .وظیفه این آسیاب ها این است که مانده های موادغذایی را آسیاب کرده و همراه آب خارج میکند .وجود این آسیاب ها باعث سرعت بخشیدن در هنگام استفاده و چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی میشوند .
  • توجه داشته باشید که برخی از مدل های ماشین ظرفشویی به شیر آب گرم وصل میشوند و در دمای معمولا بین ۴۸ تا ۵۵ درجه سانتی گراد  تنظیم میشوند البته درمدل های جدیدتر و گران قیمت تر ماشین ظرفشویی دارای سیستم گرم کننده هستند و به همین دلیل خود آب را گرم میکنند و ظروف را میشویند .
  • برای ضدعفونی کردن ظروف در ماشین ظرفشویی باید توجه داشته باشید که معمولا ماشین ظرفشویی مجیک دارای قابلیت ضدعفونی کردن نمیباشند و احتیاج به یک ماده برای ضدعفونی کردن دارند ،ولی امروزه برخی از مدل های ماشین ظرفشوی دارای قابلیت استریلیزه کردن ظروف را دارند و با این امکان میتوانید به راحتی ظروف خود را ضدعففونی کنید .یکی از مواردی که درهنگام استفاده از مواد سفید کننده و ضدعفونی کننده باید به آن توجه داشت این است که آیا ماشین ظرفشویی که خریداری کرده اید درای قابلیت استفاده از این مواد میبلشد یا خیر برای متوجه شدن از این موضوع باید دفترچه راهنما ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید .
  • قبل از خرید ماشین ظرفشویی مجیک توجه داشته باشید که میزان استفاده از این دستگاه چه میزان میباشد ،در صورتی که نیاز به مصرف زیاد از ماشین ظرفشویی را دارید و میخواهید چندین بار در روز از آن استفاده کنید توجه داشته باشید که ماشین ظرفشویی دارای سیستم شستشوی سریع باشد .
  • یکی از نکات مثبت در استفاده از ماشین ظرفشویی مجیک صرفه جویی در میزان مصرفی آب میباشد ، مقدار آب مصرفی مورد استفاده در ماشین ظرفشویی یک سوم میزان آبی است که بظور معمول برای شستن ظروف استفاده میشود. ولی با در نظر گرفتن این نکته درهتکام خرید به میزان آب مصرفی دستگاه توجه داشته باشید زیرا میزان آب مصرفی در ماشین ظرفشویی ها متفاوت میباشد .
  • توجه داشته باشید که برای شستشو میوه ها در ماشین ظرفشویی دستگاه باید امکان استفاده از آب سرد را داشته باشد که درغیر اینصورت شستشو میده ها به وسیله آب داغ باعث میشود که میوه ها پلاسیده و غیر قابل استفاده شوند .

 

تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic
تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic

 

۱۴نکته درمورد استفاده از ماشین ظرفشویی :

۱- هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید که به مقدار نیاز در داخل مخزن پودر و مواد شوینده نریزید زیرا ریختن زیادی پودر هیچ تاثیری در بهتر تمیز شدن دستگاه ندارد.

۲- در زمان چیدن ظروف در داخل ماشین ظرف شویی ،ظروف را مطابق چیدمان درست آن که در دفترچه راهنما گفته شده است قرار دهید تا ظروف به راحتی شسته شوند . از قرار دادن ظروف بیش از حد ظرفیت ماشین ظرفشویی وچیدن ظوف برروی یکدیگر خودداری کنید زیرا این امر باعث آسیب رسیدن به قفسه ها میشود و همچنین ظروف به خوبی شسته نمی شوند ویا باعث درست عمل نکردن بازوهای آبپاش میشوند در نتیجه برای رفع اشکال به وجود آمده باید به تکنسین تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic مراجعه کنید.

۳- درصورتی که ماشین ظرفشویی دارای قابلیت آسیاب برای آسیاب کردن موادغذایی باقی مانده نمی باشد ، قبل از قرار دادن ظروف باقی مانده مواد غذایی را پاک کنید .

۴- به هیچ عنوان از دستگاه بدون وجود فیلتر استفاده نکنید زیرا این امر باعث آسیب دیدن دستگاه میشود و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک Magic را بیشتر مسکند .

۵- تمیز کردن دستگاه و فیلتر آن باعث میشود عمر مفید دستگاه بیشتر شود وحتی المکان نیاز به تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic را کمتر میکند .

۶- درصورت آنکه دستگاه قابلیت خشک کن ظروف را دارا نمیباشد در پایان زمان کار دستگاه درب ماشین ظرفشویی را باز بگذارید تا جریان هوا باعث خشک شدن ظروف شود .

۷- به دلیل آنکه ماشین ظرفشویی در هنگام کار کردن از آن حرارات تولید میشود از قرار دادن آن درکنار یخچال خودداری کنید زیرا این امر باعث میشود مصرف انرژی یخچال را بالا ببرد .

۸- برای صرفه جویی در مصرف انرژی و مصرف آب سعی کنید که دستگاه را تا به اندازه ی ظرفیت آن پر کنید و از آن در ساعات خارج پیک مصرف استفاده کنید .

۹- از استفاده از هرگونه مواد حلال در داخل ماشین ظرفشویی مجیک خودداری کنید زیرا این امر بسیار خطرناک میباشد و ممکن است باعث انفجار و یا آتش سوزی شود .

۱۰- قبل از قرار دادن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی توجه داشته باشید که آیا این ظروف برای استفاده در ماشین ظرفشویی مناسب هستند یا خیر . زیرا استفاده از ظروف نامناسب در ماشین ظرفشویی ممکن است باعث رنگ رفتگی ،خوردگی و… در ظروف شوند .

۱۱- هرچند ماه یکبار لاستیک دور درب ماشین ظرفشویی را کنترل کنید زیرا به دلیل استفاده از مواد شوینده امکام پوسیدگی آنها وجود دارد و درصورت مشاهده هرگونه پوسیدگی اقدام به تعویض لاستیک کنید زیرا پوسیدگی درب باعث نشتی آب میشود .

۱۲- از ریختن آب برروی ماشین ظرفشویی مجیک و یا داخل آن خودداری کنید زیرا باعث آسیب رسیدن و یا از کار افتادن قطعه های الکتریکی میشود که نیاز شما را به تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic بیشتر می کند و یا حتی امکان برق گرفتگی نیز وجود دارد .

۱۳- درهنگام انتخاب نمک مخصوص مورد استفاده در ماشین ظرفشویی به اورجینال بودن آن توجه کنید زیرا سختی آب باعث آسیب رسیدن به ظروف و ماشین ظرفشویی میشود .

۱۴- برای بهتر عمل کرد ماشین ظرفشویی مجیک بهتر است هر چندماه یکبار فضای داخلی دستگاه را به وسیله موادشوینده مخصوص تمیز کنید قبل از اقدام به تمیز کردن ماشین ظرفشویی را از برق بکشید.

 

تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic
تعمیر ماشن ظرفشویی مجیک Magic

 

برای مطالعه موارد بیشتر در زمینه سرویس ، نگهداری و تعمیر ماشین ظرفشویی می توانید از مطالب زیر استفاده کنید :

۱- ۱۱نکته مهم تعمیر ماشین ظرفشویی

۲- چگونه تعمیر ماشین ظرفشویی را انجام دهیم

۳- تعمیر ماشین ظرفشویی خود را انجام دهید

۴- برای تعمیر ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

۵- نکات مهم برای ماشين ظرفشويي

 

 

 

 

Rate this post

This Post Has 6 Comments

  1. سلام روز بخیر
    من تازه ماشین ظرفشویی مجیک گرفتم و زیاد اطلاعاتی درمورد ماشین طرفشویی ندارم و اینکه بعد از چندبار مصرف متوجه شدم که پس مانده ها و خرده های غذا در بین فضای بین درب و قسمت پایین ماشین ظرفشویی مانده است .آیا طبیعی است؟اگر طبیعی است چطور باید تمیز کنم واگر دستگاه من مشکلی دارد برای تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک باید چکار باید انجام بدهم؟

    1. سلام دوست عزیز

      این امر طبیعی است و اغلب پس مانده ها و خرده های مواد غذایی در این قسمت جمع می شوند و منجر به ایجاد قارچ و کپک می گردند، چرا که این قسمت از ماشین ظرفشویی در جریان شستشو قرار نمی گیرد. بدین ترتیب می توانید از اسپری تمیزکننده، سوزن و یا تکه ای کاغذ برای برداشتن پس مانده ها و یا خرده های مواد غذایی استفاده نمایید.

    1. سلام دوست عزیز

      شست و شوی ماشین ظرفشویی با مخلوط آب و سرکه باعث می شود جرمی که داخل ماشین لباسشویی بسته شده از بین برود .

    1. سلام

      ۱- دقت کنید دقیقا به همان اندازه پیشنهادی، پودر داخل ماشین ظرفشویی بریزید. پودر بیش تر روی ظرف ها باقی می ماند و مقدار کم تر آن باعث کثیف ماندن ظروف می شود.
      ۲- تنها زمانی که ماشین ظرفشویی پر است، شستشو را آغاز کنید. در صورت پر نبودن، برای از بین بردن بوی غذا از دور آبکشی استفاده کنید.
      ۳- از مایع براق کننده استفاده کنید. براق کننده، کشش سطحی آب را کم کرده و مانع ایجاد لکه آب روی ظروف می شود. به خصوص در جاهایی که آب سخت دارند، باعث خشک شدن زودتر ظروف شده و در مصرف انرژی در دور خشک کن صرفه جویی می کند.
      ۴- ظرف ها را با کم ترین درجه حرارت خشک کنید. حرارت زیاد روی لیوان های بلور لکه به جا می گذارد.
      ۵- ظروف زیر را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.
      آکریلیک، قطعات چسب دار، تمام آلومینیوم، آنتیک، برنز، چدن، ظروف چینی با تزیینات متالیک، کریستال، ظروف پلاستیکی که برچسب قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را ندارند، کارد و چنگال با دسته های استخوانی، پلاستیک، چوبی یا منبت کاری شده، قاشق و چنگال های طلایی، آهنی، چاقوها، بسیاری از تابه و قابلمه های نچسب، شیشه شیر، ظروف مفرغی، ابزارهای پلاستیکی، قوطی و قاشق های چوبی.
      ۶- پودر را روی قاشق و چنگال های نقره ای نریزید، چون لکه های قهوه ای ایجاد می کند.
      ۷- قرار دادن بیش از حد قاشق و چنگال داخل سبد مخصوص، موجب خش افتادن آن ها می شود.
      ۸- فلزهای مختلف را با هم داخل ماشین قرار ندهید. بشقاب های نقره و قاشق و چنگال های فولاد ضد زنگ را حتی در دور آبکشی ساده، همزمان داخل ماشین نگذارید. واکنش بین دو فلز به هر دو آسیب می رساند. چاقوها را به دلیل لبه فلزی از ظروف نقره دور نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top