skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

عدم تولید بخار در دستگاه بخور سرد و گرم می تواند علت های مختلفی داشته باشد که نیاز به بررسی دقیق دارد. این دستگاه ابتدا آب را تبدیل به رطوبت می کند و باعث می شود که هوای داخل محیط در فصل زمستان از حالت خشکی خارج شود. دستگاه های بخور خوشبختانه راه زیادی را در این سال ها طی کردند و نگهداری از آن ها هم اکنون کار راحتی شده اما با وجود راحتی در استفاده از آنها این دستگاه ها ممکن است که پس کارکرد مدام دچار اشکالاتی شود که برای تعمیر بخور سرد و گرم و جلوگیری از آسیب رسانی بیشتر به دستگاه توصیه می شود به تعمیرکار با تجربه و آشنا با به آن برند مراجعه کنید.

دستگاه بخور سرد و گرم

دستگاه بخور سرد و گرم

دستگاه های بخور سرد یا گرم بخار آب را وارد هوای محیط می کنند. بسیاری از مدل ها می توانند تا ۲۴ ساعت قبل از نیاز به پر کردن آب کار کنند. هنگام انتخاب دستگاه بخور انتخاب محل قرارگیری آن در خانه و یا محل کار مهم است، اگر می خواهید تمام فضای شما مرطوب شود باید در جایی به صورت متمرکز قرار گیرد تا از منظر پراکندگی رطوبت بتوانند تمام فضا را پوشش دهند.

انواع دستگاه بخور

 رطوبت ساز التراسونیک

آب موجود در دستگاه بخور یکی از اعضای تشکیل دهنده رطوبت است. دستگاه بخور تا قبل از اینکه آب به زمین برسد ، آن را در هوا رها می کند و این اتفاق باعث می شود که یک نوع تعادل در محیط منزل فرد به وجود آید. از این نوع دستگاه ها می توان برای رطوبت های سرد و یا گرم استفاده کرد.

شوینده های هوا

این نوع از دستگاه ها، رطوبت لازم را به فضای اتاق می دهند. آب درون این دستگاه در داخل دیسک های چرخنده می چرخد و آلودگی ها را از بین می برد.

دستگاه بخورهای گرم

دستگاه بخور سرد و گرم

این دستگاه ها دارای یک عنصر گرم کننده آب هستند که آب را قبل از وارد شدن به جریان هوا گرم می کنند و مزیت این دستگاه ها این است که با گرم کردن آب ، باکتری ها و مواد سمی آن را از بین می برند. بخور های گرم به خاطر گرم کردن آب به نسبت بخور های سرد انرژی بیشتری را مصرف می کنند.

علت عدم تولید بخار در دستگاه بخور سرد و گرم

در ابتدا توصیه می شود موارد زیر را بررسی کنید:

  • دستگاه بخور شما به برق متصل باشد.
  • منبع آب آن پر باشد.
  • دستگاه روشن باشد.

در دستگاه بخور سرد برای تولید بخور یک سوپاپ وجود دارد، که اگر این سوپاپ در جای خود قرار نداشته باشد یا گیر کند باعث می شود که بخار تولید نشود. شما می‌توانید با بازی کردن با سوپاپ به رها شدن آن هنگام قرار دادن مخزن کمک نموده و این مشکل را برطرف کنید. در صورتی که پس از آزاد شدن سوپاپ و اطمینان از روشن بودن دستگاه، بخور تولید نشد، دستگاه را خاموش نموده و با خدمات پس از فروش یا یک تعمیرکار با تجربه و آشنا با برند تماس بگیرید.

یکی دیگر از سوالات مطرح شده حجم خروجی دستگاه بخور است که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد معمولا مشکلات ساده توسط افراد عادی قابل حل است اما اگر این مشکلات مربوط به نقص فنی دستگاه و قطعات داخلی باشد حتما توصیه می شود که برای تعمیر آن به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

۱- در هنگام خرید به حجم خروجی دستگاه بخور که با واحد میلیمتر بر ساعت است (mm/h) دقت کنید. در صورت کم بودن حجم خروجی دستگاه، بخار تولید شده نیز کم است.

۲-اگر دستگاه را به تازگی خریداری کرده اید یا برای یک مدت طولانی از آن استفاده نکرده اید. حداقل ۱ الی ۲ ساعت زمان برای رسیدن به حداکثر خروجی بخار، زمان نیاز است.

۳- سعی کنید از آب سبک یا مقطر در آن استفاده کنید.

۴- حتما به صورت مداوم دستگاه خود را سرویس و رسوب زدایی کنید توصیه میشود هر هفته این کار را انجام دهید. برای این کار روش‌های مختلفی هست که معمولا در کتابچه راهنما دستگاه بیان شده است.

کنترل خروجی رطوبت

دستگاه بخور سرد و گرم

می توان رطوبت دستگاه های بخور را با استفاده از حالت چرخش به این صورت که آن را روی حالت روشن یا خاموش قرار دهید تا در سطح مناسبی قرار بگیرد کنترل کرد. اما معمولاً افراد آن را روی حالت اتوماتیک می گذارند.

تنظیمات میزان صدا

دستگاه بخور سرد و گرم

ممکن است که بعضی از دستگاه های بخور دارای صدای خفیفی باشند. می توانید شب هنگام آن را روی ضعیف ترین حالت بگذارید تا صدای آن کم شود. بعضی از دستگاه های بخور از طریق تنظیمات، بی صدا می شوند. در ضمن شما می توانید برای مناطق مانند اتاق خواب و اتاق کار که نیاز به یک محیط آرام دارند، یک دستگاه بخور التراسونیک یا دستگاه هایی کاملا بی صدا خریداری کنید.

فواید عوض کردن فیلتر دستگاه بخور

فیلتر ها می توانند مواد آلوده را به خود جذب کنند ،و توصیه می شود که هر چند وقت یکبار آن ها را تغییر دهید تا امنیت دستگاه را افزایش یابد و تمیزی هوای درون اتاق را بیشتر کنید.

مواد قابل استفاده در دستگاه بخور

بسیاری از افراد دوست دارند از رایحه های گیاهی برای تقویت خواص بخور مانند رایحه اکالیپتوس استفاده کنند. در این باره باید گفت که ریختن هر اسانسی در آب دستگاه بخور ممنوع است، مگر آنکه سازنده در دفترچه راهنما اجازه آن را داده باشد. و شایان ذکر است که اگر در دستگاه بخور رایحه یا هر افزودنی دیگر بریزید، درصورت خراب شدن دستگاه مشمول گارانتی نخواهد بود.

فواید استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم

دستگاه بخور سرد و گرم

جلوگیری از انتشار ویروس

رطوبت می تواند سبب جلوگیری از حرکت میکروب ها شود. این قضیه کمک می کند تا از گسترش بسیاری از بیماری ها از جمله آنفلوانزا جلوگیری شود. یکی از فواید اصلی بخورهای سرد، افزایش سطح رطوبت کلی در یک اتاق یا در تمام خانه است.

کاهش علائم آلرژی و آسم

مرطوب کننده های سرد می توانند باعث مرطوب شدن مجرای تنفسی می شوند و از به وجود آمدن گرد و غبار و پراکندگی آن در هوا و ایجاد آلرژی جلوگیری کنند. همچنین برای افرادی دچار آسم هستید نیز رطوبت سرد باعث کاهش اثرات سرفه و تنگی نفس می شود.

اگر دستگاه بخور سرد یا گرم شما دچار مشکل و یا عدم کارکرد مناسب شده است نگران نباشید، تعمیرات سایت با در اختیار داشتن تعمیر کاران حرفه ای و با تجربه، ارایه دهنده خدمات تعمیراتی در زمینه انواع مختلف لوازم خانگی است. شما می توانید برای بهره مندی از این خدمات با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

3.8/5 - (9 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top