skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

گاهی اوقات پیش می آید که لباس های خود مانند تی شرت و پلیور را در ماشین لباسشویی می شوییم و وقتی بیرون می آوریم می بینیم قسمتی از آن سوراخ شده، پاره شده و آسیب دیده است، با خود می گوییم مگر چه اتفاقی در ماشین لباسشویی افتاده است، یافتن علت سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی مشغله ذهنی مان می شود و دربیش تر مواقع احتیاجی به تعمیر لباسشویی نیست.

سوراخ شدن لباس ها در لباسشویی-علل سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

علل بسیار زیادی می تواند سبب سوراخ شدن، نخ کش شدن و آسیب دیدن لباس ها در انواع مدل های ماشین لباسشویی شود که بسیاری از آنها برای ما کم اهمیت است و به آن توجه نمی کنیم.

نخستین علت سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی ریختن بیش از حد مایع سفید کننده در ماشین لباسشویی است، مایع سفیدکننده وقتی روی لباس ها قرار می گیرد سعی می کند حل شود و زیادی آن سبب سایش و آسیب به الیاف لباس می شود و آن را سوراخ می کند.

یک علت گیر کردن لباس به اجسام لبه دار و تیز داخل ماشین مانند کمربند، زیپ و سنجاق های لباس های زیر است که سبب پارگی و سوراخ شدن لباس ها به خصوص لباس نازک می شود.

تنظیمات اشتباه ماشین لباسشویی نیز می تواند علت این مشکل باشد زیرا سبب آسیب به الیاف لباس می شود پس بهتر است با کمک دفترچه راهنما به جنس و نوع الیاف لباس توجه کنیم، مثلا دور تند و زیاد ماشین لباسشویی برای لباس های نازک و حریر مناسب نیست و سبب پارگی و سوراخ شدن آنها می شود، برای لباس های نازک دور ۶۰۰ مناسب و برای لباس های ضخیم مانند جین دور ۸۰۰ بهتر است.

پارگی لباس در لباسشویی-همچنین پر کردن بیش از حد ماشین باعث می شود لباس ها برای چرخش به دیواره های مخزن گیر کنند و به هم فشار می آورند و سبب اصطکاک می شوند و در نتیجه لباس ها نخ کش و پاره می شوند.

ناگفته نماند که عکس این موضوع هم وجود دارد، برخی از خانم ها بر این باورند که اگر تعداد کمی لباس در ماشین لباسشویی قرار دهند ماشین کمتر آسیب می بینید و راحت تر کار می کند در صورتی که این کار سبب فشار به فنر های ماشین و چرخش بیش از حد لباس ها و در نهایت آسیب به تار و پود آنها و پاره شدنشان می شود.

در داخل ماشین لباسشویی چندین حمل کننده لباس از جنس پلاستیک و استیل طراحی شده است که آسیب دیدن و شل شدن هر کدام باعث ایجاد لبه های نوک تیز می شود. در نتیجه به لباس ها گیر می کند و آنها را پاره می کند.

یک علت می تواند عدم تعادل و بالانس نبودن ماشین لباسشویی باشد زیرا در این صورت دیگ ماشین دائم در حال تکان خوردن است و سبب سوختگی و سوراخ شدن لباس ها می شود.

همچنین ممکن است لباس ها از قبل دارای پوسیدگی و حفره های ریزی که در کشو ها و کمدهای لباس پیش آمده است باشند و با شستن و قرار دادن آنها در ماشین لباسشویی این حفره ها بیشتر شده اند.

قرار دادن لباس ها در توری در جلوگیری از سوراخ شدن-

چگونگی جلوگیری از پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی

ابتدا اینکه باید بدانیم مایع سفید کننده را در کدام مرحله وارد لباس ها کنیم و در صورتی که همان ابتدا در لا به لای لباس ها پودر و مایع سفید کننده بریزیم باعث تقسیم نامساوی پودر در لباس ها می شویم که این کار سبب آسیب به لباس ها و سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی می شود.

هر از چند گاهی داخل دیگ ماشین لباسشویی را با چراغ قوه نگاه کنیم تا اجسام نوک تیز از لباس ها در آن باقی نمانده باشد، سعی کنید لباس های نازک را با لباس های دکمه دارر و زیپدار در ماشین لباسشویی نشویید و اگر مجبور به این کار بودید از توری های مخصوص استفاده کنید.

1.5/5 - (8 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top