skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

امروزه استفاده از آبسردکن در بین بسیاری از مردم، خانه ها و ادارات باب شده است. وسیله برقی که هر لحظه ممکن است با مشکل روبرو شود و از کار بیفتد و یا به خوبی کار نکند، بررسی علت روشن نشدن آبسردکن می تواند مشکل بسیاری از افراد را حل کند و در بعضی مواقع شاید نیازی به تعمیر آبسردکن نداشته باشید.

آبسردکن نه تنها آب را خنک می کند بلکه آب گرم را نیز برای تهیه قهوه و چای فراهم می کند، البته بیشتر استفاده این وسیله برقی در ادارات و مکان های عمومی و پر رفت و آمد است. وسیله برقی که در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان بسیار کارگشا است.

دلایل روشن نشدن آبسردکن-

 

بررسی علت های روشن نشدن آبسردکن

بیشتر اوقات روشن نشدن آبسردکن به طور عمده به اتصالات اولیه این دستگاه بر می گردد، اتصالات یک دستگاه آبسردکن برای خوب کار کردن و روشن شدن باید به اینگونه باشد که حتما کابل برق به سوکت دیافراگم پشت آبسردکن وصل باشد تا بتواند کارش را شروع کند.

سوئیچ های پشت دستگاه که برای روشن و خاموش کردن آبسردکن هستند و باید روشن باشند، پس در مرحله اول باید پشت دستگاه را نگاه کنید تا از اتصالات و سوکت های برقش اطمینان پیدا کرد.

اگر دستگاه به طور کامل کار نکرد و همه سوئیچ ها هم بررسی شد و مشکلی نداشت، روشن نشدن آبسردکن چیز دیگری مانند خرابی دو شاخه که به کابل برق متصل است و یا وجود اشکالاتی در سیم کشی هایش می باشد.

گاهی ممکن است همه چیز و همه اتصالات درست باشد اما آبسردکن آب را به درجه مناسب نرساند و بعد از مدتی خاموش شود، در این مواقع مشکل به احتمال زیاد وجود خطا در سیم کشی دستگاه، تنظیم نبودن درجه ترموستات و یا ضعیف بودن برق شهری است که باید از سیستم تقویت ولتاژ استفاده کرد.

گفتنی است که آبسردکن در ولتاژ زیر ۲۰۰ ولت کار نمی کند، گاهی اوقات آبسرد کن به خوبی وظیفه اش را انجام نمی دهد و مدت زمان کار کردن موتورش هم کم می شود و بیشتر زمان ها خاموش است و روشن نمی شود، علت روشن نشدن آبسردکن در این مواقع به لحاظ تنظیم نبودن درجه ترموستات و یا خرابی آن است.

نحوه بستن مخزن آبسردکن

نکات مهم در نگهداری آبسردکن

•این دستگاه معمولا صدایی از خود انتشار نمی دهد اما گاهی اوقات از آن صداهای کمی مثل صدای یخچال می آید که این صدا مشکلی را ایجاد نمی کند و بعد از مدتی خودش خاموش می شود.

•دستگاه آبسردکن نباید در جلوی نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد زیرا بعد از مدتی عمرش کم می شود و منبع آب آن سبز رنگ می شود پس باید دستگاه را در سایه و در مکانی مناسب قرار دهیم.

•گاهی اوقات آبی که از این دستگاه می گیریم مزه و طعم خاصی دارد که این به دلیل این است که در زمان شست و شوی دستگاه موادی در لوله هایش باقی مانده است.

گاهی هم آبسردکن روشن می شود و کار می کند اما خوب کار نمی کند یا زیاد خنک می کند و یا زیاد داغ می کند، دائما چکه می کند و صداهای نا به هنجار می دهد، در این موارد باید به تنظیم دوباره ترموستات پرداخت، جایش را بالانس کرد و ولتاژ برق ورودی را سنجید، سوئیچ های پشتش و سیم کشی هایش را بررسی کرد تا مشکل روشن نشدن آبسردکن را بر طرف کنیم.

علت خنک نکردن آبسردکن

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

This Post Has 6 Comments

  1. سلام خوبين من ابسرد كن نيكاي خريدم زدمش به برق چراغ سبز روشن نميشه فقط چراغ زرد وبعد از بيست دقيقه خاموش ميشه اف ان ميكنه ممنون از راهنمايتون

    1. باسلام
      دوست عزیز دلایل مختلفی برای روشن نشدن آبسردکن وجود دارد که از جمله آنها می توان به قطعی اتصالات برق رسانی و سیم های رابط، خرابی سوئیچ ها، پایین بودن ولتاز برق شهری و یا خرابی ترموستات اشاره کرد.
      در هر صورت بایستی توسط تعمیرکار بررسی شود.
      باسلام

      برای مشاوره رایگان در رابطه با نوع مشکل آبسردکن خود می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر آبسردکن موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top