skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

آب دادن چای ساز یکی از رایج ترین مشکلات این دستگاه است که افراد با آن مواجه می شوند و در تعمیر چای ساز این مشکل برطرف میگردد. شاید شما نیز با این مشکل روبرو شده اید و به دنبال آن هستید که بدانید علت آن چیست؟ در این صورت با ما همراه باشید.

در گذشته معمولا از سماور و کتری برای به جوش آوردن آب و درست کردن چای استفاده می شد. اما با گذشت زمان و ظهور فناوری ها، آشپزخانه ها نیز میزبان جایگزین جدید این لوازم یعنی کتری های برقی و چای سازها شدند. چایسازها دستگاهی متشکل از یک کتری و قوری هستند که عملکرد آنها به گونه ای است که آب را در مدت زمان کم و با سرعت بالایی به جوش می آورند.

از این دستگاه به منظور تهیه کردن چای، دمنوش و گرم نگاه داشتن انواع نوشیدنی استفاده می شود. اگر زمان کافی برای درست کردن چای ندارید، کم حوصله اید و دوست دارید خیلی سریع یک چای تازه دم کنید که خوش عطر و طعم هم باشد، می توانید از چایساز استفاده کنید.

گاهی مواقع ممکن است درست زمانی که قصد استفاده از این دستگاه را دارید، با خرابی آن مواجه باشید و روزتان خراب شود. یکی از این مشکلات آب دادن چایساز است. این در حالی است که اگر در هنگام خرید این دستگاه از برندهای معتبر که معمولا از اجناس با کیفیت در ساخت این محصول استفاده می کنند، خرید به عمل آورید کمتر با خرابی آن مواجه خواهید شد.

بررسی نشتی آب از چای ساز-

علت آب دادن چای ساز چیست؟

شاید شما نیز با مشکل آب دادن چایساز مواجه شده باشید و از خود سوال کرده باشید که آیا مشکل از اجزای آن است یا خیر. به صورت کلی می توان از سه نوع چایساز نام برد که جهت خرید در بازار موجود است:

۱. چای ساز بدون قوری
۲. چای ساز های بالا پایین
۳. چای ساز استند دار

همچنین چایسازها معمولا از سه بخش تشکیل شده اند؛

۱. سینی
۲. کتری
۳. قوری

سینی یا پایه در قسمت زیرین این دستگاه قرار دارد و کتری و قوری بر روی چایساز قرار دارند. اغلب قطعات الکتریکی و سیم کشی انواع مدل های مختلف این دستگاه در داخل سینی قرار می گیرد.

کتری چای سازها دارای از یک المنت با وات بالا تشکیل شده که آب را سریعتر به جوش می آورد و قوری این دستگاه ها بیشتر از جنس شیشه هستند. قوری بر روی صفحه گرم نگه دارنده قرار می گیرد تا با عمل دم کشیدن چای آن را ساعت ها گرم نگاه دارد. دقت کنید چایسازهای پیرکس و فلزی از نوع پلاستیکی آن بهترند. از جمله مشکلاتی که افراد هنگام استفاده با این دستگاه ممکن است با آن مواجه شوند، آب دادن دستگاه است. علت آب دادن چای ساز می تواند موارد زیر باشد؛

۱.ممکن است فلز زیر کتری آب شده باشد و آب از داخل آن نشت داشته باشد، دقت نمائید هنگام تمیز کردن کتری از اشیاء تیز و برنده استفاده نکنید.

۲. آب دادن چای ساز می تواند آن باشد که سالیان زیادی است از این دستگاه استفاده می کنید و صفحه زیر قوری و کتری شما در اثر حرارت آرام آرام خرد شده و شما متوجه نشده اید و دستگاهتان با نشتی مواجه شده و از آن آب بیرون می آید.

۳. اگر از نوع چایسازهای با بدنه پلاستیکی استفاده می کنید ممکن است، قسمت طلق پلاستیکی دستگاهتان دچار نشتی شده و از آن آب بیرون بیاید.

۴.  آب دادن چایساز می تواند این باشد که آبندها چای سازتان از بین رفته و سبب نشتی در دستگاهتان شده باشد.

۵.  جدا شدن طلق داخل دستگاه از چایساز باشد و این امر سبب گردد تا هنگام جوش آمدن آب دستگاهتان دچار نشتی شده و آب از آن خارج گردد.

آب دادن چای ساز از کف-

 نکات مهم جهت رفع آب دادن چای ساز

در مواقعی که بدنه دستگاه شما فلزی نیست و دو طرف آن پلاستیک شفاف است تا بتوانید میزان آب داخل آن را مشاهده کنید، ممکن است از اطراف چایساز آب به بیرون پس دهد. می توانید از چسب های مخصوص برای جلوگیری از آب دادن چایساز استفاده کنید.

هنگامی که چایساز شما دارای قوری شیشه ای است در شستن آن دقت نمایید زیرا هر خط و خشی می تواند سبب نشتی آب از دستگاه تان گردد. پس بهتر است از اسفنج نرم برای شستن استفاده کنید.

بهتر است هنگامی که با این مشکل مواجه شدید حتما از تعمیرکاران چایساز کمک بگیرید تا با تعویض درست قطعات، دستگاه تان مانند روز اول شود.

چای سازها دارای انواع مختلفی مانند؛ شیشه ای، پلاستیکی، استیل، پیرکس و سرامیک هستند. در نوع چایساز با جنس پلاستیک و شیشه ای بیشتر شاهد آب دادن چای ساز هستیم . پس بهتر است در خرید این دستگاه صرفا قیمت را در نظر نگرفته و به کیفیت و نحوه عملکرد دستگاه نیز بیندیشید.

چرا چایساز نشتی آب دارد؟

سوراخ شدن بدنه و از بین رفتن آب بندی و عایق اطراف چای ساز به دلیل بالا رفتن بیش از حد حرارت درنتیجه خرابی سنسور و المنت حرارتی از دلایل نشتی آب است.

چرا چای ساز روشن نمیشود؟

قرار نگرفتن صحیح کتری و قوری، خرابی برد چای ساز، خرابی دوشاخه و اتصالات برق از علل روشن نشدن چای ساز است.

3.5/5 - (8 امتیاز)

This Post Has 7 Comments

    1. در صورت شکستگی قطعه مورد نظر باید تعویض شود در غیر این صورت با تعویض واشر ها مشکل حل میشود.

    1. باسلام

      دوست عزیز خوشحال هستیم که مطلب آموزشی تعمیرات سایت برای شما مفید و مثمر ثمر واقع شده است.

      از حسن توجه شما سپاسگزارم

    1. باسلام

      بله

      فرنوش عزیز برای درخواست خدمات تعمیر می توانید با شماره ۰۲۱۴۵۴۳۷ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

      همچنین می توانید فرم درخواست خدمات تعمیر چایساز موجود در وب سایت را پر کرده و منتظر تماس همکاران ما بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top