skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

صدا دادن ماکروفر می تواند به دلایل مختلفی باشد که برای از بین بردن آن باید قطعات داخلی ماکروفر مورد بررسی قرار بگیرد و تعمیر ماکروفر باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود تا مشکلات دیگری به وجود نیاید.

امروزه ماکروفر یک وسیله ی پرکاربرد در خانه ها می باشد و می توان از آن برای گرم کردن انواع غذا ها و انواع نان ها استفاده کرد اما ممکن است که در بعضی مواقع مشکلاتی مانند جرقه زدن و صدا دادن برای این دستگاه به وجود بیاید.

بررسی عوامل صدا دادن ماکروفر

• دیود ولتاژ بالا 

دیود ولتاژ بالا یکی دیگر از قطعاتی است که اگر خراب شود موجب ایجاد سر و صدا در دستگاه می شود.

دیود ولتاژ بالا در صدا دادن ماکروفر-

•خرابی مگنترون در صدا دادن ماکروفر

یکی از گزینه هایی که از علت های اصلی و مهم در صدا دادن ماکروفر است، مگنترون می باشد. از آن جایی که این قطعه نقش مهمی در ایجاد گرما در دستگاه ماکروفر دارد و مولد مغناطیسی با طول موج کوتاه می باشد، اگر دچار نقص و یا خرابی شود این طول موج افزایش پیدا میکند و  ایجاد صدا  می کند.

نکته ای بسیار مهم است این است که مگنترون ولتاژ بسیار بالایی در خازن دارد که بسیار خطرناک می باشد، به همین دلیل است که این کار را باید به افراد حرفه ای و متخصص سپرده شود تا مشکلات دیگری به وجود نیاید.

• صدا دادن فن خارجی دستگاه

در اغلب موارد به دلیل استفاده پیاپی و مکرر از دستگاه ماکروفر، فن خارجی دچار نقص فنی می شود که نهایتا منجربه ایجاد صدا در ماکروفر می شود. برای تست سالم بودن فن خارجی باید فن از دستگاه خارج شود و سپس تیغه های فن را مورد بررسی قرار گیرد، اگر تیغه ی های فن درست عملکرد درستی نداشت باید نتیجه گرفت که فن خارج خراب شده است.

نکته ای که قابل ذکر است این است که صدای فن در زمان کار کردن ماکروفر طبیعی است و این صدا نشان دهنده ی عملکرد صحیح فن می باشد. 

خرابی فن های تهویه-

• خرابی فن های تهویه

یکی دیگر از موارد خرابی یاتاقان های فن تهویه می باشد که بهتر است بعد از بررسی دیگر قطعات داخلی، فن تهویه مورد بررسی قرار بگیرد .

• خراب بودن موتور کوپلینگ در صدا دادن ماکروفر

در سیستم داخلی ماکروفر موتور کوپلینگ وجود دارد که وظیفه انتقال نیرو را دارد. اگر این چرخش دچار مشکل شود باعث ایجاد صدا در ماکروفر می شود، تعمیر موتور کوپلینگ از دیگر موارد تخصصی است که افراد غیر حرفه ای قادر به تعمیر آن نیستند.

خراب بودن موتور کوپلینگ-

۴ علت جرقه زدن ماکروفر

•فشار بر روی سینی ماکروفر

اگر از ماکروفر استفاده کرده باشید متوجه این موضوع می شوید که وقتی ماکروفر شروع به کار می کند و سینی غذا گرم کن هنگام چرخش کاملا بدون صدا می باشد و در بعضی موارد ممکن است صدای ضعیفی داشته باشد که کاملا طبیعی است اما اگر این صدای ضعیف بلندتر از حد معمول باشد این صدا نشان دهنده ی خرابی قطعات داخلی دستگاه می باشد. رعایت بعضی نکات ساده کمک می کند که این سر و صدای اضافی ایجاد نشود،  که این موارد عبارتند از:

• بهتر است که هنگام استفاده از ماکروفر از سه پایه استفاده نکنید.

• ظروف هایی که دارای وزن سنگین هستند را روی سینی ماکروفر قرار ندهید چون این کار سبب ایجاد صدا در ماکروفر می شود.

•سینی و یا ظرف غذا را در جای مناسب خود قرار دهید اگر سینی غذا در محل اصلی خود قرار نگیرد موجب سر وصدا می شود.

 

علت کار نکردن دکمه مایکروفر

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top