skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

امروزه استفاده از آبسردکن در بسیاری از منازل، ادارات و مراکز تفریحی و تجاری عمومی باب شده است، وسیله ای برای تولید آب سرد و آب گرم که ممکن است هر لحظه به دلایلی روشن نشود و کار نکند البته که این اتفاق ممکن است برای هر وسیله برقی پیش بیاید، ما در این مقاله به بررسی علت کار نکردن آبسردکن برای حل مشکل بسیاری از افراد می پردازیم.

چرا آبسردکن کار نمی کند-

علت کار نکردن آبسردکن در چیست؟

دستگاه برقی آبسردکن نه تنها آب را خنک می کند بلکه آب گرم را نیز فراهم می کند، این وسیله هم مانند بسیاری از وسایل الکترونیکی ممکن است هر لحظه با مشکلی روبرو شود و یا در طولانی مدت فرسوده شود و کار نکند و یا در حین کار خللی برایش ایجاد شود و به خوبی وظیفه اش را انجام ندهد و به تعمیر آبسردکن احتیاج شود.

برای بررسی علت کار نکردن آبسردکن ابتدا باید ببینیم جایی که دستگاه آبسردکن را نصب کرده ایم دارای جریان برق هست یا نه و یا سیم کشی های دستگاه کنترل شود، بعد از بررسی آنها در صورتی که رفع نشد، به دنبال علل دیگر برویم.

در پشت دستگاه آبسردکن سوئیچ هایی موجود است که به منظور روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می شوند و بعد از بررسی محل نصب و اتصالات دستگاه باید علت کار نکردن آبسردکن را در آنها جست و جو کرد و بررسی کرد که حتما روشن باشند.

به طور عمده بیشتر اوقات علت این مشکل به اتصالات اولیه این دستگاه بر می گردد، در این دستگاه حتما کابل برق آبسردکن باید به سوکت دیافراگم پشت آبسردکن وصل باشد تا بتواند روشن شود و کارش را شروع کند.

گاهی ممکن است همه چیز و همه اتصالات درست باشد اما آبسردکن آب را در درجه مناسب گذاشته شده خوب گرم نکند و بعد از مدتی خاموش شود، علت کار نکردن آبسردکن در این مواقع به احتمال زیاد وجود خطا در سیم کشی دستگاه و یا گاهی درجه ترموستاتش است.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشیم که آبسردکن در ولتاژ زیر ۲۰۰ ولت کار نمی کند، گاهی اوقات آبسرد کن به خوبی وظیفه اش را انجام نمی دهد و مدت زمان کار کردن موتورش هم کم می شود و بیشتر اوقات خاموش است، در این مواقع مشکل کار نکردن دستگاه به تنظیم نبودن درجه ترموستات برمی گردد.

گاهی اوقات آبسردکن کار می کند اما خوب آب را سرد نمی کند و یا آب را گرم نمی کند و ممکن است در حین کار متوقف شود بعد از بررسی همه سوئیچ ها و سیم های رابط می توان علت کار نکردن آبسردکن را در برق ضعیف شهری دانست، برای رفع این مشکل باید از سیستم تقویت ولتاژ استفاده کرد.

نکاتی در مورد آبسردکن ها

توجه به برخی نکات مهم در مورد دستگاه آبسردکن

عموم مردم از این دستگاه بیشتر به منظور استفاده از آب سرد بهره می گیرند و دوره پرکاری دستگاه هم در طول تابستان می باشد، این دستگاه معمولا صدایی از خود انتشار نمی دهد اما گاهی اوقات هنگامی می خواهیم از آن آب گرم برداریم، صداهای کمی مثل صدای یخچال می دهد که این صدا مشکلی را ایجاد نمی کند و بعد از مدتی خودش خاموش می شود.

گاهی اوقات آبی که از این دستگاه می گیریم مزه و طعم خاصی و بدی دارد که این به دلیل این است که وقتی می خواهیم دستگاه را شست و شو دهیم مواد و رسوباتی در لوله هایش باقی مانده است و خارج نشده اند، در این مورد باید دستگاه را تمیز تا به طور کلی مواد زائد خارج شود.

همچنین می توان یک علت کار نکردن آبسردکن و کاهش طول عمرش را نور مستقیم آفتاب دانست، برای افزایش طول عمر، دستگاه باید در جایی قرار بگیرد که از تابش مستقیم آفتاب به دور باشد همچنین این دستگاه را باید در محل بالانسی قرار داد تا در هنگام کار کردن، موتورش تکان نخورد و تعادل داشته باشد.

علت روشن نشدن آبسردکن چیست؟

 

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top