skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

 مشکلات چای ساز می تواند بسیار متنوع باشد و نیاز به مراجعه به مراکز مجاز برای تعمیر چایساز وجود داشته باشد، امروزه کاربرد چای ساز در بین خانواده ها بسیار زیاد شده است و به دلیل آماده کردن سریع آب جوش و چای، در بین افرادی نظیر شاغلین و دانشجویان که اکثر اوقات عجله دارند، بسیار طرفدار دارد. اما ممکن است بنا به دلایل مختلف، چای ساز شما دچار خرابی شود.

برای خرید چای ساز باید به نکاتی از قبیل جنس چای ساز، ظرفیت چای ساز، میزان مصرف برق، صافی کتری و کیفیت صفحه چای ساز اشاره کرد. اگر در خرید چای ساز دقت لازم را به عمل آورید و نوع با کیفیت و مقاوم آن را خریداری کنید، کمتر با مشکلات چای ساز مواجه خواهید شد و می توانید سال ها از آن استفاده کنید.برای چای ساز ممکن است خرابی های زیادی به وجود آید که در ادامه به آن اشاره می شود.

بررسی مشکلات چایساز-

بررسی چند مورد از مشکلات چای ساز

جوش نیاوردن آب

مشکل جوش نیاوردن آب می تواند به خاطر قطعی المنت دستگاه باشد که عامل اصلی تبدیل انرژی الکتریکی به گرما است که با تعویض آن مشکل حل می شود.

خاموش نشدن چایساز

یکی دیگر از مشکلات چای ساز می تواند مربوط به خاموش نشدن دستگاه بعد از جوش آمدن آب یا خاموش شدن دستگاه قبل از جوش آمدن آب باشد. این مشکل ممکن است ناشی از خراب شدن سنسور دمای چای ساز باشد که می توان با تعویض سنسور این مشکل را حل کرد.

پریدن فیوز برق با روشن کردن چایساز

از دیگر مشکلات چای ساز می توان به پریدن و قطع شدن فیوز برق با روشن شدن چای ساز اشاره کرد این مشکل به دلیل وجود اتصال کوتاه در دستگاه شما یا برق منزلتان به وجود می آید که باید توسط برق کار متخصص این کار تشخیص داده و حل شود.

گرم نشدن سینی چایساز

 یکی از مشکلات چای ساز که مشکل مهمی هم محسوب می شود گرم نشدن سینی چایساز برای گرم کردن قوری و کتری است. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی دکمه خاموش و روشن دستگاه، قطع شدن سیم اصلی، خرابی برد الکتریکی دستگاه و آسیب دیدن قطعه ای از دستگاه باشد.

گرم نشدن سینی چایساز-

نکات نگهداری از دستگاه چایساز

همانطور که گفته شد مشکلات چای ساز می تواند متنوع باشد ولی در صورتی که از دستگاه چای ساز با کیفیت خوب استفاده کنید این مشکلات به حداقل می رسد. برای تعمیر چای ساز بهتر است به تعمیرگاه های مجاز و معتبر مراجعه کنید تا بتوانید با خیالی آسوده دستگاه خود را در اختیار آن ها قرار داده و آن را سالم و بدون عیب تحویل بگیرید.

لازم به ذکر است که اکثر قسمت های چای ساز نظیر سنسور جوش دستگاه، دکمه ها و سیستم برق آن و المنت دستگاه قابل تعویض و تعمیر هستند پس در صورت بروز مشکلات چای ساز می توان آن را به راحتی تعمیر کرد.

برای بالا بردن عمر دستگاه چای ساز خود بهتر است گاهی به پاکسازی رسوب های موجود در آن بپردازید و با مواد مناسب مختص از بین بردن رسوبات، به بهتر شدن طعم چای و افزایش عمر دستگاه کمک کنید. همچنین هنگام خرید چای ساز بهتر است نوع شیشه ای یا فلزی و سرامیکی آن را خریداری کنید زیرا نوع پلاستیکی آن به دلیل استفاده از مواد شیمیایی، هنگام جوش آمدن آب، باعث آزاد شدن مواد مضر به داخل آب شده و می تواند برای سلامتی مضر باشد.

راهکارهای اصولی تمیز کردن چای ساز

اگرچه مشکلات چای ساز می تواند برای شما ناراحت کننده باشد اما در کنار این مشکلات و خرابی ها می توان به فواید و مزایای آن نیز اشاره کرد برای مثال استفاده از چای ساز باعث جوش امدن سریع آب و آماده شدن سریع چای می شود همچنین هنگام جوش آمدن آب و بلند کردن کتری، به دلیل لایه محافظتی که دارد دست را نمی سوزاند. روشن ماندن چای ساز و تمام شدن آب آن باعث سوختن کتری آن نمی شود اما بهتر است همیشه مراقب میزان آب داخل آن باشید.

این دستگاه به دلیل ترموستات و سنسورهایی که در آن تعبیه شده می تواند آب را سریع به جوش آورد و بلافاصله بعد از جوش آمدن آب، خاموش می شود پس بدین طریق در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود و می تواند دستگاه به صرفه ای برای اقتصاد خانواده باشد.

در آخر توصیه می شود که هنگام بروز مشکلات چای ساز، به جای اقدام سر خود، آن را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و از آن ها بخواهید تا مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top