skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

گاهی اوقات علی رغم خنک نشدن یخچال فریزر، هیچ مشکلی در یخچالتان وجود ندارد. این مقاله مراحلی است برای قبل از تعمیرات تعمیرات یخچال  که می توانید قبل از مراجعه به یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی و یا مکالمه تلفنی با یک تکنسین متخصص برای صرفه جویی در وقت خود بهره ببرید و از هزینه های خدمات غیر ضروری نیز جلوگیری کنید.

طبق FDA (سازمان غذا و دارو)، دمای یخچال باید روی ۴۰ درجه فارنهایت ( نزدیک به ۴ درجه سانتی گراد) یا کمتر تنظیم شود، درحالیکه دمای فریزر باید روی ۰ درجه فارنهایت باشد.
آیا یخچال شما خنک نمی کند یا از فاسد شدن مواد غذایی جلوگیری نمی کند؟ تکنسین های ما در تعمیرات سایت به شما کمک می کنند تا مشکل احتمالی را شناسایی کنید، مراحل تعمیر یخچال را به شما نشان می دهد و به شما می گوید چه زمان باید دست از کار بکشید و آن را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

بیش تر بخوانید: مناسب ترین درجه حرارت یخچال

چرا یخچال خنک نمی شود-

راه حل های آسان برای رفع خنک نشدن یخچال

۱/ دوشاخه یخچال به برق متصل نمی باشد. ممکن است احمقانه به نظر رسد، اما بسیاری از افراد بلافاصله نتیجه گیری می کنند که یخچال شان ایراد دارد، حتی قبل از اینکه چک کنند که آیا برق در دستگاه جریان دارد یا خیر.

۲/ ترموستات دستگاه قطع شده است. دوباره این مورد هم به نظر مسخره می رسد، اما به ما اعتماد کنید. ترموستات یخچال خود را پیدا کنید و چک کنید که روی دمای مناسب تنظیم شده باشد. ترموستات یخچال های ساید بای ساید معمولا در پشت دستگاه قرار دارد، در حالیکه برای یخچال های دیگر معمولا در زیر دستگاه می باشد.

۳/ درب یخچال به درستی بسته نیست. درب های یخچال و فریزر و لاستیک دور درب آنها را چک کنید. آیا لامپ درون یخچال هنگام بستن درب آن خاموش و روشن می شود؟ اگر نه، احتمالا درب دستگاه به درستی کار نمی کند.

درز گیر یخچال، نوار پلاستیکی و انعطاف پذیر دور تا دور لبه های درب ها برای محکم بسته شدن در ها طراحی شده اند، که می تواند گرما و رطوبت هوا را به درون یخچال بکشد. اگر این نوار پلاستیکی پاره شده است، شما باید آن را تعویض کنید و ببینید یخچال تان خنک تر می ماند یا خیر.

۴/ هوای سرد نمی تواند جریان داشته باشد. اگر جعبه های غذا دریچه ها را مسدود کنند، این امر می تواند مانع جریان هوای سرد در یخچال شما شود. یخچال خود را مرتب کنید یا برخی از مواد غذایی ای که مانع جریان هوا می شود و در نتیجه خنک نشدن یخچال می شود را از یخچال خارج کنید.

اگر دستور العمل های این لیست را انجام دادید و دمای یخچال و فریزر شما همچنان به میزانی که باید باشد، نیست؛ ممکن است با مشکلات پیچیده تری مواجه شوید. نشانه هایی برای نشان دادن این که گرمای یخچال شما فراتر از مشکلاتی مربوط به پر بودن فریزر می باشد، وجود دارد؛ و تعمیرکاران یخچال ما به شما می گویند که چه باید کنید!

تعمیر یخچالی که خنک نمی شود

خنک نشدن یخچال همیشه تعمیر مشخصی ندارد. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند دلیل این مشکل باشد. تشخیص قطعات معیوب دستگاه کار سختی است، به خصوص وقتی که باید مشخص کنید کدام قطعه دلیل این مشکل خاص می باشد. تعمیرکاران حرفه ای یخچال ما لیستی از مشکلات رایج یخچال و فریزر، اینکه مربوط به کدام قسمت دستگاه می شود و نحوه ی برطرف کردن این مشکلات را درست کرده اند.

کمپرسور یخچال-

خرابی کمپرسور در خنک نشدن یخچال

کمپرسور قطعه ای از یخچال است که بخار سرد را با فشار در لوله هایی خارج از یخچال وارد می کند. این اعمال فشار گرما ایجاد می کند، باعث ایجاد گاز داغ می شود که بعدا خنک می شود و گرما را از یخچال و فریزر جذب می کند.
اگر فن فریزر شما همچنان کار می کند، اما خنک نشدن یخچال همچنان ادامه دارد، ممکن است کمپرسور دستگاه شما یا رله ی کمپرسور ایراد داشته باشد.
کمپرسور در پشت و زیر یخچال شما قرار گرفته است. رنگ آن مشکی و مخزن مانند است. رله ی شروع به کار کمپرسور قطعه ای است که سیم ها را به کمپرسور متصل می کند. شما باید یخچال را از دیوار به سمت جلو بکشید تا به این دو قسمت از دستگاه دسترسی یابید. قبل از شروع به این کار مطمئن شوید دو شاخه یخچال خود را از برق کشیده اید.

تعویض رله ی شروع به کار کمپرسور بسیار ساده تر و از نظر هزینه به صرفه تر از تعویض خود کمپرسور می باشد. به سادگی یک رله ی نو خریداری کنید و با کمپرسور فعلی خود آن را امتحان کنید تا مشخص شود که به یک کمپرسور جدید نیاز خواهید داشت یا مشکل فعلی شما برطرف شده است.

برای تعویض خود کمپرسور لازم است آن را از لوله ی مکش و لوله ی تخلیه کمپرسور جدا کنید. همچنین باید پک الکتریکی را خارج کنید و قبل از شل کردن پیچ ها که کمپرسور را در جای خود نگه داشته است سیم های بالا و پایین را ببرید. شما می توانید این قطعه را نزدیکتر بیاورید تا به آن دسترسی یابید و سیم اتصال زمین را خارج کنید.

کمپرسور جدید شما باید به لوله ی مکش، لوله ی تخلیه و لوله ی فرآیند دستگاه متصل شود. این لوله ها باید جوش بخورند تا در جای خود نگه داشته شوند. حتما حلقه ی پلاستیکی را از کمپرسور قدیمی به کمپرسور جدید انتقال دهید و روی لوله های متقاطع قرار دهید.

لوله های کندانسور-

لوله های کندانسور

لوله های کندانسور گاز داغ تولید شده توسط کمپرسور را به سوی لوله های تبخیر حمل می کنند. همانطور که بخار سرد از طریق لوله ها با فشار بالا حرکت می کند، گاز سرد شده و به مایع تبدیل می شود. لوله های کندانسور مسدود شده می تواند جریان هوای ضعیفی را ایجاد کند، و این امر موجب خنک نشدن یخچال می شود.

لوله های کندانسور در امتداد قسمت زیرین یا پشت یخچال قرار دارند. آنها از کمپرسور به سمت فریزر هدایت می شوند.

اگر لوله های شما مسدود شده است، باید آنها را تمیز کنید. قبل از در آوردن قسمت نرده ای زیر یخچال( دفترچه راهنمای یخچال خود را بخوانید تا متوجه شوید که آیا می توانید این قسمت از یخچال خود را بدون مراحلی اضافه تر ،یکباره بیرون بکشید) دستگاه را از برق بکشید. از یک برس نوک تیز یا قلمو استفاده کنید و آن را بین لوله های کندانسور فرو کنید و گرد و غبار های جمع شده در آنجا را بیرون بکشید. سپس شما می توانید گرد و غبار ها را جاروبرقی بکشید و دوباره قسمت نرده ای یخچال را نصب کنید.

بیش تر بخوانید: چگونگی تمیز کردن کویل یخچال

فن کمپرسور یخچال-

فن کندانسور

فن کندانسور، کمپرسور و لوله های کندانسور را خنک می کند. این فن هنگامی که کمپرسور در حال کار کردن است باید کار کند. اگر فن کندانسور به درستی عمل نکند، دمای یخچال ممکن است بالا رود و ممکن است کمپرسور بیش از حد داغ شود.

فن کندانسور در محفظه ی پایین دستگاه با کمپرسور و لوله های کندانسور قرار گرفته است. حايز اهمیت است که توجه داشته باشید یخچال هایی که لوله های کندانسور آنها در پشت دستگاه قرار دارند، فاقد فن می باشند.

ابتدا، مطمئن شوید که فن کندانسور آزادانه چرخش دارد و هیچ شیء خارجی ای جلوی چرخش آن را نمی گیرد. ممکن است گرد و غبار یا چیز های دیگر مانع چرخش درست آن شود، که در این صورت ممکن است نیاز به تعویض موتور فن کندانسور باشید.

شما می توانید از لوازم خانگی ها یا نمایندگی های یخچال خود یک موتور فن کندانسور جدید خریداری کنید. برای تعویض آن، به سادگی پیچ ها که فن را در جای خود نگه داشته است را باز کنید و با دقت کل آن مجموعه را از محفظه ی موتور خارج کنید. موتور قدیمی را از آن خارج کنید و موتور جدید را جایگزین آن کنید.

فن کندانسور-

فن تبخیر کننده

فن تبخیر کننده قطعه ای از یخچال است که هوای سردی را که شما هنگام باز کردن درب یخچال احساس می کنید را پخش می کند. آن هوا را در سراسر لوله ی تبخیر پخش می کند، آن را سرد می کند، و سپس این هوای سرد را در سراسر یخچال و فریزر متراکم می کند. اگر فن تبخیر کننده کار نکند یا درست کار نکند، دستگاه شما قادر به تولید هوای سرد نخواهد بود.

فن تبخیر کننده بر دیواره ی پشتی فریزر شما قرار گرفته است. شما قبل از آنکه بتوانید به آن دسترسی یابید باید محتویات و قفسه های درون فریزر خود را در بیاورید.

اگر فن کار نمی کند، ممکن است نیاز به تعویض موتور فن باشد. پس از برداشتن پنل تبخیر کننده در پشت فریزر، فن را شناسایی کنید و گیره، پره های فن و سیم را خارج کنید. موتور جدید را به سیم خارج کرده متصل کنید و موتور را در محفظه ی خود قرار دهید. تمام پره های فن و گیره ها را مجددا جایگذاری کنید. پنل تبخیر کننده را مجددا در جای خود قرار دهید و قفسه ی آن را به جای خود برگردانید.

تعدیل کننده هوا یخچال-

تعدیل کننده هوا یخچال

تعدیل کننده هوا کنترل می کند که چه میزان هوای سرد از فریزر به یخچال به اشتراک گذاشته می شود. اگر تعدیل کننده هوا نتواند باز یا بسته شود، می تواند بر دمای یخچال تاثیر گذارد در حالیکه فریزر روی دمای مناسب باقی می ماند. وقتی تعدیل کننده هوا نتواند باز شود، هوای سرد نمی تواند از فریزر به داخل یخچال جریان یابد و در نتیجه گرمتر می شود.

محل قرار گرفتن تعدیل کننده هوا در یخچال: این قسمت بین محفظه ی نگهداری مواد تازه و فریزر در یخچال شما قرار گرفته است. در یخچال های ساید بای ساید، تعدیل کننده هوا باید در بالا گوشه ی سمت چپ یخچال قرار داشته باشد.

هر گونه پیچ و مهره ای که محفظه ی تعدیل کننده را در جای خود نگه داشته است را باز کنید، از دیوار به جلو بکشید و تعدیل کننده هوا را در بیاورید. سنسور ترموستات در اطراف تعدیل کننده خواهدبود، که به راحتی می توانید آن را در بیاورید.

در فریزر اگر یک محفظه یخ دارید، آن را در بیاورید. یک موتور وجود خواهد داشت که می تواند باز و خاموش شود تا این محفظه را از راه خود خارج کند. پنل عقبی را باز کنید و تعدیل کننده هوا را در جای خود محکم کنید. قطعه ی قدیمی را خارج کنید و تعدیل کننده هوای جدید را نصب کنید، کل محفظه را در صورت نیاز تعویض کنید.

مراجعه به تعمیرگاه مجاز یخچال

اگر تشخیص مشکل دستگاه برای شما کار سختی است یا تجربه ی تعویض و تعمیر قطعات مکانیکی را ندارید، هیچ ایرادی ندارد که برای رسیدگی به این کار ها با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید. لوازم آشپزخانه می توانند پیچیده باشند و مطمئنا اگر نمی دانید چه کار باید انجام دهید به شما توصیه نمی کنیم قطعات یخچال و فریزر خود را از هم جدا کنید. نه تنها امکان دارد دستگاه گران قیمت خود را خراب کنید، بلکه ممکن است بسیار خطرناک هم باشد.

در تعمیرات سایت تیم متخصص ما دستگاه شما را به سرعت و به طوری موثر تعمیر می کنند. با تعمیرکاران متخصص ما تماس بگیرید تا در مورد خنک نکردن یخچال یا مشکلات دیگری که با آن مواجه می شوید، بهترین راه کار را به شما ارايه دهند.

با یخچال خود خداحافظی کنید

در بعضی موارد امکان دارد تعمیر یخچال شما از حد معقول فراتر رود (یاحداقل، خرید یک دستگاه یخچال جدید هزینه کمتری نسبت به اینکه بخواهید همیشه آن را تعمیر کنید، خواهد داشت). بنابراین چطور می توانید بگویید که چه موقع یخچال شما نفس های آخرش را می کشد؟

اکثر گزارشات مصرف کنندگان حاکی از آن است که سن دستگاه شما و هزینه ی تعمیرات یخچال آن بهترین شاخص برای نشان دادن این است که چه زمانی شما باید یخچال خود را تعویض کنید.

بیش تر بخوانید: سوالات متداول در مورد یخچال

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top