skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

در سرویس لباسشویی مشکلات مختلفی برطرف می شود، اما سه مشکل رایجی که در این مقاله آورده شده است، بیش تر اتفاق می افتند و سعی کرده ایم تا نجوه تعمیر ماشین لباسشویی که دچار این مشکلات شده است را آموزش دهیم.

سروس لباسشویی که صدای غیر عادی می دهد

اگر متوجه صدایی غیر عادی می شوید، توجه کنید که چه موقع در طول چرخه ی شستشوی ماشین لباسشویی این صدا به گوشتان می رسد. برای مثال، صدایی که در حین یا پس از چرخه ی چرخش به گوش می رسد نشان دهنده ی مشکلی از پمپ تخلیه است. این پمپ آب را در حین و پس از چرخه ی چرخش از مخزن دستگاه تخلیه می کند. پمپ تخلیه پر سر و صدا نشان از آن دارد که چیزی عملکرد آن را محدود ساخته است (گرفتگی ای در تخلیه) یا اینکه خود پمپ ایرادی دارد.

ماشین لباسشویی های درب از جلو دارای ضربه گیر هایی هستند که برای کم کردن حرکت مخزن درون ماشین های لباسشویی کاربرد دارند. اگر این ضربه گیر ها آسیب دیده یا فرسوده شده باشند، در حین چرخش صدایی بلند بنگ مانند به گوشتان خواهد رسید. در سرویس ماشین لباسشویی این ضربه گیر ها تعویض می شوند. غفلت از ایراد ضربه گیر های ماشین لباسشویی می تواند باعث آسیب دیدن سایر اجزای دستگاه شما شود.

سرویس لباسشویی که صدا می دهد-سرویس ماشین لباسشویی که نشتی آب دارد

اگر بعد از پر شدن آب ماشین لباسشویی متوجه آب در اطراف دستگاه خود شده اید، در این صورت، ماشین لباسشویی شما نشتی آب دارد. نشتی آب دستگاه مشکلی نسبتا ساده است که تشخیص آن کار سختی نیست.

دو علت اصلی نشتی آب ماشین لباسشویی لوله های تخلیه و پر کننده ی آب هستند. لوله ی تخلیه چیزی است که قبل از دوره ی چرخش آب را از دستگاه خارج می کند (تخلیه می کند)، و لوله ی ورودی آب لوله ای است که قبل از چرخه ی شستشو آب را به درون مخزن دستگاه هدایت می کند.

لوله های ورودی آب معمولا در پشت دستگاه قرار گرفته اند و به منبع آب خانه شما متصل می باشند. این لوله را با دقت بررسی کنید، اطمینان یابید که تمام اتصالات آن محکم و ایمن می باشند. همچنین برای وجود ترک خوردگی یا سوراخی بر روی آن، خود این لوله را با دقت بررسی کنید.

لوله های تخلیه هم در قسمت پشت ماشین لباسشویی قرار گرفته اند. بررسی های انجام شده بر روی لوله های ورودی را برای این لوله ها هم انجام دهید. با این حال، باید مجرای تخلیه خانه خود را که لوله تخلیه ماشین لباسشویی به آن متصل می باشد را هم بررسی کنید. اگر گرفتگی ای در مجرای تخلیه خانه ی شما وجود دارد، ممکن است آب درون لوله تخلیه برگردد.

سرویس ماشین لباسشویی که نشتی دارد-سرویس لباسشویی که شروع به کار نمی کند

هیچ چیز وحشتناک تر از این نیست که ماشین لباسشویی را با لباس پر کرده و آن را آماده ی چرخه شستشو کنید و ماشین لباسشویی بدون هیچ عکس العملی از هر نوع عملکردی امتناع کند.

دانستن ایراد کار این مشکل بسته به مدل ماشین لباسشویی شما دارد. اگر ماشین لباسشویی شما درب از جلو می باشد، سپس دو دلیل اصلی برای کار نکردن ماشین شما وجود دارد: سوئیچ درب بسته نشده و یا قفل درب فعال نشده است. این دو تجهیزات ایمنی اکثر ماشین لباسشویی های مدرن می باشد. اگر یکی از این قطعات کار نکند، ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد. این تجهیزان به دلایل امنیتی طراحی شده اند.

از آنجایی که ماشین لباسشویی های مدرن دیجیتال (کامپیوتری) تر از همیشه هستند، خوب است که در صورت کار نکردن ماشین لباسشویی با یک تکنسین متخصص این کار تماس گیرید. مدار درون ماشین بسیار ظریف است که هر شخصی توان تعمیر آن را ندارد. کاری که در نهایت می توانید انجام دهید، باطل کردن گارانتی آن یا بدتر شدن مشکل می باشد.

برخی از مشکلات ذکر شده در بالا پیچیده تر از سایر موارد است و تنها باید از یک تعمیرکار متخصص بخواهید تا کار سرویس لباسشویی شما را انجام دهد.

 عمر مفید بیش تر ماشین های لباسشویی بین ۱۰ تا ۱۵ سال است. اگر ماشین لباسشویی شما بیشتر از این مدت زمان کار می کند، پس شاید در صورت ایراد پیدا کردن تعویض آن کار معقولانه تری باشد.

مطالب مرتبط:

۳ علت پر نشدن آب در ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود

 

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top