skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود | امروزه وجود یک ماشین لباسشویی در هر خانه لازم می باشد و این دستگاه ها هم مانند سایر لوازم خانگی ممکن است بعد از مدتی کارکرد دچار مشکلاتی شوند و شما را نیازمند تعمیر ماشین لباسشویی کند. یکی از مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید روشن نشدن لباسشویی می باشد.

در صورتی که نیازمند خدمات تعمیر لوازم خانگی هستید با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.

کنترل کاربر و صفحه نمایش-

چرا ماشین لباسشویی روشن نمی شود

کنترل کاربر و صفحه نمایش

برای تشخیص اینکه کنترل کاربر و صفحه نمایش ایراد دارد، سعی کنید دکمه های روی کنترل پنل را فشار دهید. اگر بعضی از دکمه ها کار می کنند اما بقیه کار نمی کنند، کنترل و صفحه نمایش دستگاه احتمالا نیاز به تعویض خواهد داشت.

علاوه بر این، اگر صفحه نمایش کار نمی کند، جریان برق را برای کنترل کاربر و صفحه نمایش چک کنید. اگر جریان الکتریکی در کنترل کاربر و صفحه نمایش برقرار است، اما کار نمی کنند آن را تعویض کنید.

لباسشوییمشکل تایمر در روشن نشدن لباسشویی

تشخیص مشکل تایمر اغلب کار سختی است، قبل از تعویض تایمر، ابتدا تمام قطعاتی که احتمال ایراد داشتن آنها وجود دارد را چک کنید. برای تشخیص اینکه تایمر ایراد دارد یا خیر، سیم کشی ماشین لباسشویی را چک کنید و با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد تایمر را بررسی کنید.

فیوز لباسشویی-

عمکلرد نادرست فیوز

اگر مدار الکتریکی ماشین لباسشویی بیش از حد بارگیری شده باشد، فیوز می پرد. اگر فیوز بسوزد یا بپرد، ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند. برای تشخیص اینکه مشکل از فیوز می باشد، با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را بررسی کنید.

اگر فیوز تداوم عملکرد ندارد، آن را تعویض کنید. علاوه بر این، شما باید مشکلی که باعث سوختن یا پریدن فیوز شده است را نیز حل و فصل کنید. قطعات با اتصال های کوتاه مثل، سیم ها، موتور، یا پمپ تخلیه را چک کنید. اگر مشکل پیش آمده را برطرف نکنید، فیوز نو هم می سوزد.

فیوز حرارتی لباسشویی-

فیوز حرارتی

اگر ماشین لباسشویی بیش از حد داغ شود، فیوز حرارتی می سوزد. اگر فیوز بسوزد، ماشین لباسشویی کار نخواهد کرد. برای تشخیص اینکه مشکل از فیوز حرارتی می باشد، با استفاده از یک مولتی متر تداوم عملکرد آن را بررسی کنید.

اگر فیوز تداوم عملکرد ندارد آن را تعویض کنید. علاوه بر این، شما باید مشکلی که باعث سوختن یا پریدن فیوز شده است را نیز حل و فصل کنید. اگر مشکل پیش آمده را برطرف نکنید، فیوز نو هم می سوزد.

صفحه کنترل اصلی

ممکن است مشکل از صفحه کنترل اصلی باشد. اگر چه صفحه کنترل اصلی دستگاه به ندرت با این نشانه ایراد پیدا می کند. قبل از تعویض صفحه کنترل اصلی، ابتدا تمام قطعاتی که احتمال خرابی آنها داده می شود را چک کنید.

مشکلات الکتریکی پیش آمده

ممکن است پریز برق، برق نداشته باشد. برای تشخیص اینکه آیا پریز برق، برق دارد یا خیر، سعی کنید سیم برق وسیله ی دیگری را به آن پریز برق متصل کنید. اگر باز هم پریز، برق نداشت، مدار شکن (دستگاهی که به طور اتومات جریان الکتریکی را قطع می کند) خانه یا فیوز ها را چک کنید.

سیم برق

ابتدا اطمینان یابید که برق در پریز برق جریان دارد. اگر پریز برق، برق دارد اما ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند، ممکن است سیم برق آن ایراد داشته باشد. با این حال این مورد بسیار نادر است. برای تشخیص اینکه سیم برق مشکلی دارد یا خیر، با استفاده از یک مولتی متر جریان الکتریکی سیم برق دستگاه را چک کنید. اگر جریان الکتریکی در سیم برق جریان ندارد، آن راتعویض کنید.

قفل درب لباسشویی-

ایراد در قفل درب

قفل درب باعث محکم بسته شدن درب ماشین لباسشویی در طول شستشو می شود. وقتی درب ماشین لباسشویی بسته می شود، ماشین لباسشویی می تواند عملیات شستشوی خود را آغاز کند. اگر درب ماشین لباسشویی چفت نشود، سويیچ درب مانع عملیات شستشوی ماشین می شود و باعث روشن نشدن لباسشویی می شود.

اگر قفل درب ایراد دارد، ماشین لباسشویی روشن نمی شود. قفل درب ممکن است به طور مکانیکی (دستی) یا ایراد الکتریکی خراب شود. قفل درب را برای خراب بودن آن چک کنید. اگر قفل درب آسیب دیده یا به درستی چفت نمی شود، آن را تعویض کنید.

برای تشخیص اینکه قفل درب به دلیل ایراد الکتریکی خراب شده است، سیم کشی ماشین لباسشویی را چک کنید و با استفاده از یک مولتی متر هر یک از سويیچ های قفل درب را برای درست کار کردن آنها بررسی کنید.

 

مطالب مرتبط:

علت لرزش ماشین لباسشویی

بررسی علل تخلیه نشدن آب لباسشویی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top