skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اگر بوی سوختگی از جاروبرقی شما به مشام می رشد، علت های احتمالی زیادی برای آن وجود دارد. راهنمایی های زیر شما را برای شناسایی و رفع این مشکل کمک می کند. چنانچه بعد از بررسی این مراحل همچنان مشکل دستگاه ادامه داشت، برای تعمیر جاروبرقی خود می توانید از تکنسین های متخصص تعمیرات سایت کمک بگیرید.

بررسی دلایل بوی سوختگی از جاروبرقی-

بررسی دلایل بوی سوختگی از جاروبرقی

جاروبرقی را خاموش کنید

جاروبرقی در دما های بالا کار نمی کند، بنابراین اگر بوی سوختگی از جاروبرقی به مشامتان رسید، می تواند خطرناک باشد. حتما با احساس این بو بلافاصله جاروبرقی را خاموش کنید.

دکمه خاموش و روشن معیوب

چک کردن سیم جاروبرقی و دوشاخه

با دقت کابل یا همان سیم روکش دار جاروبرقی را چک کنید تا مشکلی در آن به وجود نیامده باشد . مرحله بعد، پریز دیواری، دو شاخه را چک کنید تا داغ نشده باشند. اگر هر نوع دودی را مشاهده کردید، محض احتیاط دستگاه را در فضای آزاد، بیرون از خانه ببرید.

پر شدن بیش از حد کیسه جاروبرقی-

مسدود شدن فیلتر و یا پر شدن بیش از حد کیسه

فیلتر مسدود شده یا کیسه ی بیش از حد پر شده می تواند فشار زیادی بر موتور اعمال کند، که این امر باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شود و در بعضی مواقع باعث می شود بوی سوختگی ار جاروبرقی خارج شود. برای رفع این مشکل، کیسه را خالی کنید و فیلتر را تمیز یا تعویض کنید.

کابل یا دو شاخه داغ شده-

کابل یا دو شاخه داغ شده

اگر موتور بیش از حد کار کند، کابل یا دو شاخه جاروبرقی داغ می کند. وقتی شما کیسه را خالی و فیلتر را تعویض کردید، جاروبرقی را دوباره روشن کنید تا ببینید که این مشکل داغ کردن باز اتفاق می افتد یا خیر. اگر این مشکل همچنان رخ می دهد، با یک برقکار متخصص مشورت کنید.

در آمدن یا جمع شدن تسمه-

در آمدن یا جمع شدن تسمه و یا عدم چرخش مناسب برس چرخشی

در قسمت پایین لوله جاروبرقی، تسمه ی متحرک ممکن است از جای خود در آمده یا جمع شده باشد، که این موضوع باعث ایجاد بوی سوختگی از جاروبرقی می شود. برای رفع این مشکل، تسمه متحرک را تعویض یا جمع شدگی آن را باز و به درستی در جای خود قرار دهید. شما همچنین باید برس چرخشی را چک کرده تا مانعی برای حرکت آزادانه ی آن وجود نداشته باشد.

بیش تر بخوانید: دلایل روشن نشدن جاروبرقی

Rate this post

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top