skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

ناسیونال به عنوان یکی از برندهای قدیمی شناخته می شود و تاکنون لوازم متنوعی از این برند روانه بازار ایران شده است که ماکروفر یکی از آن ها است. وجود راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال از این جهت مهم است که باعث بهره‌برداری صحیح و افزایش عمر مفید این محصول خواهد شد.

با این حال و در برخی از موارد با وجود به کارگیری صحیح راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال ممکن است اشکالاتی در مسیر بهره‌برداری از این وسیله به وجود بیاید که در این صورت به خدمات تعمیر ماکروفر ناسیونال نیاز خواهید داشت.

چگونگی نصب ماکروفر ناسیونال

طبیعتاً نخستین کار پس از خرید ماکروفر ناسیونال  نصب دستگاه است که برای این کار به راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال نیاز خواهید داشت.

در این باره توصیه می شود که به خدمات گارانتی توجه داشته باشید و از شرکت گارانتی کننده بخواهید که نصابی را برای راه‌اندازی دستگاه به محل مورد استفاده بفرستد. به هر صورت رعایت نکات زیر در هنگام نصب ماکروفر اهمیت به سزایی دارد:

  • قرار نداشتن ماکروفر در مسیر عبور و مرور
  • رعایت فاصله ۷ الی ۷٫۵ سانتی متری میان ماکروفر و سایر لوازم برقی
  • رعایت فاصله ۳۰ سانتی متری بین گاز و ماکروفر
  • دور نگهداشتن ماکروفر از وسایل گرمازا، رادیو و تلویزیون
  • اتصال ماکروفر به محافظ برق

بیشتر بدانید: راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک

چگونگی نصب ماکروفر ناسیونال

راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال و گرم کردن مواد غذایی

اگر ماکروفر ناسیونال را به تازگی خریداری کرده اید، امکان دارد با نحوه کردن غذا در این دستگاه آشنایی کافی نداشته باشید. بدین منظور سعی داریم در این قسمت از گزارش، آموزش گرم کردن مواد غذایی در ماکروفر ناسیونال را برای شما به طور کامل شرح دهیم.

توجه داشته باشید که بهتر است طبق نکات ذیل پیش بروید:

  • در ابتدا ظرف مناسب ماکروفر ناسیونال را خریداری و آماده کنید.
  • غذا را درون ظرف مدنظر بریزید و داخل ماکروفر قرار دهید.
  • ماکروفر را از طریق محافظ برق استاندارد روشن کنید.
  • پس از روشن شدن ماکروفر، برای گرم کردن مواد غذایی خود می‌بایست از دو برنامهReheat یا Micro استفاده نمایید.
  • در بازه زمانی ۱:۳۰ الی ۲ دقیقه غذای شما به‌صورت کامل گرم خواهد شد.

به این نکته از راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال توجه داشته باشید که در برخی از موارد به دلیل گود بودن ظرف یا دلایل دیگر، ممکن است غذای شما گرم نشود، بنابراین پس از اتمام زمان اولیه، ۳۰ ثانیه دیگر اجازه دهید ماکروفر شروع به کار کند.

راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال و گرم کردن مواد غذایی

علت بوی بد ماکروفر ناسیونال

دیگر مورد که برای راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال باید مطرح کرد، بوی بد ماکروفر است که اغلب به دلیل عدم پاکسازی محیط داخلی دستگاه پس از هر بار استفاده رخ می دهد.

با این وجود توجه داشته باشید که لازم است پس از هر بار استفاده، به خوبی محفظه داخلی را تمیز نمایید تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید. همچنین در صورت پخت ماهی و میگو در ماکروفر ناسیونال ممکن است با بوی بد مواجه شوید.

در این صورت برای رفع مشکل باید آب و سرکه را با یک دیگر مخلوط کنید و در یک ظرف مناسب درون و اجازه دهید بین ۲ الی ۳ دقیقه در داخل دستگاه بجوشد، سپس از اتمام زمان مذکور، درب را تا ۷ دقیق باز نکنید و اجازه دهید تا بوی بد از دستگاه خارج شود و در نهایت درب را باز و ظرف را خارج کنید.

نحوه تمیز کردن ماکروفر ناسیونال

در بخش قبل از راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال به بوی بد دستگاه و نحوه رفع آن اشاره شد. اما اگر به دنبال روش دیگری هستید، اول توصیه می کنیم که دفترچه راهنما را مطالعه کنید و در صورتی که به دفترچه دسترسی ندارید می توانید راه زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • ۲ قاشق سوپ خوری جوش شیرین را در ظرف مخصوص ماکروفر با آب ترکیب کنید.
  • ظرف مخصوص را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه درون ماکروفر قرار دهید تا به خوبی بخار کند.
  • پس از گذشت مدت زمان مشخص شده درب ماکروفر را باز نکنید تا بخار به خوبی بر روی دیواره‌ها بنشیند.
  • در نهایت درب ماکروفر را باز کنید و به وسیله یک دستمال نرم، دیواره‌ها را به خوبی پاک کنید.

نحوه تمیز کردن ماکروفر ناسیونال

ظروف مناسب برای ماکروفر ناسیونال

دست آخر و به عنوان راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال باید گفت که نباید از ظروف نامناسب ماکروفر مانند ظروف فلزی و روحی استفاده کنید زیرا سبب جرقه زدن و ایجاد سر و صدای ناخوشایند در ماکروفر می شود و به دستگاه نیز آسیب می رساند.

به طور کلی این ظرف ها برای ماکروفر مناسب هستند:

  • ظروف سفالی
  • ظروف پیرکس
  • ظروف چوبی و حصیری
  • ظروف پلاستیکی مخصوص ماکروفر

بیشتر بدانید: علت خشک شدن غذا در مایکروفر

نکته پایانی

در این مطلب به ارائه راهنمای استفاده از ماکروفر ناسیونال پرداختیم. همانطور که اشاره شد برای استفاده از ماکروفر ناسیونال بهتر است نگاهی به دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه داشته باشید و در صورت بروز هرگونه اشکال برای دستگاه کار را به افراد متخصص بسپارید.

شما می توانید برای خدمات تعمیر ماکروفر و سایر لوازم خانگی از تعمیرات سایت کمک بگیرید. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است

5/5 - (3 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top