skip to Main Content
مرکز ارتباط سراسری مشتریان : ۰۲۱۴۵۴۳۷

اگر به تازگی ماکروفر پاناسونیک خریداری کرده اید، بهترین توصیه ما به شما خواندن راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک است؛ راهنمایی که به صورت دفترچه به همراه دستگاه شما وجود دارد.

اهمیت مطالعه راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک در آن است که شما علاوه بر تسلط به استفاده از دستگاه، بهره‌برداری صحیح از آن خواهید داشت.

ادامه به برخی از موارد راهنمای به کارگیری ماکروفر پاناسونیک پرداخته ایم. در صورتی که شما مشکل فنی با دستگاه خود دارید می توانید از خدمات تعمیر ماکروفر تعمیرات سایت کمک بگیرید.

راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک؛ چگونگی نصب

بهترین کار برای راه‌اندازی مایکروفر این است که از نمایندگی بخواهید برای نصب آن مراجعه کرده و به این ترتیب با نصب دستگاه، دوره گارانتی آن نیز رسماً آغاز می شود.

به هر حال پس از نصب اولیه باید راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک را مطالعه کرده و نکات زیر را در بهره‌برداری از آن رعایت کنید:

  • دور قرار دادن ماکروفر از وسایل گرمازا
  • عدم قرار دادن ماکروفر در کنار سینک و گاز
  • عدم قرار دادن اجرام سنگین روی سینی کوپلینگ ماکروفر
  • جدا کردن کابل از برق در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه

چگونگی نصب ماکروفر پاناسونیک

برنامه‌های پخت ماکروفر پاناسونیک

نسل جدید ماکروفرها دارای برنامه‌های از پیش تعیین شده هستند و شما با استفاده از همین برنامه‌ها در کمترین زمان ممکن غذای مورد نظر خود را طبخ می کنید.

این نکته را در راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک باید به شما بگوییم که فرایند پخت و پز با زمانی از پیش تعیین شده برای دستگاه تغریف شده است.

برای دیدن این برنامه‌های پخت از پیش تعیین شده پس از روشن کردن مایکروفر و از طریق دکمه‌های موجود بر روی صفحه و لیبل های محفظه داخلی ماکروفر می‌توانید این لیست را مشاهده و بررسی کنید.

گرم کردن غذا در ماکروفر پاناسونیک

یکی از کاربردی ترین کارهای مایکروفر گرم کردن غذا به ویژه برای افرادی است که وقت چندانی برای سر و کله زدن با اجاق گاز ندارند یا به خاطر رفت و آمد به محل کار نمی توانند ظرف و ظروف فلزی و بزرگ را با خود حمل کنند.

در این بخش از راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک باید به شما بگوییم که برای گرم  کردن غذا صرفاً ۱ الی ۲ دقیقه زمان لازم است. همچنین مراحل زیرا را نیز مدنظر داشته باشید تا بهترین نتیجه حاصل شود:

  • در ابتدا غذای مدنظرتان را درون ظرف مناسب ماکروفر بریزید.
  • ظرف را بر روی سینی مایکروفر پاناسونیک قرار دهید.
  • درب ماکروفر را به آرامی ببندید.
  • برای گرم کردن مواد غذایی خود می‌توانید از برنامه Micro استفاده کنید.
  • برحسب میزان غذای موجود بر روی ظرف، بازه زمانی ۱ الی دو دقیقه‌ای را انتخاب کنید.
  • پس از اتمام زمان انتخابی، درب ماکروفر را به آرامی باز کنید و ظرف غذا را از آن خارج نمایید.

گرم کردن غذا در ماکروفر پاناسونیک

توجه به بستن درب مایکروفر

به عنوان راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک و هر برند دیگری این نکته را در نظر داشته باشید که درب دستگاه را به آرامی باز و بسته کنید تا به میکروسوئیچ درب مایکروفر آسیبی نرسد.

همچنین با استفاده از قاشق، نقاط مختلف غذا را بررسی کنید و در صورت گرم شدن کامل، درب را ببندید و ماکروفر را از برق بکشید. در صورت گرم نشدن کافی غذا نیز مجددا غذا را درون ماکروفر قرار دهید و سپس ۳۰ ثانیه دیگر زمان دهید تا غذا به میزان کافی گرم شود.

پخت کیک در مایکرفر پاناسونیک

یکی دیگر از کاربرد ماکروفرها پخت کیک است. راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک برای پخت کیک به این صورت است که در ۵ دقیقه ابتدایی مراحل پخت کیک، برای گرم کردن فضای داخلی ماکروفر، دکمه Preheat را فشار داده و حدوداً بین ۳ الی ۵ دقیقه منتظر بمانید تا ماکروفر گرم شود.

پس از آنکه فضای داخلی ماکروفر به خوبی گرم شد، قالب کیک را بر روی سه‌پایه فلزی قرار دهید. اینک پس از انجام مراحل بالا، دکمه Conv را فشار دهید و تنظیمات متناسب با پخت کیک را اعمال کنید تا ماکروفر شروع به کار کند.

بر حسب وزن کیک و مواد آن زمان‌بندی برای پخت انتخاب می شود اما به طور کلی بازه زمانی ۳۰ الی ۴۰ دقیقه برای پخت کیک در مایکرفر کافی خواهد بود.

ظرف مناسب برای ماکروفر پاناسونیک

ظرف مناسب برای ماکروفر پاناسونیک

به منظور راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک این نکته را در نظر بگیرید که هر نوع ظرفی که در خانه دارید برای قرار دادن در ماکروفر مناسب نیست.

این مورد به ویژه برای ظروف آهنی، فلزی و آلومنیومی و پلاستیکی صدق می کند. قرار دادن ظروف آهنی سبب جرقه زدن دستگاه می شود و همچنین ظروف پلاستیکی معمولی نیز در ماکروفر از شکل می افتند. ظروف مناسب برای استفاده در ماکروفر باید از جنس پیرکس (Pyrex) و ظروف پلاستیکی مخصوص ماکروفر باشد.

علت بوی بد ماکروفر پاناسونیک

دیگر نکته ای که در راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک باید به آن بپردازیم، بوی بد دستگاه است که عمدتا بسیار در مباحث عیب یابی ماکروفر مطرح می شود. معمولاً پخت غذاهای دریایی همچون ماهی و میگو سبب بوی بد درون ماکورفر می شود.

پیشنهاد می شود پس از پخت این نوع غذاها، درون محفظه داخلی ماکروفر را سریعاً تمیز کنید. همچنین می توانید یک عدد لیمو ترش را درون یک ظرف مخصوص ماکروفر پاناسونیک قرار داده و ماکروفر را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه روشن کنید.

پس از گذشت تایم مدنظر، درب ماکروفر را باز نکرده و اجازه دهید تا بوی بد داخل ماکروفر رفع شود. با گذشت حدودا ۱۰ دقیقه می‌توانید درب را باز کنید و لیمو را از آن خارج کنید.

نکته پایانی

در این نوشتار سعی شد در مورد راهنمای استفاده از ماکروفر پاناسونیک صحبت شود. همانطور که اشاره شد شما باید برای بهره‌برداری هرچه صحیح تر از ماکروفر، دستورها موجود در دفترچه راهنمای سازنده را اجرا کنید. همچنین در صورت بروز هرگونه اشکال می توانید از مراکز معتبر تعمیر کمک بگیرید.

تعمیرات سایت یکی از مراکز معتبر تعمیر ماکروفر است. تعمیرات سایت با بیش از ۳۰ سال سابقه درخشان در حوزه تعمیرات انواع لوازم برقی خانگی، به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه‌ها است

5/5 - (2 امتیاز)

This Post Has 0 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top